Advertentie | |
|
![]() |
||
BenQ FP767 v2/12ms 17 inch, €420 bij www.sallandautomatisering.nl
![]() Citaat:
||
Citaat:
http://www.dbplanet.nl/winkel/popup.htm |
![]() |
||
Citaat:
![]() Zeker voor die prijs zie ik niet in wat er mis mee is. Vooropgesteld dat je er niet fanatiek mee wilt gaan gamen ![]()
||
Citaat:
![]() Ik heb gewoon iets heel simpels nodig en wilde gewoon eens weten in welke prijsklasse ik moet denken als ik voor een tft zou gaan. 420 euro is denk ik teveel. (m'n moeder betaalt en aangezien zij de computer nooit gebruikt en het allemaal maar onzin vindt.. ![]() Alvast bedankt. ![]() (ik heb overigens geen flauw idee wat o.a. een dvi aansluiting is, maar goed 't is wel goed dat het erbij staat want ik roep toch wel hulp in van iemand die er verstand van heeft voordat ik iets ga kopen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 21:56. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oh ennuh, het is sowieso beter dan wat ik nu heb, dus ik ben al snel tevreden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De nadelen van CRT wegen niet op tegen de voordelen van TFT imho. |
![]() |
||
Citaat:
Deze site geeft ook duidelijk de verschillen weer, ookal zijn sommige gegevens nogal achterhaald (de TFT schermen van tegenwoordig zijn verbeterd); http://www.tomshardware.com/display/...4/tft1-08.html |
![]() |
||
Citaat:
Enlightenment: Dank je wel! Hier heb ik zeker wat aan. Zijn er dan nog merken (oid?) die jullie me echt afraden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
* 165W gemiddeld? Hemel, dat is toch een goede 50W overdreven, dunkt mij. * Langere levensduur. Sja, of je dat nou echt als pluspunt kunt beschouwen, een hypothetische langere levensduur.. Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
TFT: 12ms dus 1000/12 = 83.3 beeldjes per seconde Hier heeft TFT dus effektief een lagere responsetime. Nu heeft CRT dat niet echt geloof ik, en een CRT stel je uiteraard in op 85Hz, maar het gaat niet altijd op dus. Want niet elke CRT kan 1280x1024 @ 85Hz weergeven. Maar de meesten wel natuurlijk. Maar ook met 25ms zit je op 1000 / 25 = 40 beeldjes per seconde, wat voldoende is om vloeiend beeld te creëren. En bovendien is alles hoger dan de verversingsfrequentie onzin. Je kan wel 150 beeldjes/sec hebben, maar als je verversingsfrequentie maar 60Hz is, kun je er sowieso maar 60 weergeven. En dan is het nog de vraag of je hersenen het verschil tussen 60 en 150 wel kunnen overscheiden; daarover lopen de meningen uiteen.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het verschil tussen 60Hz en 150Hz zie je weldegelijk. Het verschil tussen 85Hz en 150Hz zal voor 99 van de 100 mensen niet meer te zien zijn. |
![]() |
|||||
Citaat:
Lange tijd eigenlijk, maar wel goede monitor opzich; met voetje en reso's zoals 1024x768@160Hz en 1600x1200@100Hz. Valt zeer netjes te noemen. Maar helaas, de gebreken van mechanische techniek hebben mijn mening over deze monitor - en dus niet alleen dit exemplaar - negatief gestemd. Verder geloof ik ook niet dat er baanbrekende vooruitgang is geboekt op CRT-gebied. Philips heeft CRT monitoren wel een iets kleiner kontje gegeven, maar bij veel monitoren zie ik sommige gebreken, in meer of mindere mate. Neemt niet weg dat er prima CRT monitoren zijn te vinden. Toch zal deze techniek, op projectie-gebaseerd, verdwijnen in de toekomst. Citaat:
Dat is nog altijd wat anders dan bijvoorbeeld 40W tegenover 250W, ben je wellicht met me eens. Of huidige 19" monitoren eerder 100W dan 250W verbruiken, zou ik wel willen weten. 100W vind ik wel netjes, maar ik denk toch echt dat een beetje 19" CRT al snel richting 200W gaat. Could be wrong. Citaat:
Citaat:
Maar dit is iets héél anders dan de fps; het aantal beeldjes per seconde. Een tv heeft 25 beeldjes per seconde, maar kan wel 100Hz zijn. 50Hz zie je flikkering, maar het aantal beeldjes per seconde blijft 25. Ik stel dus dat je 60Hz -> 100+Hz zeer zeker ziet, maar het aantal beeldjes per seconde dus niet, boven de 50fps denk ik niet dat je daar nog meer informatie uit kunt halen. 100+Hz is wel fijn bij projectie, omdat je dan de flikkering niet ziet. Kijk eens naar een auto naar de velgen. Als hij snel gaat zie je daar nog een patroon in, soms alsof hij langzaam terug draait. Net als bij een helicopter overigens. Dat effekt is weg naarmate de rotatiesnelheid groter wordt. // edit, mijn tekst hierover wat beetje onduidelijk omdat ik geen eenheid aangaf, ik bedoelde dus het verschil tussen 60fps en 150fps, niet Hertz (verversingsfrequentie).
Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 16:23. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Eh, en waar baseer je in godsvredesnaam op dat ik dingen door elkaar haal? Ik weer verdomd goed het verschil tussen Hz en FPS, dank U wel. Je uitleg getuigt alleen maar van het feit dat jij een beetje chaotisch aan het discussieëren bent; daar ik het namelijk duidelijk over Hz heb. Dat je het verschil tussen 60FPS en 120FPS niet ziet, als het om stilstaand beeld gaat in een game, ben ik met je eens overigens. Echter; met Quake III bijvoorbeeld 'voel' je het wel in de gameplay -- tenminste, ik wel. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Jammer dat je mijn betoog chaotisch noemt, ik steek er juist veel moeite in.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar goed, ik ben in ieder geval weer wat wijzer dus ik ga zo maar eens rondkijken. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder had ik een jaar geleden een probleem met mijn HA202DT. Viel nog binnen de 3 jaar collect & return garantie. Afspraak gemaakt, monitor opgehaald en direct een andere (HM204DT) teruggekregen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|