Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 21:04
Gast
Gast is offline
Ok daar gaan we weer.. M’n ex en ik zijn na drie maanden een relatie alweer drie maanden uit elkaar dus in de ogen van velen zal dit überhaupt niet zoveel voorstellen. Maar goed, ik zit weer eens met m’n hoofd in de knel, en het is daarvoor niet het goede moment zo vlak voor de eindexamens. Ik heb met haar en een groep vrienden (van mij) en vriendinnen (van haar) in de tijd dat we nog hadden een vakantie geboekt direct na de examens. Die staat dus inmiddels om de hoek en gelukkig ben ik inmiddels over haar heen, althans, dat dacht ik…

Het is pas sinds enkele weken dat ik weer écht oog heb op andere meiden dan haar. Begin van deze week was er echter een eindexamenfeest op school. Ik zie m’n ex nog regelmatig en ga ook heel vriendschappelijk met haar om, zodoende gingen we er allemaal apart heen om ter plekke weer een grote gezellige groep te vormen. So far, so good. Ik was gezellig aan het dansen en af en toe eens met een leuk meisje, opzich niet raar. Wél kreeg ik door dat m’n ex behoorlijk veel mijn richting op keek (nou viel ik gelukkig niet zo op die avond, maar das een ander verhaal ), dit werd echter nog eens onderstreept door m’n maten en anderen die ‘k niet eens zo goed kende, die naar me toe kwamen om te zeggen het duidelijk was voor iedereen dat ze het zo over me had en naar me keek.

Anyway, op een gegeven moment leek bijna de hele vriendengroep zich er wel mee bezig te houden want ze kwamen ofwel naar mij toe of háár vriendinnen liepen keer op keer naar haar toe om dan kijkend naar mij weer met haar te lopen smoezen. Ik wilde me er in eerste instantie echter niet zoveel van aantrekken aangezien ZIJ het uitmaakte en IK er eindelijk overheen ben. Toch moet ik toegeven dat ik wel een beetje een zwak voor haar heb en om niet terug te vallen speel ik dus een beetje hard-to-get zegmaar. Zéker tegenover haar.

Zo ging het feest dus door, ik dans af en toe eens met een meisje, bij haar komen er zo af en toe eens wat jongens dansen die ze wanneer ze in haar ogen te ver vindt gaan keer op keer afwijst. (Vreemd is btw dat ik sinds het uit is ik haar alle jongens die naar haar toe komen continu zie afwijzen...) Om vervolgens weer naast mij te gaan staan! Op een gegeven moment zegt één van m’n maten dan dat ie me gaat helpen en geeft me onverwachts een dus haar richting in. Ze stond al heel dicht bij/net niet tegen me te dansen dus ik moest d’r wel beetpakken om m’n evenwicht niet te verliezen. En dan kijkt ze me met een behoorlijk doorgronde blik aan…ja wat moet ik dan zeggen, Ik: ehhhhh…Dansen? Zij heel vastberaden: Ja! Goed, op die manier stonden we dus als vanouds weer tegen elkaar aan te dansen, is uiteindelijk nog 5 keer voor gekomen die avond.

Achteraf krijg ik te horen van iedereen dat 6 keer zo intiem met elkaar dansen voor exen onder elkaar toch een beetje verdacht is… Ik weet niet of ik nog wel wat met haar wil, en aangezien we niet zitten te wachten op liefdesdrama’s in de examentijd hebben we die avond ook maar niet gezoend, al was die stap bijna onvermijdelijk achterafgezien. Wel stond ik op een moment even met een vriendin van d’r te dansen (ook geen verdere bedoelingen overigens) en toen zag ik haar toch wel jaloers kijken… (Ja, het klinkt mss alsof ik naar m’n eigen mond praat, maar die blik herken ik echt uit duizenden..)

Het hele feest heeft er dus voor gezorgd dat ik inderdaad langzaam weer iets voor haar begin te voelen. Ik heb geen idee hoe zij zich erbij voelt. Wél weet ik dat we er NU allebei simpelweg geen tijd voor hebben ivm examens. Als die achter voorbij zijn gaan we meteen naar op vakantie. De sfeer op zo’n vakantie is vanzelfsprekend een stuk losser. Maar ik vraag me nu af wat ik zal doen…ik zit te denken om haar dan maar uit eten mee te nemen, ook om eens te kijken hoe zij zich erbij voelt, en dan aankijken hoe het loopt. Zou dat ene goed idee zijn, of geven jullie me sowieso weinig kans en denken jullie dat dat hele feest niet zoveel voorstelde?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2004, 21:05
Gast
Gast is offline
En ehhh srry voor t lange verhaal... Hkoop dat een paar de moeite nog durven te nemen deze te lezen...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:09
dortpimp
dortpimp is offline
nee ben ik te lui voor
Oud 21-05-2004, 21:28
Lilything
Lilything is offline
Tjsah, probeer ns wat zou ik zeggen,
schattig verhaaltje, maar weet niezo goed wat ik ermee moet eigenlijk

dusja..
kun je niet met haar 'praten' ?
Oud 21-05-2004, 21:48
Verwijderd
Na een kwartier heb ik eindelijk je verhaal uit, mag dit ook op de litaratuurlijst van school?

Uhm, waarom heeft ze het uitgemaakt lijkt me nog al belangrijk?

Dan is de vraag zal jij wat met haar willen? En zij met jou is natuurlij de derde vraag.

Praat eens met haar ook al is het moeilijk maar zeg dan dat je die avond dat iemand jou een dauw gaf, jij had gevoel had dat ze je aankijk met een blik van tja.. Vraag of dat waar is.

Dat kan je beter voor vakantie doen om vervelende situaties te voorkomen.

Laat me even horen hoe jij er tegen over staat, tegen over de gehele situatie.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 22:20
Gast
Gast is offline
Hahaha! Bedankt voor je reactie iig!

Nou de rest vd situatie:
Zij maakte het uit omdat ze vond dat ze te weinig voor mij voelde in verhouding tot wat ik voor haar voelde en deed. Ze was daarbij ook nog eens een maand goed ziek geweest en ondanks dat ik haar probeerde te steunen is het daardoor verwaterd. Toen we elkaar na een vakantie en 2 weken weer zagen was het gevoel bij haar dusdanig klien en kreeg ze het ook zo druk met school en dingen dat het voor het moment iig ff niet meer aan kon zijn. Dát is wat ze toen zei.

Of ik wat met haar wil..moeilijk. Ik weet dat ik wel weer verliefd op dr kan worden (ben ik nu niet meer). Maar er zijn ook dingen die ik inmiddels ben gaan zien en waar ik me aan kan ergeren. Zo zijn er periodes dat ze enorm gzellig, vrolijk en opgewekt is, en van het ene op het andere moment zegt ze ineens helemaal niets meer tegen me... confused: Verder heb ik nog altijd het idee dat ook in de vriendschap het meeste vanuit mij moet komen, ik heb dat met meer vrienden dus mss ben ik ze wel altijd voor, maar het kan ook gemakzucht zijn, maar zij komt en kwam iig niet snel met het ideeën etc.

Of zij iets voor me voelt...ik weet het niet. Ik moet toegeven dat ik wel het idee had at er iets was op dat feest, maar dat kan heel goed ook met de feestsfeer enzo te maken hebben. Wél is ze altijd een beetje ondervragend als het aankomt op andere meiden of dingen die ik met andere meiden zou kunnen doen, zoals: ik ga uit eten, dan zegt ze meteen heel ondervragend: met wie??...tja...wat ik daar uit op moet maken...ik weet het niet, net was ze weer behoorlijk stil enzo op msn..maarja, msn is ook geen goede maatstaaf om gevoelens te peilen. Zij heeft net als mij ook nix of niet veel met andere jongens gedaan. Maar ik weet het niet...

Ik ben bang dat wanneer ik het er over heb met dr dat de vriendschap op het spel komt te staan. En we hebben het de komende 2 weken toch te druk. Dus wachten tot aan het begin van de vakantie is dan mss slimmer, zeker omdat de sfeer dan ook een stuk vrijer is en de druk van examens er niet meer opstaan..tog?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 09:20
Sparkle.
Sparkle. is offline
Dus conclusie: vorige keer is het "verwaterd"
Mr hoe denk je dan na de vakantie verder te gaan? Ik bedoel, beide studeren, al dan niet in een ander stad ed.

Mr als jij denkt dat je weer verliefd op haar bent, en tevens denkt dat zij misschien ook nog wat voor jou zou kunnen voelen, zou ik gewoon je gevoelens aan haar opbiechten...
Ja, ik weet dat dat erg moeilijk kan zijn, mr wie weet komt er nog wat moois van...

Succes iig
Oud 22-05-2004, 10:51
Verwijderd
Tsja, lastig. Je kan wachten tot de vakantie inderdaad en dan eens kijken hoe het daar loopt, maar aan de andere kant zeg je zelf al dat de sfeer dan veel losser is. Dan zou er dus iets kunnen gebeuren en iets uit voort kunnen komen terwijl zij na de vakantie dan misschien weer met hetzelfde verhaaltje aan komt zetten.

Ik denk dat de drukke tijd dan juist nuttiger is omdat je dan nog in de situatie zit waardoor het uit is gegaan en zij misschien toch nog gevoelens voor je heeft.

Het zou ook gewoon kunnen zijn dat zij niet weer verliefd op je is ofzo, maar dat de aandacht die je haar gaf toen jij zo verliefd op haar was heel lekker was en ze dáar naar terugverlangd. Nu krijgt ze die aandacht een stuk minder en misschien mist ze dat en is ze daarom jaloers op andere meisjes. Dat zou dus ook kunnen. En als dat zo is zou ze je op die vakantie dus gewoon keihard kunnen gaan 'gebruiken'.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 11:16
Bruut
Bruut is offline
lijkt me vrij duidelijk he.. ze wil je terug
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:02
cyntha
cyntha is offline
Pff, wat een verhaal

Maar het is inderdaad best duidelijk: ze wilt je terug. Voel jij ook nog wat voor haar en wil je haar terug? Zo ja, dan zou ik met haar gaan praten en het haar gewoon eerlijk vertellen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:17
Dzjes
Dzjes is offline
Of ze je echt terugwil weet ik niet.. het kan goed zijn dat zij nog altijd niet helemaal over jou is? En dat zij nog altijd het gevoel heeft 'he,die hoort bij mij en niet bij een ander', ook al zegt haar gevoel iets anders.

Je zou nu direct met haar kunnen gaan praten, gewoon vriendschappelijk,.. en vragen wat haar gedrag nu daadwerkelijk te betekenen had. Aan de andere kant zou je ook kunnen wachten tot je op vakantie bent, zoals je zelf al zegt is de sfeer daar een pak losser en zal ze mss makkelijker over haar gevoel kunnen praten.
Wel opletten dat ze je na deze vakantie niet aan de kant schuift. Op vakantie is het zowieso makkelijker om 'verliefd' te worden.

Je kan het best gewoon eerlijk met haar zijn, zeggen dat je dacht dat je over haar heen was, maar het nu toch weer moeilijk begint te krijgen door haar gedrag. Haar reactie zal waarschijnlijk wel genoeg zeggen.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 12:40
Gast
Gast is offline
Soww bedankt voor alle reacties zeg!

Hier heb ik best wat aan. Ik denk dat ik het dus sowieso tot de vakantie laat rusten omdat ik me nu gewoon compleet moet focussen op slagen. (Ben al een keer gezakt dus...) Tja, ze is dus een meid van buien en de vraag is of ik daar inderdaad nog wel op zit te wachten, feit is dat wanneer zij vrolijk en opgewekt is, ik ook happy ben. Zodra zij dan weer enorm afstandelijk enzo doet voel ik me ook gelijk minder, die invloed was net minder geworden en dáár zit ik niet echt meer op te wachten dus.

Daar zal hoe dan ook over gesproken moeten worden mócht het zo ver komen dat we iets krijgen. Ik heb er vooralsnog een hard hoofd in, ook omdat ik geen zin in tegenvallers heb. Ik wil graag vrolijk terug komen van de vakantie! Ze is verder geen meid om iemand te gebruiken en daarna keihard te laten zitten, daar ben ik ook niet bang voor. En ja, na het slagen zullen er sowieso een hoop dingen veranderen ivm studie. Nu zaten we op dezelfde school en dat heeft het ook allemaal een beetje moeilijk gemaakt, maar goed. Ik kijk op vakantie wel, iig heel erg bedankt. Jullie horen nog hoe het afloopt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten