Ok daar gaan we weer..

M’n ex en ik zijn na drie maanden een relatie alweer drie maanden uit elkaar dus in de ogen van velen zal dit überhaupt niet zoveel voorstellen. Maar goed, ik zit weer eens met m’n hoofd in de knel, en het is daarvoor niet het goede moment zo vlak voor de eindexamens. Ik heb met haar en een groep vrienden (van mij) en vriendinnen (van haar) in de tijd dat we nog hadden een vakantie geboekt direct na de examens. Die staat dus inmiddels om de hoek en gelukkig ben ik inmiddels over haar heen, althans, dat dacht ik…
Het is pas sinds enkele weken dat ik weer écht oog heb op andere meiden dan haar. Begin van deze week was er echter een eindexamenfeest op school. Ik zie m’n ex nog regelmatig en ga ook heel vriendschappelijk met haar om, zodoende gingen we er allemaal apart heen om ter plekke weer een grote gezellige groep te vormen. So far, so good. Ik was gezellig aan het dansen en af en toe eens met een leuk meisje, opzich niet raar. Wél kreeg ik door dat m’n ex behoorlijk veel mijn richting op keek (nou viel ik gelukkig niet zo op die avond, maar das een ander verhaal

), dit werd echter nog eens onderstreept door m’n maten en anderen die ‘k niet eens zo goed kende, die naar me toe kwamen om te zeggen het duidelijk was voor iedereen dat ze het zo over me had en naar me keek.
Anyway, op een gegeven moment leek bijna de hele vriendengroep zich er wel mee bezig te houden want ze kwamen ofwel naar mij toe of háár vriendinnen liepen keer op keer naar haar toe om dan kijkend naar mij weer met haar te lopen smoezen.

Ik wilde me er in eerste instantie echter niet zoveel van aantrekken aangezien ZIJ het uitmaakte en IK er eindelijk overheen ben. Toch moet ik toegeven dat ik wel een beetje een zwak voor haar heb en om niet terug te vallen speel ik dus een beetje hard-to-get zegmaar. Zéker tegenover haar.
Zo ging het feest dus door, ik dans af en toe eens met een meisje, bij haar komen er zo af en toe eens wat jongens dansen die ze wanneer ze in haar ogen te ver vindt gaan keer op keer afwijst. (Vreemd is btw dat ik sinds het uit is ik haar alle jongens die naar haar toe komen continu zie afwijzen...) Om vervolgens weer naast mij te gaan staan!

Op een gegeven moment zegt één van m’n maten dan dat ie me gaat helpen en geeft me onverwachts een dus haar richting in.

Ze stond al heel dicht bij/net niet tegen me te dansen dus ik moest d’r wel beetpakken om m’n evenwicht niet te verliezen.

En dan kijkt ze me met een behoorlijk doorgronde blik aan…ja wat moet ik dan zeggen, Ik: ehhhhh…Dansen?

Zij heel vastberaden: Ja! Goed, op die manier stonden we dus als vanouds weer tegen elkaar aan te dansen, is uiteindelijk nog 5 keer voor gekomen die avond.
Achteraf krijg ik te horen van iedereen dat 6 keer zo intiem met elkaar dansen voor exen onder elkaar toch een beetje verdacht is…

Ik weet niet of ik nog wel wat met haar wil, en aangezien we niet zitten te wachten op liefdesdrama’s in de examentijd hebben we die avond ook maar niet gezoend, al was die stap bijna onvermijdelijk achterafgezien.

Wel stond ik op een moment even met een vriendin van d’r te dansen (ook geen verdere bedoelingen overigens) en toen zag ik haar toch wel jaloers kijken… (Ja, het klinkt mss alsof ik naar m’n eigen mond praat, maar die blik herken ik echt uit duizenden..)
Het hele feest heeft er dus voor gezorgd dat ik inderdaad langzaam weer iets voor haar begin te voelen. Ik heb geen idee hoe zij zich erbij voelt. Wél weet ik dat we er NU allebei simpelweg geen tijd voor hebben ivm examens. Als die achter voorbij zijn gaan we meteen naar op vakantie. De sfeer op zo’n vakantie is vanzelfsprekend een stuk losser. Maar ik vraag me nu af wat ik zal doen…ik zit te denken om haar dan maar uit eten mee te nemen, ook om eens te kijken hoe zij zich erbij voelt, en dan aankijken hoe het loopt. Zou dat ene goed idee zijn, of geven jullie me sowieso weinig kans en denken jullie dat dat hele feest niet zoveel voorstelde?