Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 20:23
fib
fib is offline
Ik heb een paar jaar geleden m'n scheenbeen flink bezeerd, sindsdien heb ik daar een deukje. Heeft dit met een beschadiging van het bot te maken???

(11 jaar geleden ook me been gebroken daaro) Ik ben heel benieuwd of iemand een antw. weet....
Oud 17-05-2004, 01:26
p-chez
p-chez is offline
Mijn scheenbeen is zo ongeveer een kartelrand. Helemaal vol deuken. Maakt dus niks uit.

Wat 't preciés is weet ik niet. Ik denk eigenlijk toch deukjes.
Oud 17-05-2004, 07:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Het is littekenweefsel en dat is niets ernstigs verder. Je spier was beschadigd/overbelast waardoor dit dus is gevormd. Ik heb t ook, heel veel mensen (vooral mensen die veel sporten) hebben het.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 11:14
kimberley
kimberley is offline
kan ook door de breuk komen...
Ik heb een breuk in mn sleutelbeen en dat is ook niet helemaal meer goed gegroeid, nu zit er ook een deukje.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 15:25
weird/kirsten
weird/kirsten is offline
HA grappig mijn scheenbenen zitten helemaal vol met deuken te veel schoppen gehad met het voetballen.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 19:08
glossie
glossie is offline
Als het goed is is het inderdaad een kleine beschadiging.
En daar houd je dan een klein deukje aan over.
Heb ik ook, door een val van het hek, en dat is ook een kleine beschadiging. Meestal is die plek ook gevoeliger dan de rest van je been.
Oud 17-05-2004, 19:24
Verwijderd
Ga eens met je vinger over je gehele scheenbeen, met een beetje druk... dan voel je allemaal bobbels en deuken Van breuken kunnen de deuken dieper worden.

Ik heb zelf 1 hele grote, diepe deuk, m'n been gebroken op dat punt, dat is echt erger dan op de andere punten.

Is dat trouwens echt je bot? Of zijn dat de spieren die je voelt?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 19:53
Miracle
Miracle is offline
Ik heb het ook.

Voelt erg apart. Het zit niet op één plek maar gewoon een gedeelte van mijn scheenbeen. Ik dacht eerlijk gezegd dat het normaal was.
Oud 17-05-2004, 21:20
Energie
Energie is offline
meer melk drinken
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:38
Eend
Eend is offline
Ik heb het ook, wel op meerdere plaatsen, aangezien ik niet zo snugger ben en regelmatig ergens tegen aan loop.
Verder heb ik ook regelmatig ontstekingen daar zitten, dat is wat minder.
Oud 20-05-2004, 22:52
Verwijderd
Ik heb juist eerder eigenlijk bobbels
Ben een maand of 2 geleden keihard met m'n scheen op de trap gevallen (hout) en sindsdien heb ik daar nog steeds een grote bult zitten die ook iets gevoeliger is als je erop drukt.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 23:41
JCG
JCG is offline
, ik las dit en haalde me hand langs me scheenbeen lijkt wel een maanlandschap. En niet te vergeten die deuk in voorhoofd
Oud 21-05-2004, 00:51
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
Energie schreef op 17-05-2004 @ 22:20 :
meer melk drinken
Melk is helemaal niet goed

Een groot misverstand in onze samenleving is dat melkprodukten belangrijk zijn voor de vorming van calcium onze botten. De reden waarom deze stelling zo algemeen aangenomen is, komt puur door de marketingmacht van de zuivelindustrie. Waarom is zuivel niet zo gezond als men ons heeft doen denken?
Zuivel bevat veel fosfor, waardoor de zuurgraad van het bloed omlaag gaat. Om deze verlaging te compenseren wordt er calcium uit de botten gehaald.
En dat melk gezond is voor andere aspecten, is ook net zo'n onzin. Heel veel mensen zijn allergisch voor zuivel, zonder dit te weten. (zgn. lactose intolerant) Veel kwaaltjes, zoals eczeem, maar nog veel meer kwalen waar men de oorzaak niet van weet, zijn vaak gevolg van zuivelgebruik.

Het is eigenlijk bijna lachwekkend dat er nog steeds zoveel mensen zijn die geloven dat zuivel goed is voor je lichaam.
Gelukkig beginnen sommige intanties eindelijk het tegendeel te beweren. Zo heeft de Reclame Code Commissie een tijd terug nog een reclame van een zuivelgigant verboden, omdat de kreet 'Melk is gezond' gebruikt werd. Iets wat dus puur onzin is, en dus niet mag in reclames.

Mocht iemand meer willen weten over het melk-sprookje, moet je maar eens zoeken op google.

Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 00:56.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 08:00
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
p-chez schreef op 21-05-2004 @ 01:51 :
*verhaal*
Daarbij bevat melk een stof die eigenlijk alleen door baby's goed verteerd kan worden. Daarna kan je maag dit eigenlijk niet aan maar door bepaalde enzymen lukt dit dus wel. Echter, bij heel veel mensen zijn deze enzymen kapot waardoor deze stof dus niet goed verteerd wordt (--> spastische darm, diarree, ed.).
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 11:33
squat
squat is offline
Zogenaamde lactoseintollerantie dus. Eigenlijk is moedermelk veel beter. Maar ja, ik hou van melk en ik drink er 2 liter per dag van. Goede bron van proteïne ook.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:05
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb ook een deuk in mijn scheenbeen maar dat komt door de houding waarmee ik achter de pc zit. (een voet op de stoel en dan leunen tegen de tafel)

Denk trouwens niet dat het beschadiging van je bot is, maar eerder van het weefsel en de spieren.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 12:19
Verwijderd
ik heb zo'n deuk in mn voorhoofd. Ooit eens een keer mn kop gestoten, zit nog steeds een deuk. Maar die voel je alleen
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 16:34
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
squat schreef op 21-05-2004 @ 12:33 :
Zogenaamde lactoseintollerantie dus. Eigenlijk is moedermelk veel beter. Maar ja, ik hou van melk en ik drink er 2 liter per dag van. Goede bron van proteïne ook.
De proteïnen aanwezig in zuivelproducten worden ook in verband gebracht met allerlei klachten. Zuivelproducten zijn gewoon geenszins gezond.
Beter haal je proteïnen ergens anders uit dus. Bijv. uit granen, vis, vlees en gevogelte.

Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 16:39.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten