Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2004, 19:08
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hallo iedereen (is vrolijk)

Al een behoorlijke tijd is in mijn omgeving bekend dat ik best goed ben in masseren. Ik vind het ook wel leuk om te doen enzo, ben zelfs van plan om er misschien lessen ofzo in te nemen. Maar ik heb daar nu geen tijd/geld voor.
Als ik masseer, doe ik eigenlijk maar gewoon wat. Ik doe dat, wat voor mijn gevoel goed is. Maar zijn er mensen die echt goede ervaring hebben met masseren? Zijn er speciale technieken voor? Ik heb al op google gezocht, maar ook daar niks kunnen vinden (naja, ik hoef geen erotische homo-massages te kunnen geven)
Hebben jullie een goeie site waar ze instructies geven, of kunnen jullie met plaatjes goede aanwijzingen geven?
Alvast bedankt,
Ernst
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 19:29
Luego
Luego is offline
Die situatie herken ik, redelijk exact zelf

Ik denk toch dat je gevoel volgen het best werkt, ik verzin bewegingen die ik maak vaak terplekke, en als iemand niets meer zegt (of dat wel probeert maar dan gaat stotteren, heel schattig) zit het wel goed .

De enige theorie die ik je kan vertellen (wel 's gehoord van iemand) is van het hart af masseren, schijnt goed voor de bloedsoploop te zijn.
Dus bij de schouders vooral omhoog werken en (onder)rug naar beneden.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 20:59
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Hmm jah, dat doe ik meestal wel.

Wat errig grappig was: We hadden een volleybal marathon op school en ik was weer ''slachtoffer'', ik moest weer masseren. Dus ik ga iemand masseren, na 15 min vraagt ze of zij mij moet masseren. Nou jah, waarom niet. Gaat ze na een tijdje vet vaag trillen met haar handen, echt super hard, ik zo: ''Uhm, wat doe je??''
''Ja, dat deed jij net ook, ging je super lekker trillen met je handen, weet niet hoe je het deed, maar het was super lekker''

Ik:
Kwist eigenlijk van niks, maar dit was inderdaad naar boven toe (bij de bovenrug/schouders)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten