Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bij de deelvragen krijg je dan iets als: historie van het bedrijf, gevolgde strategie, concurrentie en toekomstvisie. Ik kan jouw hoofdvraag namelijk al vrij eenvoudig beantwoorden. Mac Donalds gebruikt in alle landen dezelfde formule. Je eet overal hetzelfde voor een relatief laag bedrag. Je hoeft je niet druk te maken om rare buitenlandse gerechten en je komt bij het betalen ook niet voor verrassingen te staan. Om je wat verder op weg te helpen: de laatste tijd zie je dat Mac Donalds steeds meer haar best doet om gezond over te komen. Eerst kwamen ze met een ontbijt, later die Salade (Mc Salad Shaker ofzo), etc. Concurrentie kun je op verschillende niveau's zien, de directe concurrent is natuurlijk de Burger King, maar op meer abstracte niveau's moet je ook denken aan Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken, snackbars, etc. Op het meest abstracte niveau moet je alle bedrijven in de horeca branche (kroegen daargelaten) noemen. Over de historie kan ik je zo weinig vertellen, maar ik denk dat dat niet zo moeilijk uit te vinden is. De gevolgde strategie is vrij eenvoudig en die heb ik al eens genoemd (eigenlijk het antwoord op jouw hoofdvraag). Overal hetzelfde eten voor een relatief lage prijs. Misschien dat je er ook nog iets in kunt zetten over franchising, want dat doet Mac Donalds ook en dat hoor zeker ook bij de strategie. Succes ermee!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||