Ik ben een paar jaar geleden naar Senegal geweest. Dat ligt dus volledig om Gambia heen. Ik zat zowel in Dakar als in de Sine Samloume, het gebied vlak boven Gambia. Ik vond het er erg mooi, en ik zat er geloof ik in de droge tijd. Bij ons was het dus hardstikke droog. Ik weet niet of je wel eens vaker in Afrika geweest bent maar voor mij was het daar (ik weet niet of het daar ook zo erg is) nogal schokkend om daar als blank knulletje te lopen. Overal werd er geprobeerd om je op te lichten en het bedelen was niet normaal hoe veel. Maar wij hebben het dan ook een beetje verkeerd aangepakt: zonder gids als blanke door de drukste achterbuurten van Dakar lopen is gewoon niet zo slim. Maar over het algemeen was Senegal erg mooi, al is het zeker geen vakantieland. Gambia zal dat iets meer zijn.
Ik weet niet of je al weet hoeveel prikken je nodig hebt. Maar ik had er 5 nodig. Er waren vrij veel muggen en vooral in het vochtige seizoen zullen die er veel zijn, wees daarop dus voorbereid. Verder wens ik je natuurlijk een fijne reis.