Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2004, 13:32
JeffreyS
JeffreyS is offline
Hoi,
ik heb al zeer geruime tijd last van een soort diarree. Het gaat hierbij niet om heel dunne diarree maar het is wel net vloeibaar. (Geen keutelvorm meer, zegmaar).

Ik heb verder geen last van iets, ik voel me behoorlijk fit, dus ik vind het heel vreemd. Ik denk dat het mischien aan mijn eetgewoonten ligt, maar ik weet het niet zeker. Ik ben veganist.

Ik dacht eerst dat het misschien een overschot vitaminen was door mijn VM-75 multivitamine pillen van Solgar. Ik neem daarvan een halve pil per dag. Vroeger toen ik een hele pil nam had ik dit trouwens ook. Mijn ma neemt echt een hele pil en heeft nergens last van.

Ik drink wel vrij veel water op een dag, ongeveer twee tot drie liter. Ik beweeg verder niet uitermate veel, maar het leek mij niet overdreven veel? Mijn ma beweert dat het waarschijnlijk door te veel water komt maar ik kan me dat niet voorstellen?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:39
Poesket
Poesket is offline
ik heb hier ook last van.
Vooral als ik appelsap of druiven eet, beetje vaag. Maar heb jij niet zo iets waar je elkae dag iets van eet drinkt? het hoeft niet veel te zijn ...
Oud 11-06-2004, 13:39
Verwijderd
Niet heel dun, maar wel net vloeibaar? Je bedoelt dus dat het zachter is dan je gewend bent? Of is het echt vloeibaar zoals water? Of zoals pap bv?

Als het gewoon zachter is, maar niet echt vloeibaar, dan kan het helemaal geen kwaad.
Als je het wel vervelend vindt, kan je mogelijk andere dingen gaan eten of meer gaan eten. Rijst wil goed helpen, aardappels ook. (Dat eet je als veganist toch ook?) Dit geldt ook voor de vloeibare varianten; meer rijst en aardappels.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:40
MieX
MieX is offline
misschien dat meer vezels eten helpt, ik weet alleen niet precies wat voor mogelijkheden je als veganist dan hebt.
Oud 11-06-2004, 13:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb t ook wat jij hebt en volgens mij omdat k te veel vezels eet. Ik stimuleer mn darmen wat te veel denk k.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 13:42
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MieX schreef op 11-06-2004 @ 14:40 :
misschien dat meer vezels eten helpt, ik weet alleen niet precies wat voor mogelijkheden je als veganist dan hebt.
Juist niet. Je moet meer witbrood eten dan.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 14:24
JeffreyS
JeffreyS is offline
Bedankt voor de reacties.

Citaat:
Eerised schreef op 11-06-2004 @ 14:39 :
ik heb hier ook last van.
Vooral als ik appelsap of druiven eet, beetje vaag. Maar heb jij niet zo iets waar je elkae dag iets van eet drinkt? het hoeft niet veel te zijn ...
ja dat heb ik op zich wel, ik eet bijna elke dag hetzelfde, 's morgens een bak muesli met sojamelk, kop koffie, drie boterhammen, appel, sinaasappels, banaan, avondeten (pasta, linzen, spinazie, soep, daar lijkt het iig niet aan te liggen want ik heb het altijd ).

@Andijvie: het is als pap zegmaar, het heeft geen vorm meer, maar, ehm, zonder bedoeld al te grafisch te worden, er zitten nog wel wat stukjes in, het is zeker niet helemaal vloeibaar.

Wij eten eigenlijk vrijwel nooit aardappelen, ik eet wel vaak rijst, en natuurlijk muesli en brood, maar denk je dat ik mogelijk te weinig vezels krijg?

@Replica: ik krijg inderdaad redelijk veel vitamine C, maar mijn moeder krijgt, zeker als vrouw, nog veel meer, en heeft er geen last van. Ik kan me herinneren dat ik het vroeger ook wel eens gehad heb, een hele periode, toen kreeg ik nog geen vitamine pillen. Ik heb een aantal dagen geleden die pil niet genomen maar de dag erna had ik het toch. Ik kan het natuurlijk wel eens drie dagen proberen zonder vitamine ofzo, om te kijken of dat helpt!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:18
Verwijderd
Wat voor rijst eet je? Witte rijst helpt het wat vaster te maken, elke week een kopje rijst is volgens mij al genoeg, maar dat weet ik niet zeker.
Misschien kun je eens uitzoeken welke vitamines je genoeg binnenkrijgt (omdat je dus wel sinaasappels en ander fruit eet) en de overige vitamines (vooral B12 geloof ik, die krijg je als veganist niet 'zo' binnen) met pilletjes aanvullen... Dat kan ook helpen (Zoals Replica dus al zegt, min of meer.)
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 16:20
REIE
REIE is offline
Mag je beschuit eten of vind je dat ook zielig?
Oud 11-06-2004, 17:14
JeffreyS
JeffreyS is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-06-2004 @ 17:18 :
Wat voor rijst eet je? Witte rijst helpt het wat vaster te maken, elke week een kopje rijst is volgens mij al genoeg, maar dat weet ik niet zeker.
Misschien kun je eens uitzoeken welke vitamines je genoeg binnenkrijgt (omdat je dus wel sinaasappels en ander fruit eet) en de overige vitamines (vooral B12 geloof ik, die krijg je als veganist niet 'zo' binnen) met pilletjes aanvullen... Dat kan ook helpen (Zoals Replica dus al zegt, min of meer.)
We eten toch wel zo'n twee-drie keer in de week rijst denk ik. Bijna altijd witte.
ik denk dat ik eens ga experimenteren, een weekje ofzo, hoe het is zonder pillen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten