Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 11:38
Heartagram
Heartagram is offline
gaan doen in een kliniek en ik vind dat eng....hebben 1 van jullie dat ook is moeten doen? dan krijg je allemaal vragenlijsten enzo en dat gaat een tijdje duren maar ik ben der bang voor....omdat dan al me shit weer omhoog komt maar ik moet die onderzoek wel doen....zodat die mensen weten wat de beste behandel methode is....maar heeft iemand van jullie dan ook gehad? zo jah hoe ging dat? en hoelang heeft dat geduurt? ik zie het niet meer zitten hoor bah....maar ik ga wel door!!! kuskus
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-05-2004, 11:43
magicflower
magicflower is offline
nee, ik heb dat nog nooit gehad maar ik wil je iig heeeeeeeeeeel veel succes wensen voor woensdag.
Oud 31-05-2004, 12:00
coopergirl
coopergirl is offline
ik zelf heb ervaring met ondergaan van psychologische als wel psychiatrische onderzoeken. Mijn eerste psychologische onderzoek was verdeeld over drie dagen. Afhankelijk waarop je getest wordt, moet je bepaalde 'onderzoeken' ondergaan.. Ik had vragenlijsten op de pc, concentratietesten, jezelf tekenen, een dier voor elk familielid verzinnen et cetera. Na de onderzoeken krijg je een copy van de uitslag; 8 pagina's formele tekst met (mogelijke) behandelmethoden.

Succes!! (k) (})({)
Oud 31-05-2004, 12:18
Heartagram
Heartagram is offline
dankjullie wel....ik ben der echt bang voor...
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 12:51
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Heartagram schreef op 31-05-2004 @ 13:18 :
dankjullie wel....ik ben der echt bang voor...
Je mag je ook best bang voelen...het is niet niets toch? en zeg het gerust, dat je je bang voelt, dan kunnen ze er wat rekening mee houden.

Suc6 he!
Oud 31-05-2004, 13:38
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Mijn psychologische onderzoek was verdeeld over twee keer twee uur. Het was toen stikheet, dus dat was wel balen...
Het onderzoek zelf vond ik niet vervelend. De vragenlijsten die je meekrijgt mocht ik later invullen. Dat waren veel vragen, die erg op elkaar leken.
Ik moest allemaal testen doen, met blokjes, met geheugen, etc. Ik vond het zelf nog wel leuk, een beetje een kleuterklas idee kreeg ik ervan. Zag er eerst tegenop, maar het viel reuze mee!

Waar moet je het doen?

Sterkte en grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:41
Quiana
Quiana is offline
Dat je ertegen op ziet is niet zo gek, en ook niet erg, zoals
Dreamerfly al zei; het is ook niet niets, toch?

Ik heb wel een paar keer een flinke stapel vragenlijsten in
moeten vullen ed, maar dat mocht ik thuis doen (en een korte
daar zelf, maar dat is goed te doen), en verder gesprekken,
met uitgebreide onderzoeken heb ik dus niet echt ervaring...

Maar wel; heel veel sterkte & succes ermee!
Oud 31-05-2004, 15:07
Heartagram
Heartagram is offline
ik moet het hier in zeist doen bij het RPC (regionaal psychiatrisch centrum) en in de brief stond dat het een dag deel ging duren....maar ik ben ook bang voor de uitslag...straks ben ik geestes gestoord of heb ik een iq van een koe ofzo....dan voel ik me alleen maar nog slechter....maar jah of er komt juist iets positiefs uit dat kan ook maar ik denk altijd dat mij het ergste juist overkomt...maar goed ik zie wel hoe het loopt thnx voor jullie berichtjes
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:11
Verwijderd
Je bent wie je bent, daar veranderd een diagnose toch niks aan?

Een iq van een koe kun je niet hebben, want dan zou je je hier niet druk om maken. Bovendien kom je een heel stuk intelligenter over dan de koeien die ik ken.

Als ze weten wat je hebt, dan kunnen ze je beter helpen, toch? Ik bedoel, dat onderzoek is niet voor niks, lijkt me en hopelijk kunnen ze ook wat met de uitslag.

(Ik snap wel dat je bang bent en je zorgen maakt, hoor. Sterkte en succes iig.)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:16
cyntha
cyntha is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Heb alleen een hele berg met vragenlijsten in moeten vullen, daar ben ik ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Maar wil je even heel veel sterkte en succes wensen voor woensdag!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:57
Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik kreeg een psychologisch onderzoek toen ik opgenomen was. Nu moet ik zeggen dat ik het gevoel had het heel erg verknalt te hebben en ik heb nooit de uitslag ervan gehoord. Maar ik kan je wel vertellen waar de toets uit bestond.

Ik kreeg bijv. een moeilijk nederlands woord en ik moest uit drie antwoorden het woord met dezelfde betekenis eruit halen.
Verder kreeg ik een vragenlijst. Je moest dan steeds aankruisen in welke mate je er last van had bijv. van angst etc.
Ik moest een boom tekenen en ook mijn eigen fantasie boom.
Kreeg rekenopgaven die ik in een bepaalde tijd moest gaan zitten uitrekenen uit mijn hoofd. Ik kreeg de vraag om in een minuut tijd zoveel mogelijk beroepen op te noemen. Daar kreeg ik een black-out bij.
Tekeningen kreeg ik te zien waarvan een deel weg was en dan moest ik alsnog zeggen wat het plaatje had moeten voorstellen. Ik kreeg puzzelstukjes die ik zo moest neerleggen als op het plaatje dat ik te zien kreeg.
Nou, laat ik je zo zeggen. Het is niet iets om je druk over te maken. Je doet gewoon wat je kunt. En persoonlijk vind ik die testen nergens op slaan, maar goed...
Probeer het te zien als leuk en interessant. Je krijgt een globale indruk van jezelf, maar dit wil niet zeggen dat jij zo BENT. Het is immers een moment opname. Als je niet lekker in je vel zit maak je zo'n test vaak slechter.

Veel suc-6 in ieder geval!
Kus M.S.*
Oud 31-05-2004, 18:28
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Waar was jij opgenomen? Ik kreeg hetzelfde!

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 31-05-2004 @ 19:28 :
Waar was jij opgenomen? Ik kreeg hetzelfde!

Grtjs.
Is dat niet vrij standaard...? (Of iig opgebouwd uit standaard onderzoekjes?) Ik denk dat heel veel mensen zo'n soort onderzoek krijgen/hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 18:56
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Klopt, dat is een landelijk onderzoek...
Maar goed, ik vroeg me gewoon af waar ze was opgenomen...
Dat meer eigenlijk.

Wel is het vaak zo dat ze binnen een kinderpyshiatrisch ziekenhuis langer zijn dan bij Mentrum, Riagg, Jeugdzorg etc.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:07
Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik was opgenomen in een APZ(= Algemeen Psychiatrisch Ziekenhuis). Ik wil liever niet de plaats en de naam van de instelling vrijgeven. Dat is net iets té confronterend.

Liefs M.S.*
Oud 31-05-2004, 19:08
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Oké, snap ik wel....sorry.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:11
Sterretje*
Sterretje* is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 31-05-2004 @ 20:08 :
Oké, snap ik wel....sorry.

Grtjs.
Je hoeft je niet te verantschuldigen hoor!
Wat vond jij trouwens van die testjes?
Oud 31-05-2004, 19:16
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Als het niet zo snikheet was, vond ik ze wel te doen......
Punt was alleen dat ik eindelijk een keertje mee mocht iets leuks doen, en ik toen opeens niet meer kon omdat ik dat stomme onderzoek had. 'Sorry we hebben een fout gemaakt, je kunt helaas niet mee.' GRRRRRRRRRRRRRR

Ik vond vooral die blokjes leuk.
Die woorden vond ik moeilijk, en die volgordes onthouden helemaal....bweeeeh zeker wanneer er cijfer-letter combi werd gebruikt.
JIJ?

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:26
Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik kreeg op het laatste moment te horen dat ik het onderzoek moest onder gaan. Het was k*t. Ik zat er op een stoel tegenover een vrouw met tussen ons een tafel, logisch, maar wat ik irritant vond was dat er een tweede vrouw ook in de kamer op een stoel zat en mijn hele lichaamshouding en reactie bestudeerde en ook steeds dingen opschreef.
Ik deed alles ook heel erg onzorgvuldig, omdat ik er totaal geen zin in had en ik mijn hoofd er niet bij kon houden. Bijv. met de opdracht 1 minuut lang beroepen die in je op komen noemen, nou ik raakte dus zo van slag dat er niks meer in me opkwam en ik alleen nog maar het klokje hoorde tikken.
Ook gaf ik vaak te snel antwoord met als gevolg dat ik veel fouten maakte door mijn nonchalante houding. Zat ook erg te bewegen met mijn lichaam en was daar meer mee bezig dan met de testen. Ik kon er dus écht niet tegen dat iemand me zo zat te bespieden! Het interesseerde me ook weinig, maar achteraf voelde ik me wel een domme koe (ondanks mijn vwo-nivea ). Het boeide me ook niet wat de uitkomst was. En (schaam) tijdens het invullen van één van de vragenlijsten kwam ik zelfs niet goed uit. Moest dus weer ff checken waar ik de fout ingegaan was...stom stom stom
Pech hoor, ik ben toch niet meer opgenomen.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 19:28.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:28
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Sja....het is ook soms best verwarrend. Zeker als je binnen een bepaalde tijd iets moest doen. Ik wilde juist geen fouten maken, deed het te zorgvuldig, en dat ging ten koste van mij tijd...
Maar ach, zelfs als je het perfect doet, komen er nog honderd diagnoses uit....

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Anno 1986 schreef op 31-05-2004 @ 20:28 :
Maar ach, zelfs als je het perfect doet, komen er nog honderd diagnoses uit....
Het is geen schooltoets waar je een voldoende voor moet halen...daar is dat onderzoek toch ook niet voor...?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:32
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Als je het 'perfect' doet (gevoelsmatig)...

Nee het is geen schooltoets, dat zeggen ze gelukkig ook honderd keer benadrukkelijk...maar zo voelt het natuurlijk wel, als je weet dat alles daarna uitgebreid besproken wordt, en er heel veel dingen van je Psychologisch Onderzoek afhangen...

*sugt*...het mag wat relaxer zulke dingen....!

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:39
Verwijderd
Je kunt zo'n test nooit perfect doen, simpelweg omdat het daar niet omgaat. Soms is alles goed en soms zal niks goed zijn, daarom moet je gewoon doen wat jij denkt dat goed is... Besproken wordt het toch wel, daar doe je die dingen voor.

'k weet dat het anders voelt, maar dan nog.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:41
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Sja...je hebt gelijk....
Maar ze onderzoeken de punten waarin jij vastloopt extra, dat zijn voor je eigen gevoel 'jouw zwakheden'...
Ach ik weet het ook niet, ben blij dat ik er vanaf ben, heb er wel veel van geleerd. Maar als ik het hele verslag nog eens teruglees, valt mijn mond toch wel open. Hoe komen ze achter bepaalde dingen, die zoveel waarheid bevatten, waarvan ik zelf geen bestaan van wist....
Nouja, daar zal die wel voor zijn!

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 19:45
Verwijderd
En als je je zwakheden 'camoufleert', dan kunnen ze er ook niks aan doen, daar heb je dus allene jezelf maar mee.

Ik denk dat ze achter veel dingen komen omdat die testen zijn ontstaan door heen veel onderzoek en de mensen die de testen afnemen hebben er ook voor geleerd en hebben vaak veel ervaring.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten