Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 14:42
Laijun
Laijun is offline
Wichelroedes zijn twee koperen gebogen staafjes die je in je handen houdt en op bepaalde heilige plaatsen beginnen ze dan te bewegen. Hebben jullie hier ervaring mee?
Advertentie
Oud 13-06-2004, 15:25
Myuki
Myuki is offline
volgens mij zijn echte wichelroedes van hout... die beginnen te bewegen als je een waterbron vind
Oud 13-06-2004, 15:29
Laijun
Laijun is offline
hmm..ik heb van die dingen gekocht van koper...
Oud 13-06-2004, 19:48
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Ik dacht ook dat die dingen van hout waren...
Oud 13-06-2004, 20:07
Verwijderd
Als ik hem google vind ie ook koperen wichelroedes.

Dacht altijd dat die dinge van hout ware
Oud 13-06-2004, 20:24
Laijun
Laijun is offline
ja misschien van vroeger uit..maar tegenwoordig zijn ze van koper .. das best eng om te doen..ik bedoel ze beginnen helemaal te trillen op bepaalde plaatsen! weird
Oud 13-06-2004, 20:39
Shitonya
Shitonya is offline
Speel ik niet mee, behalve als gooistok voor m'n hond
Oud 13-06-2004, 21:06
Verwijderd
Wichelroedes zijn er in verschillende soorten maten en materialen. Ze kunnen reageren op water en bepaalde verstoringen onder de grond. Aardlijnen, die dingen. Ook bepaalde energiestromen geven reactie (door tv en computer en meer soorten zijn bepaalde pplaatsen niet echt geschikt om je bed te zetten, dat kan daar ook mee opgespoord worden) enz.
Oud 13-06-2004, 22:32
legatus
legatus is offline
"De these van de wichelroedelopers dat aardstralen zorgen voor het uitslaan van hun roede zijn nog nooit gestaafd. In de fysica is er trouwens al helemaal geen plaats voor een nog onbekende maar invloedrijke stralingssoort. Het uitslaan van de wichelroede is trouwens geen mysterie. Daarvoor is het reeds honderd jaar bekende ‘Carpenter-effect’ voor verantwoordelijk. Het gaat om een ‘ideomotorische’ beweging. Door de voorstelling of de waarneming van bewegingen worden in de spieren tonusveranderingen veroorzaakt die onwillekeurig tot de voleindiging van de beweging voeren. Als een wichelroedeloper een uitslag verwacht dan slaat de roede ook uit en ze zal steeds op dezelfde plaats uitslaan, net daar waar hij of zij een waterader of een stoorzone verwacht. Het Carpenter-effect is ook verantwoordelijk voor gelijkaardige bewegingen zoals bij pendelen, glaasjesdraaien of het ouija-bord. "

en

"Alle onderzoeken over de hele wereld, dubbel-blind en gecontroleerd, in het wichelmatig zoeken naar water, goud of elektrische leidingen, hebben altijd en overal negatieve resultaten opgeleverd. Het valt dus ook te betwijfelen dat het opsporen van kwalijke (aard)stralen - zo die al bestaan - tot de capaciteiten van de wichelroedelopers zou behoren. Uw bed mag tot nader order blijven staan waar het staat."

Bron: http://www.skepp.be/non_frame/teksten/GWUP6.htm
Oud 13-06-2004, 22:45
JornS
JornS is offline
Vorig jaar zat iemand bij mij in de klas (een boer, geen zweverig typetje) die 's nachts ongemerkt elke nacht met zijn hoofd tegen de wand aanbonkte. Sinds het moment waarop iemand (zeg maar: een mysticus) op het land wichelroedes heeft geplaatst, heeft hij daar geen last meer van. En telkens als het weer opkomt, blijkt het samen te hangen met de verplaatsing van de roedes. Die overigens van hout zijn.
Advertentie

Regels voor berichten