Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 17:46
Persoontje
Persoontje is offline
Hoe laten jullie iemand subtiel weten dat je diegene niet leuk vindt?? Er is namelijk een hele goeie vriend van me verliefd op me, en hij geeft steeds van die kleine hints dat ie wel wat meer met me wilt. Ik voel eigenlijk niets voor hem, maar wil hem ook niet als vriend kwijt...

Tips??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2004, 17:48
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Kan niet. Zeg het hem in zijn gezicht, misschien wil hij je daarna eventjes niet meer zien maar alles beter dan nog twee maanden met die situatie doorleven, niet ?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:55
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
idd, bij verliefde mensen moet je EXTREEM duidelijk zijn voor ze het snappen. er is dus geen ruimte voor subtiliteit.

Helaas pindakaas, maar zo is het leven
Oud 18-05-2004, 18:15
Dj Thrill
Dj Thrill is offline
Hmm, tja lastig pakketje.....

Ik zou hem gewoon onder 4 ogen nemen, en het er even met hem over hebben. Dan laat je meteen zien dat je het meent zonder hem voor de rest te kijk te zetten bij zijn vrienden.

Ga er trouwens maar niet van uit dat hij boos wordt, zeker niet als het een vriend van je is, zowel dan weet je ook gelijk wat je aan hem heb, hoe hard het ook is.....
Oud 18-05-2004, 18:21
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Hoezo lastig pakketje?
"Ik zie je gewoon als vriend"
Elke domme knakker trapt erin
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:58
xsweet_bitchx
xsweet_bitchx is offline
zo als al eerder is gezegd... echt subtiel afwijzen is er niet.
maar je kunt het wel minder pijnlijk maken door hem goed uittelegen waarom je niks met hem wil en dat je hem wel heel aardig enzo vindt. maar hem bijv. gewoon niet als vriend zien.
Oud 18-05-2004, 19:32
Persoontje
Persoontje is offline
Ik ben ook niet echt bang dat hij boos op me wordt, beetje domme rede... Ik ben meer bang dat het heel anders gaat worden, we hadden namelijk altijd een best goede vriendschap en ik ben bang dat dat overgaat ofzo... Maarja, dat zal wel niet anders kunnen...

Ben eigenlijk meer benieuwd naar hoe jullie iemand afwijzen als je erachter komt dat diegene jou leuk vind...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 19:37
xsweet_bitchx
xsweet_bitchx is offline
nou ik ben daar best slecht in. is nu een beetje moeilijk. ik heb met iemand gezoend die mij dus leuk vond mar dat wist ik niet. nu zie ik hem zaterdag weer en heb ook geen id wat ik nu moet doen. ik denk dak gewoon maar een beetje negeer en als hij iets probeert gewoon zeg dat ik hem niet leuk vindt.
Oud 18-05-2004, 22:42
In_stilte
In_stilte is offline
Als iemand mij leuk vind en ik hem niet (en hij weet dat want ik vertel het wel heel vriendelijk), doe ik super lullig, negeren, bot, onaardig net zolang tot hij het echt snapt. Ik voel me altijd heel ongemakkelijk als iemand mij leuk vind en ik hem/ haar niet.

Nu ik een vriend heb hoef ik niet subtiel meer te zijn, blijf ik gewoon normaal doen, gewoon als vrienden, want iedereen weet dat ik hem toch niet laat schieten.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Het is belangrijk dat je héél duidelijk bent en zegt dat het niets tussen jullie kan worden. Laat vooral geen ruimte voor eventuele twijfel of hoop bestaan.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:47
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
xsweet_bitchx schreef op 18-05-2004 @ 19:58 :
zo als al eerder is gezegd... echt subtiel afwijzen is er niet.
maar je kunt het wel minder pijnlijk maken door hem goed uittelegen waarom je niks met hem wil en dat je hem wel heel aardig enzo vindt. maar hem bijv. gewoon niet als vriend zien.
Dat is echt het pijnlijkst om als goede vriend die meer wil te horen. Tenminste, dat vond ik destijds.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:50
Verwijderd
Ik vind je niet aantrekkelijk en wil verder ook geen contact met je, dus doe alsjeblieft geen moeite maar rot gewoon op.'

Dan doe je hem echt een groot plezier. Serieus.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 22:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 18-05-2004 @ 23:50 :
Ik vind je niet aantrekkelijk en wil verder ook geen contact met je, dus doe alsjeblieft geen moeite maar rot gewoon op.'

Dan doe je hem echt een groot plezier. Serieus.
Uiteindelijk wel.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 07:42
nescio
nescio is offline
ja het spijt me om het te zeggen, maar uit ervaring: je kan niet duidelijk genoeg zijn.

heb het van twee kanten meegemaakt en echt, het komt hard aan als iemand zo duidelijk is, maar dat is echt VEEL BETER dan alsmaar valse hoop koesteren.

en omkleed het vooral niet met 'ik vind je wel heel aardig' enzo, want daar komt alleen maar weer hoop uit voort. 'ik ben niet verliefd op je, sorry,' that'll do, denk ik.

iemand pijn doen is nooit leuk, maar het is toch wel het beste, denk ik.

succes!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 09:06
justlikeme!
justlikeme! is offline
gewoon normaal blijven doen, hem vooral niet het idee geven dat je hem misschien meer dan aardig zou kunnen vinden. En als ie je smst gewoon normaal terug smsen, dus niet met xxxies en liefs ofzow, maar gewoon greetzz en niet echt diepgaande info er in zetten... tenminste.. dan moet het toch wel duidelijk zijn?!

en als dat niet helpt, zou ik het hem inderdaad gewoon zeggen: jongen.. sorry maar dit is niet wederzijds... (of iets in de geest, heb nog niet zoveel inspiratie op de vroege ochtend haha), maar pak eht wel een beetje subtiel aan... ik vind het altijd zo zielig om verliefde mensen af te wijzen...
Oud 19-05-2004, 16:37
annetjuh
annetjuh is offline
de hints negeren en als hij er echt openlijk voor uit komt gewoon vertellen dat je het niet wilt blablabla.

en jij ook niet flirten
Oud 19-05-2004, 16:43
MazeMouse
MazeMouse is offline
Wat is dat toch met dat vrouwen altijd subtiel moeten zijn.
Zeg het hem gewoon eerlijk en duidelijk dan weet je zeker dat er ook geen misverstanden over kunnen komen.
En het zal NOOIT (zelfs met subtiel afwijzen) helemaal terug worden zoals het was dus het is meer een geval van 'get it over with' en tenzij het een jankbal is zal het binnen een aantal weken weer soort van normaal worden.
Oud 19-05-2004, 17:25
Dzjes
Dzjes is offline
"Ik zie je gewoon als vriend".. de waarheid zeggen dus
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:13
Verwijderd
Niets subtiel. Vriendelijk, maar duidelijk. "Goh, de laatste tijd lijkt het erop alsof je iets met me wil, maar ik wil je alvast waarschuwen, ik zie jou gewoon als een goede vriend, en verder niets"
Of, als je het hem echt makkelijk wilt maken: super bitcherig en zo gemeen en bot mogelijk, dan krijgt hij een hekel aan je en heeft hij dus geen liefdesverdriet. Maar dan ben je de vriendschap wel kwijt vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 12:49
cyntha
cyntha is offline
Ik denk niet dat je dit subtiel kan zeggen, gewoon de waarheid zeggen dus: ik zie je als een vriend.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 17:40
Custom
Custom is offline
Heb het net zelf meegemaakt, was (ben nog steeds) stapelgek op haar terwijl zij me als een goeie vriend zag, we hebben het gewoon duidelijk uitgepraat, en hoewel het wel klote is, is het ook wel goed dat die duidelijk er is.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 18:03
SHAZZ
SHAZZ is offline
Jep been there, done that!

Ik was ook verliefd op een goede vriend. Hij gaf mij ook de signalen dat ik speciaal voor hem was. Maar toen hebben we het erover gehad. En toen zei hij dat hij me een hele leuke meid vond, maar dat hij niet voor mij voelde wat ik voor hem voelde. En dat ie me gewoon zag als superleuke vriendin..

Was wel kut, maar uiteindelijk is er tussen ons nix veranderd. Denk eerder dat je zoiets nodig hebt om er over heen te komen.

Zeg dus zoiets, alleen ff alle woorden omdraaien zodat ze kloppen voor jou vriendje

xxx Shazz
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 00:33
JCG
JCG is offline
gewoon eerlijk zijn, werkt best. eigen ervaring en ik werd afgewezen ( weer een geslaagde blauwtje erbij ). Alles is nu goed tussen ons, als gewone vrienden dan.
Oud 21-05-2004, 15:03
thalia
thalia is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 18-05-2004 @ 23:42 :
Als iemand mij leuk vind en ik hem niet (en hij weet dat want ik vertel het wel heel vriendelijk), doe ik super lullig, negeren, bot, onaardig net zolang tot hij het echt snapt. Ik voel me altijd heel ongemakkelijk als iemand mij leuk vind en ik hem/ haar niet.

Nu ik een vriend heb hoef ik niet subtiel meer te zijn, blijf ik gewoon normaal doen, gewoon als vrienden, want iedereen weet dat ik hem toch niet laat schieten.
Negeren is echt het allerlaatste wat je mag doen, het heeft net een averechts effect, geloof me.
Als hij echt een goede vriend is, dan moet ie het wel begrijpen, anders is hij jouw vriendschap niet waard.
Ook nooit zeggen dat je hem eerst wat beter wil leren kennen, want dat geeft hem onrechtstreeks hoop.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 20-05-2004 @ 13:13 :
Niets subtiel. Vriendelijk, maar duidelijk. "Goh, de laatste tijd lijkt het erop alsof je iets met me wil, maar ik wil je alvast waarschuwen, ik zie jou gewoon als een goede vriend, en verder niets"
Of, als je het hem echt makkelijk wilt maken: super bitcherig en zo gemeen en bot mogelijk, dan krijgt hij een hekel aan je en heeft hij dus geen liefdesverdriet. Maar dan ben je de vriendschap wel kwijt vrees ik.
Dat laatste is niet zo'n goed idee. Aangezien meerdere mensen dan ook een slecht denkbeeld over jou krijgen, dus anders dan hoe je normaal bent. Je kan daarom gewoon btr zeggen: ik vind je niet leuk, werkt het best.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2004, 10:40
Elmoo
Elmoo is offline
Hem dat gewoon vertellen... dat de gevoelens niet wederzijds zijn. Meestal gaat dat het beste.
Oud 22-05-2004, 14:45
ilse
ilse is offline
... bestaat niet
Oud 22-05-2004, 22:49
Denise84
Denise84 is offline
Ik ben niet subtiel.
Oud 22-05-2004, 22:55
Tiño
Tiño is offline
is wel t beste om gewoon te zeggen
Oud 23-05-2004, 01:05
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
subtiele hints zijn echt kut!

Ik heb recente ervaring ermee, ik was echt verliefd maar zij zei niet gewoon wat ze van me vond. Gaf ze me valse hoop door uit aardigheid ja te zeggen toen ik vroeg om naar de film te gaan en dan later het onderwerp te ontwijken toen ik er weer over begon.

gewoon eerlijk zijn en alles zeggen wat je vindt en denkt, dan kan je dat accepteren en blijft de vriendschap ook bestaan, dat zal hij echt wel waarderen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:04
sn0w
sn0w is offline
ik zou geen subtiele hints geven, gewoon duidelijk zijn. Straks heeft ie de hint niet door en blijft hij je leuk vinden en hoop houden en uiteindelijk kwets je hem heel erg, ik heb er slechte ervaringen mee
Oud 23-05-2004, 11:54
Jenifer
Jenifer is offline
Dus volgens jou moet je wel subtiel zijn en duidelijk maar mag je de ander niet teveel pijn doen.
Dat vind ik ook.
Ik zat op een donderdagmiddag met nog 3 anderen in de klas want we hadden verzorging en toen was de klas met dat vak apart ingedeeld.
Wij hebben precies 4 jongens en 4 meiden in de klas je zou zeggen voor elk een als dat waarheid had kunnen worden wat dus niet gebeurd was want wat was het geval nou? Wij waren precies allevier op dezelfde jongen.
Eerst zei ik ik ben verliefd raad eens op wie en hun gingen raden.
Toen ze bij zijn naam kwamen werd ik stil en mijn vriendin stond op en zei aangenaam kennis te maken ik ook en mijn andere vriendin zei aangenaam ik ook en toen die ander nou ik eigenlijk ook.
Toen hebben we met zijn allen tegelijkertijd een mailtje gestuurd want hij zat dus niet bij ons waarin stond wil je verkering met mij.
Mij heeft hij best grappig afgewezen wel hard maarn iet pijnlijk.
Hou je smoe zei hij later hadden we het er nog over en toen zei hij ja wat wil je met vier van die meiden achter je aan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten