Ik kreeg een psychologisch onderzoek toen ik opgenomen was. Nu moet ik zeggen dat ik het gevoel had het heel erg verknalt te hebben en ik heb nooit de uitslag ervan gehoord. Maar ik kan je wel vertellen waar de toets uit bestond.
Ik kreeg bijv. een moeilijk nederlands woord en ik moest uit drie antwoorden het woord met dezelfde betekenis eruit halen.
Verder kreeg ik een vragenlijst. Je moest dan steeds aankruisen in welke mate je er last van had bijv. van angst etc.
Ik moest een boom tekenen en ook mijn eigen fantasie boom.
Kreeg rekenopgaven die ik in een bepaalde tijd moest gaan zitten uitrekenen uit mijn hoofd. Ik kreeg de vraag om in een minuut tijd zoveel mogelijk beroepen op te noemen. Daar kreeg ik een black-out bij.
Tekeningen kreeg ik te zien waarvan een deel weg was en dan moest ik alsnog zeggen wat het plaatje had moeten voorstellen. Ik kreeg puzzelstukjes die ik zo moest neerleggen als op het plaatje dat ik te zien kreeg.
Nou, laat ik je zo zeggen. Het is niet iets om je druk over te maken. Je doet gewoon wat je kunt. En persoonlijk vind ik die testen nergens op slaan, maar goed...
Probeer het te zien als leuk en interessant. Je krijgt een globale indruk van jezelf, maar dit wil niet zeggen dat jij zo BENT. Het is immers een moment opname. Als je niet lekker in je vel zit maak je zo'n test vaak slechter.
Veel suc-6 in ieder geval!
Kus M.S.*