Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 12:48
Marcus
Marcus is offline
Ik merk tegenwoordig veel vaker op internet, dat pop-ups of reclame nu op een andere manier worden weergegeven. Op een nog irriterender manier en niet te voorkomen (voor zover ik weet).

Die nieuwe vorm is via flash. Je krijgt een flash-filmpje te zien wat over de website heen verschijnt, met een knop sluiten (x) ergens onduidelijk zichtbaar. Deze vorm is niet te 'killen' en dus uitermate irritant. Wie heeft hier nog meer last van?
Oud 17-05-2004, 12:55
luckyleo
luckyleo is offline
iedereen die ook die websites bezoekt waar dergelijke flashfilmpjes verschijnen
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 13:01
Verwijderd
Dit bestaat al zeker een jaar, en is al eens op scholieren.com verschenen (de boot van de film "The Leage of Extraordinary Gentleman").

En hoe dit te killen is, gewoon het domein in de hosts file zetten..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 13:06
p-chez
p-chez is offline
Zeer vervelende pop-ups zijn dat.
Maar ik vind dat de Close knop eigenlijk meestal best duidelijk aanwezig is. Dat neemt natuurlijk niet weg dat 't gewoon suckt.

Maar zoals ********** al zegt, gewoon 't domein in de hosts file pleuren, en je bent er vanaf.
Oud 17-05-2004, 13:14
Marcus
Marcus is offline
Domein in de hosts file? Wat bedoel je?
Oud 17-05-2004, 14:20
dafelix
dafelix is offline
ik gebruik Mozilla met 'adblock', die kan bepaalde items vanaf een URl blokken waar bepaalde woorden in voorkomen, zodoende heb je van dat soort dingen geen last

Hoe dat moet met je hosts file?:

Kijk vanaf welke URL (adres) dat filmpje vandaan komt (bijvoorbeeld: www.ikbeneenbanner.nl/banners/filmpje112.swf), dan ga je naar 'x:\WINDOWS\system32\drivers\etc' en open het bestand 'hosts' (let op, de map/bestand is verborgen). Daar in zet je een nieuwe regel '127.0.0.1 www.ikbeneenbanner.nl'

tadaa
Oud 17-05-2004, 14:49
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ik gebruik een Firefox-extensie die ervoor zorgt dat Flash-filmpjes pas worden afgespeeld als je er een keer op klikt. Dat helpt erg goed.
Oud 17-05-2004, 15:03
Marcus
Marcus is offline
thnx Dafelix, ff proberen
Oud 17-05-2004, 16:39
ekki
ekki is offline
Citaat:
dafelix schreef op 17-05-2004 @ 15:20 :
ik gebruik Mozilla met 'adblock', die kan bepaalde items vanaf een URl blokken waar bepaalde woorden in voorkomen, zodoende heb je van dat soort dingen geen last
Dus die kan ook flashbanners blocken? Dat is top, ik zal het ff uitproberen. Want ik kon altijd wel images blocken en popups, maar nooit flashbanners.
Oud 17-05-2004, 17:21
ekki
ekki is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-05-2004 @ 17:39 :
Dus die kan ook flashbanners blocken? Dat is top, ik zal het ff uitproberen. Want ik kon altijd wel images blocken en popups, maar nooit flashbanners.
Werkt lekker, dat progje (extensie).

PS weet iemand misschien een site die altijd een melding geeft dat de site niet werkt in Mozilla oid? Ik wil namelijk een andere extensie uitproberen, maar weet geen site waarop dat kan.
Oud 17-05-2004, 19:11
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-05-2004 @ 18:21 :
Werkt lekker, dat progje (extensie)
vindt ik ook

je kan zelfs RegExp Syntax gebruiken, deze kun je ook gewoon toevoegen aan de lijst
deze schijnt goed te werken:

Code:
/[^\w\d](page)?adv?(ert(ising)?)?s?[\d-_]*(banner|frame|log)?(net(work)?)?(im(age|g)s?)?(farm|serv(er?|let)?)?\d*[^\w\d]/
(hoe minder entrys in je list, hoe sneller de page laad)
Oud 17-05-2004, 19:20
Krekker
Krekker is offline
Citaat:
ekki schreef op 17-05-2004 @ 18:21 :
Werkt lekker, dat progje (extensie).

PS weet iemand misschien een site die altijd een melding geeft dat de site niet werkt in Mozilla oid? Ik wil namelijk een andere extensie uitproberen, maar weet geen site waarop dat kan.
Bij de site van de rabobank kreeg ik altijd die melding, dat kun je proberen, maar het kan zijn dat die aangepast is zodat mozilla hem ook kan weergeven.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 19:27
Verwijderd
Offtopic:
Al vanaf het begin lees ik geen dafelix, maar davilex
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten