Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 19:18
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Stop! die kop
Én weer Gaan.
Ingeblikte tranen lopen
Ik blijf staan.

Hoe plots ik met mijn ogen vierkant
in een wereld werd gezogen

ZOEFffffffffffff
fierendvrij, zweven en de stilte happen.

En een stappend Wil die ging.

Wist ik voor het eerst hoe geurend rust,
en hoe vér-bloem-de wolken.
En dacht ik even
Nietssssssssss
Oud 24-05-2004, 19:46
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Ik vind 'm niet echt iets hebben, maar dat komt omdat ik niet echt van die 'nieuwe dingen' hou, conservatieve ik
Is het op gevoel geschreven, of puur technisch, of... hoe ben je eraan begonnen eigenlijk?
Oud 25-05-2004, 13:46
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 24-05-2004 @ 20:46 :
Ik vind 'm niet echt iets hebben, maar dat komt omdat ik niet echt van die 'nieuwe dingen' hou, conservatieve ik
Is het op gevoel geschreven, of puur technisch, of... hoe ben je eraan begonnen eigenlijk?
Op gevoel voornamelijk, gedeeltelijk ook wel technisch(daar let ik sowieso binenn elk gedicht wel op). Ik ben er aan begonnen doordat ik binnen de muziekschool iets las over het schrijven van woorden hoe je ze hoort. (daar is een moeilijk woord voor waar ik nu even niet op kan komen!). Daarnaast wou ik eens iets anders. Ik denk dat ik mij de laatste tijd wel aardig dood heb geschreven, vandaar even een andere stijl.
Bedankt voor je interesse!
Oud 25-05-2004, 18:48
xineof
xineof is offline
Leuk, dat fonetische! Het is eerlijk gezegd niet écht aan mij besteed, maar ik vind het een leuk experiment!

Ik zal meteen even uitleggen waarom het niet zo aan mij besteed is : door deze vorm zie ik de boodschap niet goed meer; ik concentreer mij automatisch teveel op de fonetische aspecten, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Daarom heb ik je gedicht ook 2 keer moeten lezen voordat ik de inhoud écht doorhad.

Een leuke chaotische beschrijving over een hele drukke wereld, waarbij de ik-persoon éventjes helemaal weg is (oe, dat klinkt als een Center Parks reclame wat ik nu zeg ). Een echte Dreamerfly-inhoud !!
Oud 26-05-2004, 08:01
lovetear
lovetear is offline
Ik houd hier niet van. Het heeft iets geforceerds vind ik, als je woorden op een bepaalde manier over wilt laten komen, zie ik dat liever door goed taalgebruik en leestekens, dan door cursief geschreven woorden en lettergrootte verschillen. Volgens mij heb ik al eerder een keer uitgelegd waarom ik dat vind. Misschien dat iemand anders dit wel kan waarderen, maar ik heb er niet zoveel mee.
Oud 27-05-2004, 17:13
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
xineof schreef op 25-05-2004 @ 19:48 :
Leuk, dat fonetische! Het is eerlijk gezegd niet écht aan mij besteed, maar ik vind het een leuk experiment!

Ik zal meteen even uitleggen waarom het niet zo aan mij besteed is : door deze vorm zie ik de boodschap niet goed meer; ik concentreer mij automatisch teveel op de fonetische aspecten, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Daarom heb ik je gedicht ook 2 keer moeten lezen voordat ik de inhoud écht doorhad.

Een leuke chaotische beschrijving over een hele drukke wereld, waarbij de ik-persoon éventjes helemaal weg is (oe, dat klinkt als een Center Parks reclame wat ik nu zeg ). Een echte Dreamerfly-inhoud !!

Het is niet persé verkeerd om je op de fonetische aspecten te richten toch? . Zou juist achter deze aspecten niet veel (meer) kunnen zitten?.
"Het eventjes weg", dat pik je er goed uit, dat is 1 van de gedachten achter dit gedicht.

Citaat:
Ik houd hier niet van. Het heeft iets geforceerds vind ik, als je woorden op een bepaalde manier over wilt laten komen, zie ik dat liever door goed taalgebruik en leestekens, dan door cursief geschreven woorden en lettergrootte verschillen. Volgens mij heb ik al eerder een keer uitgelegd waarom ik dat vind. Misschien dat iemand anders dit wel kan waarderen, maar ik heb er niet zoveel mee.

Dat weet ik mij nog te herinneren. Dan heb ik daar een andere mening over dan jij. Het is verre vanuit een iets geforceerds gemaakt. Het kwam er juist heel natuurlijk zo uit, tenminste die ervaring had ik met dit gedicht. Soms vind ik alleen woorden niet toereikend genoeg. In dit geval i.g. niet.
Bedankt voor je blik er op!. Beiden bedankt.
Oud 27-05-2004, 18:44
xineof
xineof is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 27-05-2004 @ 18:13 :
Het is niet persé verkeerd om je op de fonetische aspecten te richten toch? . Zou juist achter deze aspecten niet veel (meer) kunnen zitten?.
Op zich is dat niet verkeerd natuurlijk, behalve als ik daardoor de boodschap niet meer zo goed meekrijg . En natuurlijk zitten er achter deze aspecten kernpunten van het gedicht, maar die kan ik doordat ik teveel 'afdwaal' niet zo goed meer plaatsen. Vandaar .
Reageren

Regels voor berichten