Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 08:46
The Anointed
The Anointed is offline
Ik heb sinds iets meer dan 3 weken een heel lieve vriendin. Gisteren zijn we voor het eerst iets verder gegaan dan kussen, borsten en billen aanraken enzo. Ze stribbelde niets tegen, maar ik kon wel voelen dat er iets mis was. Daar hebben we over gepraat. Ik vroeg of ze het niet fijn vond, of niet leuk, maar daar zei ze steeds op dat dat niet zo was. Maar op een gegeven moment vertelde ze me wat er aan de hand was. Ze heeft bijles van haar vroegere buurman. Maar een half jaar geleden begon deze opeens erg veel aan haar te zitten, en op een gegeven moment zat hij ook aan haar borsten. Ze heeft hem toen weggeduwt en is naar huis gegaan en heeft de hele dag gehuild. Ze is hierna nog gewoon naar zijn bijles gegaan, en heeft het nooit aan iemand verteld. Nu zijn de bijlessen afgelopen. Mijn eerste reactie was dat ik dit gelijk aan haar ouders moest vertellen, maar ze heeft me weten te overtuigen dat niet te doen. Ik heb haar beloofd om dit nooit aan iemand te vertellen. Moet moet ik doen?

Ik kan ook geen goede titel voor dit topic verzinnen...

Je denkt altijd dat het iemand anders overkomt.
Oud 18-05-2004, 08:51
Verwijderd
De pervert wel aangeven bij de ouders, danwel plicie.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:06
leucomelas
leucomelas is offline
je vriendin zover krijgen dat ze er alles over verteld en met haar overleggen wat nou het beste is... ouders vertellen, vent aangeven, en zij een gerust hart... of niks ze3ggen, niks doen aan die vent en um misshcien wel andere bijleskids laten pakken....
Oud 18-05-2004, 09:09
Duifje
Duifje is offline
sprekend uit ervaring hoe het meisje zicht voel. Gewoon het der met haar over hebben. En absoluut niets doen waarvan zij niet wil dat dat gebeurt. (Spreken met ouders bijvoorbeeld) Ze gaat je steeds dieper vertrouwen en uit dat vertrouwen zal ze uiteindlijk wel gaan praten met haar ouders/iemand anders, omdat ze ziet dat het geaccepteerd word.
Oud 18-05-2004, 09:10
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
idd!
dit moet ze zeggen! vieze veule pedo dat het is die lui die mogen nou van mij een paar jaar achter de tralies!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:38
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 18-05-2004 @ 10:10 :
idd!
dit moet ze zeggen! vieze veule pedo dat het is die lui die mogen nou van mij een paar jaar achter de tralies!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:40
Verwijderd
Citaat:
tikmaarwat schreef op 18-05-2004 @ 10:10 :
idd!
Iets genuanceerder mag ook wel.

ontopic:
Inderdaad niets doen wat zij niet wil, daar bereik je niets mee, behalve dat ze je dan niet meer vertrouwd.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:41
Charlottetje
Charlottetje is offline
je moet inderdaad niet zelf naar haar ouders of politie of wat dan ook gaan.
Het lijkt me beter als je er met haarl goed, maar rustig over praat, haar troost, zorgt dat zij je kan vertrouwenen dan maar hopen dat zij op een gegeven moment ook wel inziet dat het beter is dit aan haar ouders te vertellen.
Heb goede gesprekken met haar, heel rampzalig is het heus niet als ze huilt, zolang je haar dan maar troost en haar niet te veel pusht het te vertellen...
Oud 18-05-2004, 10:24
All of Me
All of Me is offline
praten helpt wel bij het verwerken ervan !

ik zou de honkbalknuppel wel willen pakken en eens even bij die man aanbellen hem kapot slaan alle kleren van zn lijf scheuren en midden op een plein aan een paal binden met een groot bord drbij wat hij al niet doet/ gedaan heeft
en dan een doos rotte eiren erbij en dat iedereen op ehm kan gooien

maar daar gaat et niet om
laat dr praten luister goed na dr ze moet et nog even goed verwerken denk ik
ze zal je erg dankbaar zijn en vind et vast heel lief van je dat je dr mee "helpt"
ik zou het niet tegen haar zin in tegen andere mensen gaan zeggen ze neemt jouw tenslotte in vertrouwen !

ik wens je dr veel succes mee
Oud 18-05-2004, 10:28
juno
juno is offline
En wat dacht je van een actie bij de bijlesleraar. Ga die maar eens bewerken. Maak hem zo bang dat hij het vortaan wel uit zijn hoofd zal laten om ook nogandere bijleskinderen te betasten.

Dan kom je wel voor je vriendin op, zij houdt het geheim voor de buitenwereld, en het gevaar voor andere kinderen is geweken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:42
The Anointed
The Anointed is offline
Citaat:
juno schreef op 18-05-2004 @ 11:28 :
En wat dacht je van een actie bij de bijlesleraar. Ga die maar eens bewerken. Maak hem zo bang dat hij het vortaan wel uit zijn hoofd zal laten om ook nogandere bijleskinderen te betasten.
Hier dacht ik zelf ook al over, maar ze wil me niet vertellen hoe hij heet, en waar hij woont. Natuurlijk ben ik daar zo achter als ik wil, maar zij wil niet dat ik iets doe. Ze was de enige die bijles kreeg want zij was "speciaal". Hij zit dus ergens op school.

Bedankt voor jullie replies.
Oud 18-05-2004, 10:43
Jules
Jules is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 18-05-2004 @ 10:40 :
Iets genuanceerder mag ook wel.
Als een vieze buurman zomaar aan mijn borsten zou zitten zou ik ook wel roepen dat hij een vieze vuile pedo is, en dat ie een tijdje achter de tralies mag, maarja wie ben ik he!
Oud 18-05-2004, 10:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Jules schreef op 18-05-2004 @ 11:43 :
Als een vieze buurman zomaar aan mijn borsten zou zitten zou ik ook wel roepen dat hij een vieze vuile pedo is, en dat ie een tijdje achter de tralies mag, maarja wie ben ik he!
Lieve schat, zoek eens de betekenis van pedo op, voordat je met allerlei termen gaat gooien...
Oud 18-05-2004, 11:10
Verwijderd
Ga niks forceren, daar schieten jullie beide niks mee op.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:30
cyntha
cyntha is offline
Ik zou het er nog een paar keer met haar over hebben. Maar haar vooral niet gaan overhalen het aan haar ouders te vertellen en het al helemaal niet zelf gaan vertellen. Ze moet zelf beslissen wat ze er verder mee wil gaan doen en of ze het wel of niet wil gaan vertellen aan haar ouders. Dat is haar keuze en moet ze dus zelf beslissen en niet jij.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:53
Verwijderd
Zorg ervoor dat ze uit haarzelf naar de politie zal stappen. Ze moet het zelf doen, het zal je niet in dank door haar worden afgenomen als jij naar de politie stapt terwijl ze nadrukkelijk heeft gezegd dat ze het niet wil, ook al is dat wel het beste om te doen.
Als ze na een half jaar het nog steeds niet wil doen en je wil zelf ook echt niet naar de politie stappen kan je Juno's raad opvolgen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 11:59
Stitch
Stitch is offline
Citaat:
The Anointed schreef op 18-05-2004 @ 11:42 :
Hier dacht ik zelf ook al over, maar ze wil me niet vertellen hoe hij heet, en waar hij woont. Natuurlijk ben ik daar zo achter als ik wil, maar zij wil niet dat ik iets doe. Ze was de enige die bijles kreeg want zij was "speciaal". Hij zit dus ergens op school.

Bedankt voor jullie replies.
hier heb je natuurlijk nix aan! help je alleen jezelf maar mee in de problemen!
ik ben het met duifje eens! praat met haar en doe niet iets wat zij je gevraagd heeft niet te doen! dus niet met dr ouders gaan praten want je beschadigt haar vertrouwen hiermee...praat met HAAR...misschien dat ze dan over een poosje zover is dat ze er met dr ouders over wil gaan praten.

suc6
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:22
Luna
Luna is offline
Citaat:
Jules schreef op 18-05-2004 @ 11:43 :
als je zoiets in het echt meemaakt ga je het echt niet van de daken schreeuwen hoor, geloof me. Ik heb anderhalf jaar lang niemand verteld wat mij eens overkomen is, simpelweg omdat ik me doodschaamde(wat onterecht was, want ik kon er niets aan doen). Toen ik na een halfjaar een vriendje kreeg heb ik het op een gegeven moment wel aan hem verteld want hij merkte aan me dat er iets was als we wat verder gingen. Maar buiten hem dus niemand.
@ts: luister naar haar verhaal en heb geduld met haar, overhaast niets. Ga haar vooral niet pushen om aangifte te doen of het aan haar ouders te vertellen. Ik moet er nu (na bijna 2 jaar) nog niet aan denken om het aan mn ouders te vertellen...
En inderdaad, je denk altijd dat het iemand anders overkomt. Ik was ook altijd zo naïef om dat te denken.
succes verder

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 15:26.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
vizz schreef op 18-05-2004 @ 16:22 :
als je zoiets in het echt meemaakt ga je het echt niet van de daken schreeuwen hoor, geloof me. Ik heb anderhalf jaar lang niemand verteld wat mij eens overkomen is, simpelweg omdat ik me doodschaamde(wat onterecht was, want ik kon er niets aan doen). Toen ik na een halfjaar een vriendje kreeg heb ik het op een gegeven moment wel aan hem verteld want hij merkte aan me dat er iets was als we wat verder gingen. Maar buiten hem dus niemand.
@ts: luister naar haar verhaal en heb geduld met haar, overhaast niets. Ga haar vooral niet pushen om aangifte te doen of het aan haar ouders te vertellen. Ik moet er nu (na bijna 2 jaar) nog niet aan denken om het aan mn ouders te vertellen...
En inderdaad, je denk altijd dat het iemand anders overkomt. Ik was ook altijd zo naïef om dat te denken.
succes verder
Maar andere meisjes dan? Ik bedoel.. Waarom zou je geen aangifte doen als je weet hoe naar het is om het mee te maken, dat gun je toch gewoon niemand!

Ik vind dat je daar best een beetje de aandacht op mag vestigen bij je vriendin. Maar in de eerste plaats natuurlijk steun en troost bieden, want het gaat hierin immers om haar en niet om andere meisjes.

Al helemaal iemand die op een school werkt. Wie weet wat hij nog meer doet en hoe ver het bij andere meisjes gaat? Goed, hoe langer geleden hoe lastiger om aangifte te gaan doen, de stap wordt steeds groter.. Maar ik zou het wel weten als ik de naam wist van de mannetjes die hun vuile pootjes op mijn borsten legden.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:02
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-05-2004 @ 17:39 :
Maar andere meisjes dan? Ik bedoel.. Waarom zou je geen aangifte doen als je weet hoe naar het is om het mee te maken, dat gun je toch gewoon niemand!
zulke dingen zijn al heel moeilijk te vertellen, je vertelt ze het liefst alleen aan mensen die je heel goed kent
ik zou t ook niet zien zitten om mijn verhaal tegen een paar politie-figuren uit de doeken te doen..

then again heb je ook wel gelijk door te zeggen dat zo iemand inderdaad gevaarlijk is, voor andere meisjes ook.

maartoch
Oud 18-05-2004, 17:15
justlikeme!
justlikeme! is offline
ik zou inderdaad ook echt niets doen wat zij absoluut niet wil hebben.. daarmee zal ze alleen maar minder vertrouwen in je krijgen, en juist dat is heel belangrijk wil je er wat tegen doen... Dus ik zou haar zoveel mogelijk vertrouwen proberen te geven, en dan zal ze vanzelf wel inzien dat het beter is dat de buitenwereld het ook weet, omdat ze weet dat jij het wel accepteerd...
sterkte ermeej...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 23:56
Verwijderd
hmmmz, ik weet niet of het aangeven van deze vent zo ontzettend veel zin heeft. Om verschillende redenen ben ik wel eens in aanraking geweest met de zedenpolitie (en nee, niet omdat ik zelf iets had gedaan!) en die kunnen gewoon ontzettend weinig doen. 9 van de 10 keer heb je namelijk geen bewijs, is het dus zijn woord tegen het van haar en wordt de zaak geseponeerd. Dan is de vraag dus ook: wil je dat je vriendin zich in een strijd stort als ze helemaal geen poot heeft om op te staan? dit kan namelijk nog meer kapot bij haar maken.

bij alles wat je doet moet je haar vragen of ze het wel of niet wil. Let ook heel erg op haar lichaamstaal, want het kan best zijn dat ze je niet wil teleurstellen en dan toch dingen gaat doen die ze eigenlijk niet wil. probeer haar ook op elke denkbare manier duidelijk te maken dat je het fijn vindt om lichamelijk met haar te zijn, maar dat dat niet de reden is waarom je om haar geeft.
Praat ontzettend veel met haar. Heel erg veel praten, knuffelen en haar het gevoel geven dat ze bij jou veilig is. dus ook geen dingen doen of ondernemen terwijl ze dit niet weet of niet wil!
Ik denk niet dat het erg verstandig is om die vent op te gaan zoeken. Grote kans dat je aangeklaagd wordt voor geweldpleging, en dat heeft hij wel een poot om op te staan. Je vriendin heeft er niets aan als jij in aanraking komt met de politie hierdoor.

Ontzettend veel sterkte hiermee, enne onthoud, niet ieder slachtoffer van seksueel misbruik blijft slachtoffer!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 07:14
Verwijderd
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 18-05-2004 @ 18:02 :
zulke dingen zijn al heel moeilijk te vertellen, je vertelt ze het liefst alleen aan mensen die je heel goed kent
ik zou t ook niet zien zitten om mijn verhaal tegen een paar politie-figuren uit de doeken te doen..

then again heb je ook wel gelijk door te zeggen dat zo iemand inderdaad gevaarlijk is, voor andere meisjes ook.

maartoch
Nja. Ik vind het dus niet moeilijk om te vertellen als dat betekent dat ik kan zorgen dat het andere meisjes niet overkomt..
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 07:16
Verwijderd
Citaat:
lady-kebiss schreef op 19-05-2004 @ 00:56 :
hmmmz, ik weet niet of het aangeven van deze vent zo ontzettend veel zin heeft. Om verschillende redenen ben ik wel eens in aanraking geweest met de zedenpolitie (en nee, niet omdat ik zelf iets had gedaan!) en die kunnen gewoon ontzettend weinig doen. 9 van de 10 keer heb je namelijk geen bewijs, is het dus zijn woord tegen het van haar en wordt de zaak geseponeerd. Dan is de vraag dus ook: wil je dat je vriendin zich in een strijd stort als ze helemaal geen poot heeft om op te staan? dit kan namelijk nog meer kapot bij haar maken.
Ja, goed. Maar als je 1 dader hebt en al 5 slachtoffers en alle vijf denken op die manier, dan gaat de dader vrijuit. Maar als er 1 iemand naar voren komt, dan volgen er mogelijk meer. Het is maar een kleine kans, dat zeker. Maar persoonlijk zou ik het de moeite waard vinden. De aanklacht ligt er dan tenminste, als er dan iemand is die ook aangifte doet ben je al een stuk verder.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Dusjcrib schreef op 19-05-2004 @ 08:14 :
Nja. Ik vind het dus niet moeilijk om te vertellen als dat betekent dat ik kan zorgen dat het andere meisjes niet overkomt..
Vind ik ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2004, 08:36
Sade
Sade is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-05-2004 @ 11:56 :
Lieve schat, zoek eens de betekenis van pedo op, voordat je met allerlei termen gaat gooien...
Inderdaad. Ik heb anders nog een prachtige praktische opdracht over de maatschappelijke reactie op pedofilie voor je hoor, vers gemaakt afgelopen week
Oud 19-05-2004, 09:12
Circles
Circles is offline
Ik sluit me aan bij de strekking van de andere reacties.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:28
Verwijderd
ik weeet dat het inderdaad niet op gaat schieten als iedereen zo denkt, maar helaas is het wel de manier waarop het gaat. Ik ben er eigenlijk wel voor dat mensen (zowel slachtoffer als dader) aan de leugendetector worden gezet. Maar ja, zover zijn we nog niet...

Je vriendin moet gewoon heel bewust zijn van het feit dat de kans ontzetttend groot is dat er niets met de zaak gedaan wordt. Is dat het waard voor haar om allerlei persoonlijke dingen op tafel te gooien tegenover iemand die ze niet kent?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 10:57
Jones
Citaat:
lady-kebiss schreef op 19-05-2004 @ 10:28 :
Je vriendin moet gewoon heel bewust zijn van het feit dat de kans ontzetttend groot is dat er niets met de zaak gedaan wordt. Is dat het waard voor haar om allerlei persoonlijke dingen op tafel te gooien tegenover iemand die ze niet kent?
Zolang de kans meer is dan 0% is het de moeite waard om allerlei persoonlijke dingen op tafel te gooien tegenover iemand die ze niet kent. Natuurlijk moet ze wel beseffen dat als zij naar de politie gaat het niet automatisch betekend dat die gast maar meteen voor 6 jaar word opgesloten
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 13:11
Verwijderd
(als ze geen aangifte durft te doen uit angst voor 'wraak' ofzo, kan ze ook gewoon een melding doen, dan doet de politie er niets op uit en komt hij er dus niet achter dat zij bij de politie is geweest, maar weten ze het wel, en als een ander meisje misschien wel aangifte doet over die man, dan hebben ze nog een verklarinkje liggen dat-ie dat wel vaker doet)

Maar wat jij kunt doen, is haar steunen, er met haar over praten, haar ook gewoon laten praten als het onsamenhangend enzo is, haar troosten, etc...
en wat betreft het 'verder gaan', alles rustig aan doen, en niet alleen opletten of ze niet tegenstribbelt maar ook gewoon regelmatig aan haar vragen of ze het wel fijn vindt wat je doet.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 21:19
Luna
Luna is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-05-2004 @ 17:39 :
tuurlijk niet. Maar ik denk dat vaak onderschat wordt wat zoiets met een meisje kan doen, het is gewoon heel moeilijk om zoiets te vertellen, en al helemaal aan de politie. Sowieso heb ik het al niet zo op die gasten en dan moet ik daar zeker mn verhaaltje aan lopen doen. Is misschien heel egoistisch maar het is gewoon echt heel lastig..
Reageren

Regels voor berichten