Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-09-2001, 19:32
bono
bono is offline
Ik moet voor school voor Godsdienst een verslag maken over een ethisch onderwerp.
Wij hebben als onderwerp gekozen Genetisch Manipulatie.

Genetische manipulatie is kort samengevat DNA van het ene levende wezen in het andere stoppen om zo bijv. groter voedsel te maken, of om dieren of zelf mensen te klonen want dit kan er ook mee.

Nu wil ik aan jullie vragen: wat vinden jullie van Genetisch manipulatie, kan dit absoluut niet, vind je dat het voor sommige dingen wel kan worden gebruikt of mag het volgens jou gewoon.

alvast bedankt
Oud 10-09-2001, 20:24
MN
MN is offline
ik vind dat GM niet kan. Je speelt een beetje voor God, en verandert organismen. De natuur heeft ze niet voor niets zo gevormd (of God, het is maar waar je in gelooft) en wij hebben als mens niet het recht om de genetische gegevens te veranderen. Mensen vinden zichzelf volgens mij heel belangrijk dat ze denken dat ze zomaar alles kunnen en mogen veranderen... Ik kan er niet echt diep op ingaan, maar ik zakl dit topic wel ff in de gaten houden, want ik hou mijn profielwerkstuk onder andere over de ethische kant van GM...

Groetjes MN
Oud 16-09-2001, 19:21
Verwijderd
Citaat:
MN schreef:
ik vind dat GM niet kan. Je speelt een beetje voor God, en verandert organismen. De natuur heeft ze niet voor niets zo gevormd (of God, het is maar waar je in gelooft) en wij hebben als mens niet het recht om de genetische gegevens te veranderen. Mensen vinden zichzelf volgens mij heel belangrijk dat ze denken dat ze zomaar alles kunnen en mogen veranderen... Ik kan er niet echt diep op ingaan, maar ik zakl dit topic wel ff in de gaten houden, want ik hou mijn profielwerkstuk onder andere over de ethische kant van GM...

Groetjes MN
hmm....dan denk ik daar toch heeeeeeeeel anders over
Op zich vind ik genetische manipulatie wel een beetje zonde, alles wordt dan zo nep en perfect.
Maar als God niet wilde dat de mens alles genetisch kon manipuleren, dan konden we dat ook niet.
De mens is ook een onderdeel vd natuur, en het is blijkbaar de bedoeling dat mensen dit kunnen.
Dat klinkt al heel anders he?

succes met jullie opdrachten
-x-

Alicia
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten