Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik moet ook een 5,3 halen, moet te doen zijn, ik oefen op m'n verjaardag nog wel ff. Teksten heb ik nooit zo'n moeite mee gehad. Waar ik me nu vooral op moet concentreren is aardrijkskunde en wiskunde...
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.havovwo.nl/vwo/vfa/bestanden/vfa03iit3.pdf |
![]() |
||
Citaat:
Goed opletten op kernwoorden. Hoe zouden ze zoiets in het Nederlands zeggen? Verkleinwoordjes, of bijvoorbeeld iets als: "Dat zullen we nog wel eens zien" of "Het zal mij benieuwen". Meestal als je de tekst vertaalt kom je daar wel achter, misschien dat er iets van een mening doorschemert.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Probeer eerst zoveel mogelijk te vertalen: De openheid is hier een levensstijl. Nederlanders hangen zelden gordijnen voor hun ramen, de prosituées laten zich bekijken van achter hun ramen en de wietrokers rollen hun jointje op het terras van een coffieshop. Bijna alles is toegestaan, op voorwaarde dat men niks verbergt. Het is misschien ook niet verwonderlijk dat de eerste uitzending van de bespiedenide televisie, Big Brother, hier werd uitgezonden in september 1999. ----------------------- Vervolgens loop je de opties af: is het goedkeurend? Nee. De schrijver heeft duidelijk kritiek. Dat is bijvoorbeeld te merken aan de manier waarop hij vertelt hoe prostitués achter de ramen staan. Is het boos/woest? Uitroeptekens kunnen soms een teken van woede zijn, maar die zijn hier niet te zien. Ook de manier waarop men spreekt is niet een boze manier. Nee dus. Bezorgd? Men spreekt wel van vergaande dingen, maar nergens wordt bezorgdheid getoond. Bij bezorgdheid worden vaak ook de gevolgen wel behandeld. Van: als dit nog even zo door gaat, dan... Ironisch? De zin 'bijna alles is toegestaan, op voorwaarde dat men niks verbergt' is wel ironisch te noemen ja. Blijkbaar vindt men alles goed in dat kleine landje, als je het maar netjes toegeeft, lijkt men te willen zeggen. De eerste zin spreekt hier ook van: openheid is hun levensstijl en men heeft geen gordijnen voor de ramen (oftewel: je mag overal van zien wat er gebeurt).
||
Citaat:
Wat ik altijd doe is het antwoord nemen dat zo min mogelijk woorden bevat die ook in de tekst voorkomen. Men gebruikt in het juiste antwoord namelijk altijd synoniemen, terwijl de foute antwoorden heel veel herkenbare woorden bevatten, zodat mensen van de wijs worden gebracht. Maar ook dat is geen garantie voor alleen maar goede antwoorden. Het blijft toch verstandig om gewoon te gokken op degene die je het meest logisch lijkt.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik moet een 3.7 halen, maar dat lukt ook wel. Op de oefentoetsen heb ik altijd een 7.nogwat of 8.nogwat. |
![]() |
|
![]() |
ghehe... ik heb niet eens een examenbundel
![]() maar er staan ook wel een aantal examens + antwoorden op www.havovwo.nl he ![]() ik mag een 3,6 gelukkig... moet toch wel lukken? zo'n ramp in Frans ben ik nou ook weer niet... maar toch ga ik er met een minder zeker gevoel naartoe omdat ik aardrijkskunde verknald heb vandaag ![]() ![]() ![]() naja, iedereen succes morgen!
||
Citaat:
oooooh wat schrijf ik boeiende stukjes ![]()
||
Citaat:
ik heb dus egt geen zin meer in frans! ik heb zonet een examen gemaakt en ik had een 5,7.. nou, das wel goed hoor.. ik mag tog een 4 halen en dan slaag ik nog. puh.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat had ik bij wiskunde!! Echt een geweldige droom! Ik kreeg de antwoorden en kon gewoon alles opschrijven.. Beetje jammer dat ik toen wakker werd.. Frans is trouwens het enigste vak waar ik niet tegen op zie! Die 3.2 die ik moet halen, moet te doen zijn toch.. Of hij moet wel heeel moeilijk zijn!!! |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Frans of Duits? babbelientje | 3 | 09-06-2008 10:59 | |
Eindexamens 2005 |
Frans 1,2 examen ingel_87 | 2 | 23-05-2005 15:27 | |
Eindexamens 2004 |