Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2004, 18:46
AJMouse
AJMouse is offline
Het valt mij op dat enquêtes naar de vakken worden verplaatst waar ze bij horen. Zo ook een mini-onderneming enquête die naar Economische Vakken verplaatst is.

Natuurlijk, het is economisch. Maar de mensen die ervoor worden gezocht hoeven niet speciaal mensen te zijn die economie cool vinden/goed kunnen. Juist de mensen die komen 'chillen', de mensen die op bijvoorbeeld DK komen, moeten dit soort enquêtes invullen (als ze dat willen uiteraard).

Ik zelf kom nooit op Economische Vakken en als ik zo kijk velen met mij .

Het doel is economisch (of een ander vak bij andere enquêtes), maar de mensen die je wilt ondervragen komen misschien wel uit een andere richting.

Ik zelf moet weten wat jongeren vinden van Philips voor school. Ik plan daarvoor vanavond ongeveer een paar vragen op DK te zetten, want ik wil de mensen die op DK komen ondervragen. Het doel is economisch, de doelgroep is 'jongeren'. Op DK komen veel jongeren, op Economische Vakken weinig jongeren. Daarom kies ik voor DK, net als dat ik voor Amsterdam Centraal zou kiezen in plaats van Lutjebroekerhaven Centraal.

Als ik vervolgens vragen heb over de uitwerking of conclusies die ik moet gaan trekken, zal ik die posten op Economische Vakken.

Comments?
Oud 28-09-2004, 19:39
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 28-09-2004 @ 19:46 :
Ik zelf kom nooit op Economische Vakken en als ik zo kijk velen met mij .
En het is zo'n leuk forum.

Nee even serieus: Ik vind DK ook een geschiktere plek, maar al eerder is besloten dat het gewoon op de huiswerkfora hoort. Ik denk niet dat we dat besluit nog een keer gaan herzien.
Oud 28-09-2004, 22:19
jet
jet is offline
DK gaat al achteruit.. en om nou tussen al die onzin topics 3 enquetes ofzo te vinden vid ik nou echt helemaal niks.

gewoon op het deelforum waar ze horen. enquetes ove rkakkers op lifestyle, die over philips bij elektronica

niet DK er nog verder mee verknoeien
Oud 29-09-2004, 05:38
Verwijderd
Citaat:
jet schreef op 28-09-2004 @ 23:19 :
DK gaat al achteruit.. en om nou tussen al die onzin topics 3 enquetes ofzo te vinden vid ik nou echt helemaal niks.

gewoon op het deelforum waar ze horen. enquetes ove rkakkers op lifestyle, die over philips bij elektronica

Mmmm, die enquetes worden dan echt subjectief, als je ze op de bedoelde deelfora plaatst. De mensen daar hebben meer kennis over het onderwerp en daardoor is het maar een klein deel uit de groep 'scholieren'

Als voorbeeld haal ik toch graag dit topic aan. De resultaten op Letteren lijken me inderdaad duidelijk, maar zou het ook zo zijn als het op DK werd geplaatst?

Grim
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 07:27
Boogie
Boogie is offline
Nee, enquêtes horen niet op De Kantine. Waarom niet? Omdat het een 'ontspanningsforum' is, waarbij topics waar een serieus antwoord wordt verlangt (bijvoorbeeld om een onderzoek representatief te houden) niet tussen passen. Daarom worden enquêtes verplaatst naar een huiswerkforum, als het specifiek voor een deelonderwerp is, of naar School & Studie, waar het wat algemener is.
Oud 29-09-2004, 10:14
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
(...)
Dan moet jij wat meer posten

Ontoppic:
Citaat:
Boogie schreef op 29-09-2004 @ 08:27 :
Nee, enquêtes horen niet op De Kantine. Waarom niet? Omdat het een 'ontspanningsforum' is, waarbij topics waar een serieus antwoord wordt verlangt (bijvoorbeeld om een onderzoek representatief te houden) niet tussen passen. Daarom worden enquêtes verplaatst naar een huiswerkforum, als het specifiek voor een deelonderwerp is, of naar School & Studie, waar het wat algemener is.
Hier kan ik wel wat in vinden
Oud 29-09-2004, 10:28
Verwijderd
Als we alles op een ander forum zouden plaatsen ivm de hoeveelheid aan reacties, dan kunnen we de meeste fora wel opheffen... Dat is al zo vreselijk vaak besproken.

De meeste fora zitten niet op enquetes te wachten en daarom is dus besloten dat enquetes of op de huiswerkvakken horen (het is tenslotte huiswerk) of op S&S, maar in principe niet op andere fora.

Als jij het prettig vindt dat veel mensen op jouw enquete reageren, dan vind ik dat jij die moeite ook voor anderen kunt nemen en dus ook eens naar bv. de huiswerkfora/S&S gaan. Als iedereen dat zou doen, dan zou het geen probleem meer zijn dat enquetes daar staan ipv op DK.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:55
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 15:25
fractuur
fractuur is offline
Ik ben het op zich wel met jet eens dat DK hard achteruit gaat op dit moment, maar aan de andere kant gaat het de makers van enquetes juist om een gemixte doelgroep. En als ergens een gemengde groep rondloopt is het wel op DK.
Oud 29-09-2004, 15:55
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dreen schreef op 28-09-2004 @ 20:39 :
Ik denk niet dat we dat besluit nog een keer gaan herzien.
Tuurlijk niet. Een keer goed nadeken over of een bepaald besluit wel het juiste is, kost natuurlijk ook erg veel tijd.

Gezien de doelgroep van het forum (scholieren) en de originele intentie (hulp bij huiswerk e.d.) zouden jullie dit besluit eens moeten heroverwegen. Doordat dergelijke enquetes naar fora waar geen kip komt worden verplaatst, help je die mensen van de wal in de sloot. Een enquete is natuurlijk volkomen nietszeggen met 10 reacties van een erg beperkte (niet doorsnee) groep mensen.

En dat de Kantine achteruitgaat? Pff. Alsof het ooit niveau heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 16:04
Myuki
Myuki is offline
Ik vind die enquetes irritant... 1keer wil ik die wel invullen. Voor iemand die ik wel ken enzo... Maar opzich dragen ze niet echt bij aan het plezier van mij en mijn medeforummers, lijkt mij zo.

Het is wel logisch om de enquetes daar te plaatsen... Er komen veel 'verschillende' mensen.
Oud 29-09-2004, 17:15
Chaucus
Chaucus is offline
Mjah idd lijkt me DK of S&S meer aangewezen plaatsen voor enquetes...Ik wil best wel ns n enquete invullen, maar op veel huiswerkfora kom ik vrijwel nooit. Enerzijds omdat ik geen vragen heb die daar passen en anderzijds omdat ik er geen verstand van heb en dus vragen toch bijna niet kan beantwoorden. Als ik af en toe ns kijk op die plekken vind ik t wel genoeg.
Maar wat Grim zegt is wel waar. Je krijgt snel dat er alleen maar op die topics gereageerd wordt door mensen die er meer mee bezig zijn, terwijl je vaak wel een gemengde populatie wilt.
Oud 29-09-2004, 17:37
Verwijderd
Zomaar een vaag idee. Een enqueteforum? Voor alle schoolse of andere enquetes? Dan kan iedereen die er zin in heeft kijken of er iets is wat ze leuk vinden.

Of zou dat te klein zijn. Ach ik raaskal soms ook maar wat .
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 18:20
Balance
Balance is offline
DK meer representatief dan een huiswerkforum? Mwah, ik betwijfel het. Op DK komt ook een bepaald slag mensen, net zo goed als op de huiswerkfora. Het is geen doorsnede van de jeugd. Als je die zou willen hebben zou je sowieso geen enquête op een forum moeten zetten, want in hoeverre is het representatief om enquêtes alleen te houden onder jongeren die meerdere uren van hun dag 'verspillen' met forummen?

Het argument dat er weinig mensen op de fora komen is imho wel een goede, maar ik denk dat we eerder dat moeten gaan veranderen, dan alle enquête topics naar DK te verplaatsen, want a. haal je dan meer interessante topics van de huiswerkfora weg, waardoor die nog minder mensen zullen trekken en b. is DK dan niet meer dat 'chillforum' waar je het over hebt, want er komen dan huiswerkopdrachten te staan.
Oud 29-09-2004, 18:25
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Mutant schreef op 29-09-2004 @ 18:37 :
Zomaar een vaag idee. Een enqueteforum? Voor alle schoolse of andere enquetes? Dan kan iedereen die er zin in heeft kijken of er iets is wat ze leuk vinden.

Of zou dat te klein zijn. Ach ik raaskal soms ook maar wat .
En er vervolgens achter komen dat niemand de enquetes invult, of je moet je wel heel erg vervelen
Oud 29-09-2004, 18:58
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-09-2004 @ 19:20 :
DK meer representatief dan een huiswerkforum? Mwah, ik betwijfel het. Op DK komt ook een bepaald slag mensen, net zo goed als op de huiswerkfora. Het is geen doorsnede van de jeugd.
Het punt is vooral dat bijvoorbeeld op EcV vooral mensen komen die vragen hebben over of verstand hebben van Economie...en op KO bijvoorbeeld mensen die verstand hebben van klassieke talen/oude geschiedenis...
Terwijl je voor een enquete misschien ook graag reacties wilt van mensen die er geen of weinig verstand/interesse hebben op dat gebied, maar wel je enquete in willen vullen.

En ik denk dat DK (of bijv S&S) meer een doorsnee biedt dan de huiswerkfora.
Oud 29-09-2004, 19:27
Chaucus
Chaucus is offline
Overigens...Deze enquete bijvoorbeeld op EcV, staat er m.i. erg ongelukkig. Volgens mij zou je minder moeten kijken naar voor welk vak een enquete is, maar meer op welk forum het onderwerp het best past...want een enquete over openbaar vervoer vind ik nou niet echt wat voor EcV....maarja
Oud 30-09-2004, 00:00
AJMouse
AJMouse is offline
Ik ben het met veel dingen eens die hier worden gepost (niet veel tijd meer om te quoten, moet zometeen naar bed, kan nog maar 4 uur slapen ).

Een apart enquete forum heb ik over nagedacht, maar niet meteen neergezet in mijn startpost. Misschien is een subforum al een beter idee. Een subforum van bijvoorbeeld DK.

Punt is, en dat is het belangrijkste punt, dat je moet kijken naar de doelgroep, niet naar waarover conclusies worden getrokken.

Het lijkt me niet al te veel moeite om om enquetes heen te klikken, en als uit bijv. een poll blijkt dat het overgrote deel forummers dat wel vindt, dan kun je nadenken over een subforum. Een subforum zie je amper op het mainscreen, de doelgroep (mix van allerlei) zit er dichtbij en DK blijft hetzelfde.

Elke scholier of student moet wel eens een enquete afnemen voor de opleiding, ik denk ook dat hij of zij daarom wel een enquete wil invullen, zodat hij of zij ook geholpen wordt als dat een keer moet (in de vorm van mensen die zijn of haar enquete invullen ooit).

Het doel moet natuurlijk studie zijn, niet commercieel. Dat moet een duidelijke regel zijn voor zo'n subforum (uiteraard, zoiets staat ook in de regels, geen reclame..).

En ik wil nogmaals mijn voorbeeld aanhalen:

Een enquete over wat mensen van bepaalde elektronica vinden doe je niet alleen bij de experts in de winkel, en de mensen die electronica kopen, maar ook bij mensen die er niet zoveel vanaf weten; ofwel je gaat niet in een elektrawinkel staan, maar op het centraal station, waar je een ruimer aanbod aan respondenten hebt (mits ze het natuurlijk willen).

Ha en dan hebben we een voordeel van het forum! Op het station kan je niet om de enquetes heen, op een forum wel als er een subforum is.

In iedergeval, dit gaat niet per sé over een subforum dat er wel of niet moet komen, een subforum is alleen een suggestieve oplossing om tóch een ruime doelgroep te bereiken zónder iedereen te irriteren (als dat het geval is).
Oud 30-09-2004, 06:33
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 30-09-2004 @ 01:00 :
Elke scholier of student moet wel eens een enquete afnemen voor de opleiding, ik denk ook dat hij of zij daarom wel een enquete wil invullen, zodat hij of zij ook geholpen wordt als dat een keer moet (in de vorm van mensen die zijn of haar enquete invullen ooit).
Als je dat verwacht, waarom dan niet op een huiswerkforum?

Citaat:
Een enquete over wat mensen van bepaalde elektronica vinden doe je niet alleen bij de experts in de winkel, en de mensen die electronica kopen, maar ook bij mensen die er niet zoveel vanaf weten; ofwel je gaat niet in een elektrawinkel staan, maar op het centraal station, waar je een ruimer aanbod aan respondenten hebt (mits ze het natuurlijk willen).
Als je het werkelijk 'officieel' wilt doen, dan vraag je zo iets sowieso niet op een forum, zie de post van Balance over het waarom. Dan ga je idd op het centraal station staan (of nog beter, je doet een representatieve steekproef, enz., maar dat lijkt me wat te ver gaan voor het gemiddelde onderzoek van een middelbare scholier).

Citaat:
Ha en dan hebben we een voordeel van het forum! Op het station kan je niet om de enquetes heen, op een forum wel als er een subforum is.
Op CS kan dat ook prima, je zegt 'nee' en je loopt door (of je loopt door zonder nee te zeggen, is ook nog een optie).
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 07:41
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 30-09-2004 @ 07:33 :
Als je dat verwacht, waarom dan niet op een huiswerkforum?
Omdat daar niet de gemengde doelgroep komt die de meeste enquetes zoeken. En een grote shift van mensen die dan vanaf nu ineens op elk huiswerkforum kijken (want dan staan die dingen ook nog eens op verschillende huiswerkforums) staat niet op het punt te gebeuren naar mijn idee.

Citaat:

Als je het werkelijk 'officieel' wilt doen, dan vraag je zo iets sowieso niet op een forum, zie de post van Balance over het waarom. Dan ga je idd op het centraal station staan (of nog beter, je doet een representatieve steekproef, enz., maar dat lijkt me wat te ver gaan voor het gemiddelde onderzoek van een middelbare scholier).
Klopt, maar wat je quote was maar een voorbeeld van mij over hoe ik de doelgroepen in real life zie, en dan vergelijken tot het forum.

Citaat:

Op CS kan dat ook prima, je zegt 'nee' en je loopt door (of je loopt door zonder nee te zeggen, is ook nog een optie).
Als dat het geval is, dan kun je het ook op de kantine plaatsen, want dan kunnen mensen er tóch om heen 'lopen'.

Wat ik hier bedoelde was natuurlijk dat je dan géén nee hoeft te zeggen als je er geen zin in hebt. Pas als je tijd en zin hebt klik je het subforum aan en zie je de enquetes. Dit was alleen maar een suggestie, niet een aanvraag ofzoiets.

--

further more, ik denk niet dat er iemand is die om het doelgroep argument heen kan draaien, het is alleen zo dat er blijkbaar mensen zijn die het argument niet groot genoeg vinden, dat kan, natuurlijk. Zou alleen nog wel meer meningen willen zien. Gewoon zodat ik weet dat ik stil moet zijn of niet
Oud 30-09-2004, 14:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Myuki schreef op 29-09-2004 @ 17:04 :
Ik vind die enquetes irritant...
Je bent ook niet verplicht ze in te vullen.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 18:31
Verwijderd
Het liefst helemaal geen enquetes.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 22:21
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Reverend schreef op 30-09-2004 @ 19:31 :
Het liefst helemaal geen enquetes.

"Je bent ook niet verplicht ze in te vullen."

en als je ze niet wilt zien, stem dan voor een subforum

Laatst gewijzigd op 30-09-2004 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 00:02
Balance
Balance is offline
Over het feit dat (bijvoorbeeld) economische enquêtes niet echt representatief zijn op EV: oke, daarin heb je me overtuigd.
Ik blijf van mening dat geen enkel resultaat behaald op dit forum representatief is, maar idd, bij de huiswerkfora heb je dan misschien nog wel grotere verschillen dan bij een algemener forum.
Toch ben ik nog altijd niet voor DK. Ik denk dat het niet ten goede komt aan het deelforum zelf en ook denk ik dat het niet enorm positief is voor de enquêtes, aangezien ze niet altijd even serieus worden ingevuld.
Ik zou zelf dan S&S voorstellen (wat eerder ook iemand zei) als plek waar het heen zou kunnen. S&S wordt toch een heel stuk meer bezocht en het soort mensen dat er komt is een heel stuk algemener. Bovendien is de relatie met School daar tenminste nog aanwezig.
Ik zeg dit natuurlijk niet namens alle fb's, maar gewoon namens mezelf (dus mocht de rest het er niet mee eens zijn, dan gaat deze oplossing niet door), maar ik ben iig wel benieuwd hoe jullie tegenover S&S staan.
Oud 01-10-2004, 05:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Het is goede vulling op De Kantine, het tilt het niveau omhoog
Oud 01-10-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 30-09-2004 @ 23:21 :
"Je bent ook niet verplicht ze in te vullen."

en als je ze niet wilt zien, stem dan voor een subforum
Zoals ik zei: Liever helemaal niet.

Ik ben uit principe tegen enquetes
Met citaat reageren
Oud 01-10-2004, 17:21
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Reverend schreef op 01-10-2004 @ 17:28 :
Zoals ik zei: Liever helemaal niet.

Ik ben uit principe tegen enquetes
Hehe, maar ze blijven tóch komen. Ik wil liever ook geen wespen in de zomer, maar ze komen toch, daarom maak ik aparte ruimtes ervoor die ik wel ergens zie (van die fles-vallen) maar waar ik niet in kijk. Bovendien zitten er dan niet overal wespen tussen. (goed voorbeeld he?)

Citaat:
Balance schreef op 01-10-2004 @ 01:02 :
Over het feit dat (bijvoorbeeld) economische enquêtes niet echt representatief zijn op EV: oke, daarin heb je me overtuigd.
Ik blijf van mening dat geen enkel resultaat behaald op dit forum representatief is, maar idd, bij de huiswerkfora heb je dan misschien nog wel grotere verschillen dan bij een algemener forum.
Toch ben ik nog altijd niet voor DK. Ik denk dat het niet ten goede komt aan het deelforum zelf en ook denk ik dat het niet enorm positief is voor de enquêtes, aangezien ze niet altijd even serieus worden ingevuld.
Ik zou zelf dan S&S voorstellen (wat eerder ook iemand zei) als plek waar het heen zou kunnen. S&S wordt toch een heel stuk meer bezocht en het soort mensen dat er komt is een heel stuk algemener. Bovendien is de relatie met School daar tenminste nog aanwezig.
Ik zeg dit natuurlijk niet namens alle fb's, maar gewoon namens mezelf (dus mocht de rest het er niet mee eens zijn, dan gaat deze oplossing niet door), maar ik ben iig wel benieuwd hoe jullie tegenover S&S staan.
Ik kan mij wel vinden in S&S, als 2e keus dan natuurlijk. Wanneer zou je zoiets kunnen bespreken met andere fb's?
Oud 01-10-2004, 17:29
Verwijderd
Was de regel niet al dat het op S&S mocht...? Enquetes die op S&S worden geplaatst worden iig zeer zelden (nooit?) naar de huiswerkfora verplaatst.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten