Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 12:43
Tijmen
Tijmen is offline
hey allemaal,

ik heb binnekort toelatings gesprek voor de hoge hotelschool te leeuwaarden, heeft iemand toevallig wat tips voor mij? te zou top zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 13:21
fib
fib is offline
Jezelf presenteren, soms een beetje overdrijven zelfs.
Oud 30-05-2004, 13:25
cyntha
cyntha is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij had vorig jaar een toelatingsgesprek op de hogere hotelschool in Breda.
- Doe nette kleren aan. Je hoeft nog net niet in pak, maar geen spijkerbroeken etc
- Ervoor zorgen dat je er verzorgd uitziet, maar dat zal denk ik wel het geval zijn
- Gewoon jezelf blijven en je proberen goed te presenteren
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:50
Tijmen
Tijmen is offline
oke, koel kan een vale spijkerbroek wel gewoon g star ofzo, das toch representatief?,
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:52
Verwijderd
zie er verzorgd uit, doe je best, haal alles eruit wat erin zit, maar blijf jezelf. want anders kom je jezelf tijdens de opleiding toch wel tegen. ow ja, straal positiviteit uit. dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:57
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Tijmen schreef op 30-05-2004 @ 14:50 :
oke, koel kan een vale spijkerbroek wel gewoon g star ofzo, das toch representatief?,
Ik vind van wel, weet alleen niet hoe ze daar denken. Ik ben wel eens meegeweest naar haar school en dan zie je echt iedereen netjes in pak lopen. Ik denk dat als je een nette zwarte broek of zo aantrekt je meer indruk maakt dan dat je met een vale spijkerbroek binnenkomt.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:22
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zorg ervoor dat je enthousiasme uitstraalt, dat je er zin in hebt want ze krijgen waarschijnlijk heel veel mensen op gesprek en als jij uitstraalt dat je er zin in hebt en het heel graag wilt dan onderscheid je je van een hoop anderen. De rest is hierboven al wel gezegd.
Oud 30-05-2004, 17:38
Yolcu
Yolcu is offline
Toch zou ik écht niet in spijkerbroek gaan hoor..
Ik weet niet hoe het in Leeuwarden is, maar in Breda loop je tijdens de hele studie in pak rond. Een spijkerbroek geeft dan een indruk alsof je totaal niet weet wat je te wachten staat. Als je niet in pak wilt, kun je ook gewoon een net overhemd met een nette broek aandoen.. maar ik zou persoonlijk toch voor het pak gaan.
Oud 31-05-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Tijmen schreef op 30-05-2004 @ 14:50 :
Whaha

Een spijkerbroek is nooit representatief. Ik heb echt een schijthekel aan opleidingen waar je bij de intake een pak aan zou moeten, maar als ze daar waarde aan hechten is een spijkerbroek toch écht veel te casual. Trek gewoon een normale broek aan met een net overhemd daarboven.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:10
Kuzco
Kuzco is offline
Ikzelf ben in Maastricht op selectie geweest (en aangenomen) en daar viel het me op dat iedereen juist veel aandacht aan nette kleding besteed had.
Er waren twee jongens die inderdaad in een spijkerbroek met een oude trui rondliepen, maar daar werd alleen maar vreemd naar gekeken.
G-star spijkerbroek lijkt me dus niet bepaald geschikt.
Als je op die opleiding aangenomen wordt zul je sowieso vaak in pak rondlopen, dus misschien is dit een goede gelegenheid om daarmee te beginnen.

Verder is het natuurlijk erg belangrijk dat je jezelf een beetje weet te verkopen. Ga daar niet onzeker zitten doen, en wees voorbereid op standaardvragen ('Waarom wil je deze opleiding doen?', 'Wat verwacht je ervan?', je kent het wel).
Je mag het best een beetje aandikken (daar houden die mensen toch wel rekening mee) maar ga geen rol spelen. Je moet jezelf wel waar kunnen maken (ga niet opscheppen over je uitgebreide talenkennis als je amper Duits spreekt).
Daarbij kan het nooit kwaad om je een beetje in de opleiding te verdiepen voordat je daar aankomt, dat maakt een geïnteresseerde indruk.
Reageren

Regels voor berichten