Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 18:35
coldplayfan
coldplayfan is offline
Vraagje: wat zouden jullie ervan vinden als je allerbeste vriendin (al zo'n 5 jaar) een relatie kreeg met je broer?

dat overkwam mij dus. Sommigen van jullie zullen denken: oh gezellig, komt je vriendin nog vaker. Leuk toch. Waait trouwens ook wel weer over.

Maar zo ligt het niet. Want mijn broer en vriendin hebben beiden nog nooit een serieuze relatie gehad en beginnen er ook niet zomaar aan. Dit gaat van hun leven niet meer over, denk ik. Ze praten zelfs al in de richting van familie worden (wel in de zin van: dit is een grapje, meer niet ,maar toch..).

het voelt voor mij ook een beetje als verraad, want die beste vriendin kwam regelmatig bij ons thuis als m'n broer er ook was, en nu heb ik het idee dat ze altijd voor hem kwam. BOvendien hebben ze het 2 maand geheim gehouden.

Ligt het aan mij of is het normaal dat ik hier doodongelukkig van word? Ze heeft hem zelfs uitgenodigd voor de verjaardag van haar broertje! Terwijl ik in die 5 jaar nog nooit bij zijn verjaardag ben geweest, en ik ken hem toch echt stukken beter dan mijn broer hem kent! Ben ik een zeur of...?

We hebben er wel over gepraat, ze vinden het ook wel lullig voor mij, blabla, maar dan doen ze het vaak weer af met een grapje en ik ben bloedserieus. Mn vriendin en ik praten er verder nauwelijks over, pijnlijke stiltes vallen er als mijn broer ter sprake komt. WAt ook meespeelt: wij hadden allebei nooit serieuze relaties gehad, en ik had altijd zoiets van: ik heb haar nog. Dan wel geen vriendje , maar in ieder geval een beste vriendin die er ook geen heeft. Geldt nu ook niet meer.. wat nu?
Oud 16-05-2004, 18:45
Verwijderd
-> l&r
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:49
Mindfields
Mindfields is offline
Yeah, ken het een beetje. Een goeie vriendin van mij (bijna 16) is verliefd op mijn broertje van 13. Sick. Ik vind haar heel lief, maar ik hoop toch niet dat het wat wordt..
Oud 16-05-2004, 18:51
Balance
Balance is offline
Ik vraag me af waarom je haar je 'beste vriendin' noemt.
Niet zo zeer dat het aangaan van een relatie met jouw broer erg is, maar meer het feit dat ze 2 maanden een relatie naar jou toe verzwijgt en het feit dat het blijkbaar niet belangrijk is dat jij je rot voelt, aangezien ze het met een grapje afdoet.
Ik zou daar best wel kwaad over worden, want het is heel leuk dat zij het gezellig heeft met je broer, maar dat betekent niet dat ze jouw problemen nou zomaar aan de kant kan schuiven. Jullie kunnen het er op z'n minst over hebben over hoe jij je er onder voelt en wat zij misschien zou kunnen doen om het iets minder erg voor je te maken.
Oud 16-05-2004, 19:03
coldplayfan
coldplayfan is offline
ja dat van 'beste vriendin' begin ik me ook steeds vaker af te vragen. Maar weet je wat het is? Als ik gewoon bij haar ben, zónder dat mijn broer erbij is of ter sprake komt, gaat het prima. Echt supergezellig, net als 'vroeger'. Ik weet dat het niet goed is om het te verzwijgen, want daarmee los je niks op, maar het is zo lekker makkelijk.. (wat niet wil zeggen dat ik me er makkelijk van af wil maken, ik vraag mezelf 100 x per dag af: waar ben je mee bezig??)
Oud 16-05-2004, 19:06
*$tylo*
*$tylo* is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-05-2004 @ 19:51 :
Ik vraag me af waarom je haar je 'beste vriendin' noemt.
Niet zo zeer dat het aangaan van een relatie met jouw broer erg is, maar meer het feit dat ze 2 maanden een relatie naar jou toe verzwijgt en het feit dat het blijkbaar niet belangrijk is dat jij je rot voelt, aangezien ze het met een grapje afdoet.
Het is wel waar dat het stom is dat ze het als grapje afdoet, maar waarschijnlijk is dat omdat ze niet weet wat ze ermee aanmoet.

Dat ze het 2 maanden niet zegt snap ik wel. Ze wil je natuurlijk niet onnodig kwetsen en eerst kijken of het wel wat werd met je broer. En het is klote als je verliefd wordt op de broer van je vriendin..... Das altijd een kutsituatie.

Ik zou toch nog ff het onderwerp aankaarten bij je vriendin want met zo'n klotegevoel kubn je neit verder. Zeg ook dat je het vervelend vindt dat ze die 'grapjes' maakt. Succes!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:15
annetjuh
annetjuh is offline
ik zou het wel respecteren.
wrom niet.
het is soms wel vreemd maar zo kom je wel geinige dingen over je broertje te weten.
Oud 16-05-2004, 22:16
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben zo'n beste vriendin, die een relatie kreeg met 'haar' broer... Op zich is het heel gezellig, want we zien elkaar veel vaker en kunnen ook tussendoor eventjes met elkaar kletsen, waar we normaal niet de moeite zouden nemen om naar elkaar toe te fietsen, maar soms is het inderdaad best lastig. Kom ik bijvoorbeeld naar hen toe voor mijn vriend, maar hang ik de halve avond bij mijn vriendin op haar kamer te kletsen... Of ik kom mijn beste vriendin ophalen, en moet ik eerst nog even iets aan mijn vriend vertellen. Maar in het algemeen gaat het best goed. Ik hoor in ieder geval van niemand klachten.
Ik heb van te voren wel getwijfeld of ik iets met haar broer moest beginnen, maar mijn vriendin vond dat ik het niet moest laten om haar, en intussen gaat het al meer dan een jaar goed.

Nu even over jouw verhaal:
Ik vind het wel lullig als ze het twee maanden geheim hebben gehouden; het lijkt er in dat geval niet echt op dat jullie echt elkaars beste vriendinnen zijn. Ik vind het dan ook behoorlijk ongepast, en ook niet sociaal en aardig van hen allebei dat ze de zaak afdoen met een grapje.
Ik denk alleen niet dat je vriendin al die jaren al stiekem voor je broer kwam. Verliefdheid kan zomaar ineens op komen zetten, door hele kleine dingetjes, dat hoeft er echt niet al 5 jaar te zijn.
Probeer er toch eens (serieus) met je broer en je beste vriendin over te praten, en maak duidelijk dat je er echt mee zit. Misschien hebben ze dat niet eens zo in de gaten...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:14
Verwijderd
waarom trekken sommige mensen uit deze situatie de conclusie dat je je moet afvragen of ze nog wel je beste vriendin is?

het is toch niet zo'n ramp dat ze hun relatie twee maanden verzwegen hebben? het is niet zo dat iedereen ervan wist behalve jij hé... er zijn zoveel mensen die dat doen, gewoon omdat ze nog niet 100% zeker zijn dat het wel blijft duren... in dit geval vind ik het zelfs erg begrijpelijk, gezien het feit dat je vriendin je toch goed genoeg kende om te weten hoe je zou reageren? ... ondertussen zijn ze al een tijdje samen en heel erg zeker van hun gevoelens voor elkaar, dan is het normaal dat ze het dan wel vertellen.

dat ze het 'met een grapje afdoet' vind ik ergens ook heel ergens begrijpelijk... wat wou je anders? dat ze moet kiezen tussen jou en je broer? spijtig genoeg denk ik dat ze dan voor je broer zou kiezen, ten eerste omdat échte vriendinnen elkaar hun geluk gunnen (ook al is dat met elkaars broer), ten tweede omdat echte vriendinnen elkaar al zéker niet voor de keuze zouden stellen, en ten derde omdat het blijkbaar toch erg serieus is tussen hen... zou jij de liefde van je leven laten lopen omdat een egoïstische vriendin je voor de keuze stelt? ik in ieder geval niet hoor!

dan, dat je broer wel naar het verjaardagsfeestje van haar broertje mag, en jij niet (terwijl jij hem al jaren kent en je broer hem nog nooit gezien heeft)... op familiefeestjes is het toch normaal dat er geen gewone vrienden worden uitgenodigd van de broers en zussen van de jarige (anders zou het nogal een boel worden!), maar de serieuze relaties natuurlijk wel: toekomstige familie ga je immers toch niet buitensluiten?

en over dat "ik heb geen vriendje, maar in ieder geval toch nog een beste vriendin die er ook geen heeft": zou je ook zo zitten zeuren als ze een ander vriendje kreeg? ja hé? dus: dit doet absoluut niet ter zake...

conclusie: ja, ik vind je een zeur, het spijt me erg.

xxx
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:17
Verwijderd
Tja, blijkbaar is zij zo'n type die haar vriendje naar familiefeesten meesleept... ookal was hij je broer niet, dan nog zou ze hem ws meegenomen hebben.
Ik snap wel dat je er jaloers van wordt, hoor... Ik bedoel, 't is toch JOUW vriendin. Maarja, je kunt er nauwelijks iets aan doen...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:21
xsweet_bitchx
xsweet_bitchx is offline
ik snap wel dat je je verraden voelt maar als ze kwam kwam ze heus niet voor je broer. want toen jullie elkaar leerde kennen wist ze waarschijnlijk niet eens dat dat je broer was. en ik vroeg mij vriend ook wel eens mee naar de verjaardag van familie en mijn vriendin niet want dat is toch anders. -xxx-
Oud 19-05-2004, 16:29
Verwijderd
zoek een andere beste vriendin b
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten