Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2004, 22:00
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Nog meer die dat doen?

Ik heb me er niet op voorbereid. Heb dan ook geen flauw idee wat ik zou kunnen doen om me erop voor te bereiden.

Iemand nog last-minute advies?

En ik hoef niet te horen dat ik daar een maandje of wat te laat mee ben.
Advertentie
Oud 17-05-2004, 22:05
denise123
denise123 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 17-05-2004 @ 23:00 :
Nog meer die dat doen?

Ik heb me er niet op voorbereid. Heb dan ook geen flauw idee wat ik zou kunnen doen om me erop voor te bereiden.

Nee sorry kan je er niet echt mee helpen? Waar doe je staatsexamen???
Oud 17-05-2004, 22:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Arnhem.
Oud 17-05-2004, 22:19
Verwijderd
Wat moet je in hemelsnaam voor ANW doen dan?
Zijn daar examens voor?
En ik vond het makkelijk (8) en eh... ik heb zeg maar een bèta-deuk, dus...
Oud 17-05-2004, 22:23
Verwijderd
Dat was echt een simpel vak. Hoofdstuk doorlezen en je was verzekerd van een zeven zal bij het examen wel anders zijn

Bij de tentamens kregen altijd van die feitjes. Van die opsom dingetjes uit het boek. Nu heb ik nog nooit een staatsexamen anw gezien, mss vragen ze daar juist inzichtvragen.
Oud 17-05-2004, 22:41
Balance
Balance is offline
Iedereen schreeuwt altijd dat het zo makkelijk is, maar het is zo makkelijk of moeilijk als je docent het maakt. Onze docent maakte er een sport van dingen in te proppen die alleen in natuurkunde boeken stonden en wij als Alfa leerlingen niet konden weten. Bij ons was het dus wél moeilijk, dus onderschat het niet. Voor hetzelfde geldt heb jij zo'n iemand bij je mondeling..

Gezien het feit dat je je erg met geneeskunde ed. bezig houdt ga ik er van uit dat je weet hoe DNA werkt enzo. Zo niet, dan zou ik dat nog eens doorkijken.
Verder moet je het één en ander over planeten kunnen vertellen (volgorde van stand, eigenschappen als grootte, kleur, temperatuur, enz.)
De evolutietheorie misstaat ook niet bij ANW, net als dingen als fotosynthese enz.
Verder zou ik het niet zo goed weten. Heb je geen examenonderwerpen van internet af kunnen halen?
Oud 18-05-2004, 10:54
Konijn
Konijn is offline
http://examenblad.kennisnet.nl/ --> tabblad helemaal bovenaan rechts 'Algemeen' --> exacte vakken --> algemene natuur wetenschappen

Daar staat een document over anw in vwo. Er staat dan wel dat er geen examens worden afgenomen, maar in dat document staan de onderwerpen die een leerling voor het schoolexamen moet weten. Lijkt me hetzelfde als wat jij moet weten Daniel?
Vanaf pagina 5 ongeveer, je zou even kunnen kijken of dat klopt.
Oud 18-05-2004, 11:50
The0
The0 is offline
Ik vond het zelf één van de leukste en (ja ook ik) makkelijkste vakken, tis momenteel mijn enige 9 (8.5 precies op mijn examenlijst.

Gewoon veel doorlezen en proberen te begrijpen wat ze je vertellen (dus niet alleen stampen).

Succes he!
Oud 18-05-2004, 21:50
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Op goed geluk... Niet veel geleerd, en ik hoop maar op het beste.

Succes, wie dit ook doet... En wens mij geluk. Veel geluk.
Oud 18-05-2004, 22:52
mmmoeder
mmmoeder is offline
Misschien mag je wel een poster gaan knutselen

Succes
Oud 19-05-2004, 10:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-05-2004 @ 22:50 :
Op goed geluk... Niet veel geleerd, en ik hoop maar op het beste.

Succes, wie dit ook doet... En wens mij geluk. Veel geluk.
Succes dan maar
Oud 19-05-2004, 15:15
hippie jesse
hippie jesse is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 17-05-2004 @ 23:00 :
Nog meer die dat doen?

deed jij vandaag ook schiftelijk ANW in arnhem, staatsexamen???? Ik ook namelijk, ik weet dan voor 99% zeker dat jij de jongen zonder rekenmachine was die achter mij zat.

Hahah vet grappig dat je zo nog eens iemand van het forum tegen komt. het examen was terouwens best wel belachelijk makkelijk. Vooral die vraag die zo ging:

jaap (een of ander persoon) leefde tot 1923, hij zij bla bla bla bla. Wanneer zij hij dit
a. na de tweede wereld oorlog, en voor hirosjima
b. voor de tweede wererld oolrog en na herosjima
c. na de tweede wereld oorlog en na herosjima
d. na herosjima en voor de eerste wereld oorlog
c voor de tweede wereld oorlog en voor herosjima

deze vraag vond ik wel het mafst van het hele examen, maar de rest was ongeveer van het zelfde niveau
Oud 19-05-2004, 15:30
Verwijderd
Citaat:
hippie jesse schreef op 19-05-2004 @ 16:15 :
zij hij

herosjima

zei hij
hiroshima (volgens mij)

Hehe, klinkt al weer lekker, dat ANW examen hihi.
Oud 19-05-2004, 16:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 19-05-2004 @ 16:15 :
deed jij vandaag ook schiftelijk ANW in arnhem, staatsexamen???? Ik ook namelijk, ik weet dan voor 99% zeker dat jij de jongen zonder rekenmachine was die achter mij zat.

Hahah vet grappig dat je zo nog eens iemand van het forum tegen komt. het examen was terouwens best wel belachelijk makkelijk. Vooral die vraag die zo ging:

jaap (een of ander persoon) leefde tot 1923, hij zij bla bla bla bla. Wanneer zij hij dit
a. na de tweede wereld oorlog, en voor hirosjima
b. voor de tweede wererld oolrog en na herosjima
c. na de tweede wereld oorlog en na herosjima
d. na herosjima en voor de eerste wereld oorlog
c voor de tweede wereld oorlog en voor herosjima

deze vraag vond ik wel het mafst van het hele examen, maar de rest was ongeveer van het zelfde niveau
Ja, dat was ik.

Ja, die vraag ging over Lorentz.
Ik las dus Einstein, en ik kon er al geen wijs uit worden. Pas later had ik door dat er Lorentz stond, niet Einstein.
Oud 19-05-2004, 18:23
hippie jesse
hippie jesse is offline
jij had je dus niet voorbereid, en viel het tegen??? of mee???
ik had me namelijk wel voorbereid, en daar heb ik nu spijt van. Dat was echt tijdverspilling
Oud 21-05-2004, 12:07
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
1sengard schreef op 18-05-2004 @ 23:52 :
Misschien mag je wel een poster gaan knutselen

Regels voor berichten