Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2001, 14:25
pati
pati is offline
is ANW moeilijk? Moet je goed in wiskunde en natuurkunde zijn? En zijn de PTA's moeilijk??
Advertentie
Oud 28-08-2001, 15:06
Verwijderd
ANW is niks meer en niks minder dan een samentrekking van scheikunde, natuurkunde en een beetje wiskunde. Door die samentrekking kan er minder diep op de stof in worden gegaan, je hoeft dus eigenlijk minder te leren. Ik vind het daardoor een stuk makkelijker. Wiskunde was ik in de derde niet goed in (In de 4e wel weer. vreemd.). Scheikunde ging wel en natuurkunde, daar zoog ik in (denk in de richting van een 4). Toch heb ik het voor elkaar gekregen een 7,? te krijgen (en zelfs een 10 te halen voor een se :eek . Wat betreft je vraag van de PTA's. Bedoel je het Programma voor Toetsing en Afsluiting? Die heten bij ons schoolexamens. Ze zijn iets groter en moeilijker dan de gewone proefwerken, maar voor sommige vakken zul je het niet merken (geschiedenis bijvoorbeeld), want daar krijg je alleen SE's.

Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord.
Oud 28-08-2001, 15:14
Wish I could fly
Wish I could fly is offline
Ik vond ANW helemaal niet moeilijk. Ik heb C&M, dus ik ben helemaal geen wiskundig/natuurkundig/scheikundig tiepje. ANW viel reuze mee. Als je gewoon een beetje mee doet in de les, kom je er wel.
Oud 28-08-2001, 15:53
Lyx
Lyx is offline
ANW = eitje !!

ik vond ut echt een pretvakkje
zal ook wel aan onze leraar liggen denk ik

maar ik deed voor die vak echt helemaal NIX
en als we een keer toets hadden.. de avond ervoor 1 keer doorlezen... of anders fftjes op school in de pauze
Oud 28-08-2001, 16:00
autodropje
autodropje is offline
dat was bij ons echt heeeel easy
je hoefde niet eens te leren voor een pw
Oud 28-08-2001, 19:59
Onbekende
Onbekende is offline
ANW valt onder het forum 'Exacte vakken'

topic verplaatst
Oud 28-08-2001, 22:05
PV
PV is offline
ANW is tijdverspilling voor Maatschappij-profielen, en overbodig voor Natuurprofielen. Het is niet echt moeilijk, als je van tevoren weet wat er meetelt voor je rapport (wist ik dus niet). Je hoeft niet goed te zijn in wis, schei en natuurkunde, omdat de dingen die je moet kennen in je boek worden uitgelegd.
Oud 29-08-2001, 12:12
Verwijderd
Citaat:
PV schreef:
ANW is tijdverspilling voor Maatschappij-profielen, en overbodig voor Natuurprofielen. Het is niet echt moeilijk, als je van tevoren weet wat er meetelt voor je rapport (wist ik dus niet). Je hoeft niet goed te zijn in wis, schei en natuurkunde, omdat de dingen die je moet kennen in je boek worden uitgelegd.
Ik ben het met je eens dat het voor de natuurprofielen overbodig is, maar het is geen tijdverspilling voor de maatschappijprofielen. Het vak anw draait namelijk om algemene ontwikkeling. De maatschappijleerprofielen krijgen zo ook iets van de natuurprofielen mee, wat weer handig is als er later toch een verkeerde keuze is gemaakt. Hetzelfde bij ckv, maar dan omgekeerd. Voor de maatschappijprofielen totaal overbodig, voor de natuurprofielen absoluut nodig.
Oud 29-08-2001, 13:26
ekki
ekki is offline
sorry, pati, maar dit topic is precies hetzelfde als ik laatst van je gesloten heb.

en deze keer ga ik 'm weer sluiten, om dezelfde reden...

Regels voor berichten