Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 21:42
Verwijderd
Weer een vraagje.
Dit keer over interesses van jezelf en je partner. Houden jullie een beetje van dezelfde dingen, hebben jullie dezelfde hobbies, denken jullie over dezelfde dingen na?
En hoe zit het dan met de dingen waarin jullie verschillen?
Zijn jullie allebei geďnteresseerd in wat de ander bezighoudt, ookal zou je dat onderwerp zelf nooit zo boeiend hebben gevonden? Of praten jullie eigenlijk alleen over gezamenlijke interesses..?

Ik zal er later ook nog op reageren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 21:52
Verwijderd
We hebben eigenlijk redelijk dezelfde interesses. We hebben vaak dezelfde soort mening over een film en ook vaak zin in dezelfde soort film. We denken hetzelfde over wat we willen in de toekomst en vinden dezelfde dingen belangrijk. We waarderen dezelfde eigenschappen in andere mensen en hebben dezelfde humor. We vinden dezelfde boeken geweldig etc.

Wat interesses betreft verschillen we dan ook niet zo. We verschillen qua karakter wel. Hij is heel rationeel, ik heel emotioneel. Dat is eigenlijk het grote verschil, maar dat gaat heel goed.

We hebben ook interesses voor elkaars dingen. Er zijn wel dingen waar ik me mee bezig houd die hem niet zo interesseren, daar hebben we het ook niet zo over want daar reageert hij weinig op. Dat is bij hem niet echt zo, ik vind bijna alles wat hem interesseert ook wel interessant.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 21:53
Stormkraai
Stormkraai is offline
Nee, eigenlijk helemaal niet. Gelukkig staan we allebei erg open voor nieuwe dingen, op die manier leren we nog wat van elkaar. Lekker klef en cliché, maar 't is nu eenmaal zo.
Oud 18-05-2004, 22:08
raarheid
raarheid is offline
ik:
* heb eigen paarden, waar ik zo'n 3uur per dag mee bezig ben, en nationale wedstrijden mee rij
* Ik denk veel na over dingen die me zijn overkomen, meer om er een les uit te leren en weer verder te gaan... of waarom iemand iets doet... ben altijd heel psychologisch bezig, en probeer mijn mensenkennis te verrijken
* Ga veel dieper in op dingen, en sta erg veel stil bij wat andere voelen (hou rekening met andere)
* ik schrijf graag (gedichten, column's, verhalen etc.)
* Gek op dieren, van kip tot koe...
* altijd mensen (/dieren) helpen, erg behulpzaam
* ik hoef niet dagelijks m'n vrienden over de vloer
* Ben maar een paar keer per jaar in de mood om uit te gaan, boeit me allemaal maar weinig

hij:
* Voetbalt, en wil/moet er alles van weten...volgt het dus op de voet
* fitnisst 2x per week
* houd wel van dieren, maar is er niet dagelijks mee bezig
* Kwa gevoelens uiten of in gesprekken voeren is het gewoon een echte vent... haha
* Wel behulpzaam net als mij, maar weet zich moeilijk te redden (wat terug te zeggen, of peptalk te houden) als iemand over zijn problemen verteld, of diep in de shit zit
* hij is graag bij vrienden, en vind ze ook enorm belangrijk
* gaat elke week uit
* loopt alle grote feesten af: trance energy, in Qontrol, riverdance, Qontact, DefQon1, Sensation black&white etc.(18+)

We verschillen aardig wat, hij is graag sociaal bezig, weinig thuis, altijd druk druk druk... en ik ben eerder ach beetje relaxen mag ook best hoor, niet lui, zeker niet, maar vlieg niet de godganzedag van hot naar her. Onze overeenkomst is dat we beide graag met sport bezig zijn, ookal is het totaal niet vergelijkbaar, toch komt hij ook rustig kijken bij een wedstrijd van mij of gaat een keer mee als ik moet trainen bijv. Hij moet meestal voetballen op maandag,donderdag en zaterdag en juist op die dagen zien we elkaar niet, dus ben nog nooit bij een wedstrijd van hem geweest, ookal zou ik wel graag willen, even m'n vent aanmoedigen maar door de afstand vrijwel onmogelijk... Hij stapt graag en veel, en hier heb ik juist weinig mee Het zal ook wel komen door ons leeftijdverschil, hij is immers 19 ik 15, lijdt je toch een aardig verschillend leventje, ookal hebben we hier verder nog nooit wat van gemerkt. Ik denk dat we aardig wat verschillen
Oud 18-05-2004, 22:21
In_stilte
In_stilte is offline
In dingen doen zijn we wel redelijk gelijk, beetje zelfde hobbies en dingen die we leuk vinden. Gelijke vrienden, gelijke uitgaansplek.

Wel heel anders; hij kan niet stilzitten slaapt max 4 uur en ik slaap super veel ben niet zo actief, zit rustig een dag aan school of een dag een goed boek lezen, hij DOET altijd iets...
En natuurlijk houd hij van rare muziek, techno hardstyle enzo, terwijl ik meer van melodische metal enz houd. Maar dat beinvloed ons nietzo, we kunnen alle muziek rustig aanhoren.

Toch gaat het heel goed
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:51
Qimm
Qimm is offline
Wij zitten heel erg op de zelfde lijn qua humor en intresses. Natuurlijk is het nooit 100% hetzelfde. Ik mag graag een boek lezen, hij niet zo. Hij houdt van vissen en dat vind ik weer zielig. Maar we verschillen weinig van mening over veel dingen, we vervelen ons eigenlijk nooit. We zijn redelijk ondernemend
Oud 18-05-2004, 23:07
Verwijderd
Onze interesses zijn wel hetzelfde, allebei houden we van films, muziek, kunst en literatuur. Alleen onze meningen erover verschillen, dus kunnen we er ook nog goed over praten. Daarnaast houdt hij meer van culturele en economische dingen, ik meer van taalkundige dingen (en in mindere mate culturele dingen), toch praten we er samen wel veel over. Van elkaar leren.

We denken vaan sámen over dezelfde dingen na, soms denk ik een andere hoek om, soms hij, en dan kunnen we daarvan leren.

We praten eigenlijk over vanalles, niet alleen dingen die ons allebei interesseren. Hoewel, hij interesseert mij natuurlijk, dus in principe toch weer wel...

Qua doen is hij wel heel anders, hij is altijd bezig met iets. Hij kan niet rustig zitten. Ik kan heel goed rustig zitten en doe dat ook graag. Ik kan heel goed níets doen, dus in een stille kamer gewoon zitten (en dan niet slapen), daar kan ik ook echt van genieten. Hij gaat kriebelen als hij dat ziet.. hij móet altijd iets doen. Dat is wel jammer. Zou graag eens wakker met hem op de bank niets doen, samen hangen. Maar ja.

Ook ben ik meer een gevoelsmens, ik denk heel veel na over wat ik voel en wat anderen voelen. Hij nu een beetje meer dan eerst, vooral omdat ik mijn gevoelens wel laat zien, aan hem iig. Hij doet dat nu ook sneller bij mij.
Maar andersom... ik ben ook wel een stuk rustiger geworden, dus heb ook van hem geleerd.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:43
Hawahaai
Hawahaai is offline
We hebben eenzelfde hobby, daar kennen we elkaar dan ook van. Verder interesseren we ons allebei in computers (alleen hij op een meer technische manier dan ikke ). Qua andere dingen hebben we niet zoveel gemeen, maar we zijn wel allebei nieuwsgierig en in de dingen van de ander geinteresseerd. Ik wil me bijvoorbeeld voor hem best een beetje bezighouden met auto's, terwijl ik dat uit mezelf nooit zou doen. We kunnen het daar ook gewoon een hele tijd over hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:47
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
nee meestal niet.
ik ben een Goth, en de meestel van mijn ex vriendinnetje waren helemaal geen Goth meisjes.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:49
Gothic
Gothic is offline
Onze interesses liggen ver uit elkaar. We verschillen erg veel, maar tot nu toe gaat het prima....

Hij speelt honkbal en daar is hij 3x per week mee bezig. Verder gaat hij elk weekend uit met z'n vrienden.

Ik korfbal, ook 3x per week. En ik ga bijna nooit uit. Ik vind er niets aan.

Qa interesses: muzieksmaak is heel anders, en we staan heel anders in het leven. Hij wil alles zo simpel mogelijk, geen gezeur, lang leve de lol, terwijl ik toch iets serieuzer ben.

Meestal vriendjes gehad met wie ik veel overeen had, dit is de eerste keer dat m'n vriend zo verschillend is. Maar tot nu toe is er een goede balans.

Vakantie naar terschelling zal misschien lastig worden. Aangezien hij elke avond daar uit wil en ik het liefste geen avond . Maar we zien wel .
Oud 19-05-2004, 10:09
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik hou van paarden, hij totaal niet..
Hij is geinterreseerd in bmxen en graff en ik een beetje..
Alleen dat paarden gedoe is opzich het enigste punt wat niet hetzelfde is..
Oud 19-05-2004, 11:23
Verwijderd
We hebben min of meer dezelfde interesses, maar dan in iets andere verhoudingen . Maar er zijn niet echt dingen die hij supergraag doet en ik juist niet, of andersom. Nouja, dingen beklimmen, dat doe ik wel eens, hij heeft hoogtevrees. Maar dat is niet mijn grootste hobby ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:35
Elmoo
Elmoo is offline
Sommige interesses komen onwijs overeen en andere weer helemaal niet. Hij wil bijvoorbeeld meerdere keren het nieuws zien en ik vind het na een keertje wel gebakken. Daarentegen zijn we wel allebei pietjes precies in bijna alle dingen en houden we allebei van gezellig ff de kroeg in.
Dus het verschilt nogal per onderwerp...
Oud 19-05-2004, 15:34
Dzjes
Dzjes is offline
We hebben gemeenschappelijke interesses, maar ook veel verschillende..
Hij fietst bvb. heel erg graag, en ik heb er een hekel aan Maar ik vind dat juist leuk.. in die kleine dingetjes verschillen

In grote lijnen hebben we ook dezelfde smaak qua inrichting (alleen is hij voor super-sober, en ik voor gezelliger ) , onze humor zit op 1 lijn etc..
Maar die kleine dingetjes maken het net zo leuk vind ik ?Van elkaar leren, ik heb zo bijvoorbeeld een hele hoop bijgeleerd ove computers En over andere onderwerpen met elkaar kunnen praten? Maar uiteindelijk verschilt iedereen wel in iets met elkaar.. of kunnen mensen echt voor 100% op eenzelfde lijn zitten?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 15:40
Alistar
Alistar is offline
Qua humor zitten we op dezelfde lijn.
Hij houdt ervan geintjes uit te halen, net als ik. Hij houdt van lezen, ik ook, en hij houdt van koken! Net als ik weer
Je zal mij veel sneller mijn emoties zien uiten dan hem, maarja, het is een man he, die doen dat sowieso niet zo makkelijk. Over t algemeen denken we wel hetzelfde over dingen. Hij is ook wel redelijk perfectionistisch, en dat ben ik maar tot op zekere hoogte, ligt eraan bij wat. Ik vind t ook niet zo erg als t een beetje een rommel is (niet extreem natuurlijk) maar hij is nogal opgeruimd. Daarom ruim ik ook altijd voor hij komt mn kamer op
Verder houden we allebei van zwemmen, daar kennen we elkaar ook van, zijn vader is mijn trainer, en hij traint mij ook 1 dag per week.
Owja, en hij houdt ervan met zn Gamecube te klooien, vind ik ook wel s lache, maar het interesseert mij over t algemeen niet zo erg. En wat ik n onwijs pluspunt vind........hij houdt van skiën!
kortom, wij passen wel rdelijk bij elkaar dach tik zo
Reageren

Regels voor berichten