Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-02-2004, 12:22
ninatje
ninatje is offline
hoi allemaal
ik heb gister gehoord dat ik pfeiffer heb ik ben heel erg moe enzo en ik d8 dat het keelontsteking was omda ik ook zo`n mega keelpijn heb met opgezwollen lympfklieren maar het is dus pfeiffer ik kan dus een tijdje niet naar school maar nu ben ik bang dat ik misschien de school niet haal hebben jullie tips om je huiswerk toch helemaal goed in orde te krijgen ik ben hel moe dus erg veel kan ik niet doen en kunnen mensen die pfeifferhebben gehad misschien ook tips geven wat je het beste kunt doen en hoe snel ze er vanaf waren
Oud 27-02-2004, 12:30
rodina
rodina is offline
Eerst goed uitrusten, dat huiswerk komt wel weer.

Als je moeite hebt met eten; bananen, toetjes.
Oud 27-02-2004, 12:37
vivelafete!
vivelafete! is offline
ik heb het ook een paar jaar geleden gehad.. maar je moet echt eerst aan jezelf denken. eerst zorgen dat je je weer goed voelt en dan komt dat huiswerk en schoolwerk helemaal goed
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 13:58
Qamra
Qamra is offline
Waarom zou je niet naar school kunnen nu het pfeiffer is?!
Oud 27-02-2004, 14:30
bassgirl
bassgirl is offline
hey ja het ligt eraan hoe erg je het hebt ook.. mijn vriend heeft pfeiffer (gehad) bijna over denk ik.

maar hij was wel heel moe opeens in ded mkiddag en kon niet rennen enzo was ie totaal uitgeput na een heel klein stukje, maar hij is wel gewoon naar school gegaan al was ie danm moe ging ie soms iets eerder weg, maar hij had het ook nietzo erg en nou denk een half jaar later ist bijna helemaal over.

maar je kunt het ook hebben dat je bina alleen maar slaapt overdag en je nietveel meer kunt en ook school enz niet. maar dat is afwachten denk ik, in ieder geval als je keelontsteking over is ben je niet meer besmettelijk!
Oud 27-02-2004, 14:33
duivelaartje
duivelaartje is offline
Uhm, pfeiffer is na een jaar pas niet meer besmettelijk. Dus een jaar niet zoenen!
Maar gewoon uitrusten, en als je je redelijk fit voelt kan je proberen huiswerk te maken of eventjes naar school te gaan. Maar probeer niet naar school te gaan als het echt niet lukt. Uitrusten is het belangrijkste!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 14:43
Birdy 85
Birdy 85 is offline
Ik heb zelf ook pfeiffer gehad..Toen ik in 4havo zat..ben toen ruim 1 maand helemaal niet naar school geweest. en dan nog ns 2 of 3 weken enkele dagen probere...
Maar ik heb dat jaar wel gehaald. Omdat k daarna mn best extra deed..haha..en omdat de leraren je dan ook zielig vinden en je dan allerlei bijlessen geven en sommige geven je gewoon extra puntjes
Maarja..ik zou als k jou was nu zeker niet aan sjool gaan denken..Gewoon lekker thuis in bed of op de bank gaan liggen..OF lekker pcen natuurlijk..
Verder heel veel beterschap
[En trouwens to bassgirl --> Pfeiffer gaat helemaal nooit meer over..tis nu al 3 jaar geleden..en kan nog nie eens fatsoendelijk 3 uur achter elkaar fietsen..terwijl k van te voren 5 uur makkelijk reed. Het wordt wel steeds minder...maar als je vet gaat eten(friet enzo..) dan kun je het ook schudden daarna]
Oud 27-02-2004, 15:21
littlegurl
littlegurl is offline
Hej!
Ik heb geen pfeiffer gehad ofzo. Wel een slaapprobleem waardoor je natuurlijk ook heel erg moe bent! Ik weet niet op wat voor school je zit, maar op mijn school gaan ze meestal heel goed met dat soort problemen op. Ik kreeg aangepast huiswerk, dus alleen de meest nuttige dingen moest ik doen en ik mocht naar huis wanneer ik wilde en hoefte ook neit alle proefwerken te maken. Ik denk dat ze zoiets op jouw school ook wel voor jou kunnen doen!
Als je je goed voelt probeer dan zo veel mogelijk huiswerk te doen en als je je heel erg moe voelt....ga dan ook geen huiswerk proberen want dat heeft dan toch geen zin! Rust veel uit, des te sneller ben je weer beter!
Beterschap!
Oud 27-02-2004, 15:40
ekki
ekki is offline
Ik heb wel pfeiffer gehad. Ben drie maanden thuis geweest van school en heb eigenlijk een jaar heel veel lessen gemist. Ben wel over gegaan, maar ik heb altijd gemerkt dat ik een achterstand in de talen had (natuurlijk omdat ik er toch al niet goed in was).

Ik heb nog steeds last van moeheid als ik echt te veel doe, moet dus goed op mezelf letten. Overigens heb ik toen geen huiswerk gemaakt, daar kon ik me niet op concentreren toen. Ik zou als ik jou was ook lekker uitzieken. Als je kan wel huiswerk maken, anders zou ik het gewoon niet doen. Je bent niet voor niets ziek natuurlijk.

Sterkte ermee!
Oud 27-02-2004, 16:25
Dolores
Dolores is offline
't Hangt er heel erg vanaf in welke mate je het hebt.. een vriend van me had het in een lichte vorm en is ongeveer een maandje afwezig van school geweest, maar een meisje dat ken ik had het in een veel sterkere vorm.. die is bijna een half jaar ofzo afwezig geweest en heeft dus met school ook veel achterstanden opgelopen. Mja, verder weet ik er niet zoveel over, iig sterkte!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 17:11
kleine wicca
kleine wicca is offline
Je kan het beste met school (mentor) overleggen hoe je dit aan gaat pakken....Op veel scholen kun je een aangepast rooster krijgen....zodat je bijvoorbeeld alleen 's ochtends naar school hoeft, of je kijkt van welke vakken de lessen heel belangrijk zijn, en op basis daarvan een rooster samenstellen dat voor jou goed uit te houden is.
Als je dan alleen 's ochtends naar school gaat, kun je lekker uitslapen, als je dan als je uit school komt nog even een uurtje gaat slapen, kun je mss daarna wel wat huiswerk doen...Je moet goed naar je lichaam leren luisteren, als je even denkt dat t nie meer gaat, kun je beter een half uurtje gaan liggen dan door te blokke, want dan kun je daarna weer iets doen...en ben je helderder in je hoofd....Verder kun je het best sporten en andere dingen die veel inspanning kosten even laten en je concentreren op de belangrijkste dingen (school?). Vakken waar je goed in bent, daar kun je gewoon af en toe wat van laten liggen.
Goed eten en slapen is ook heel belangrijk!!! Maar van teveel slaap word je ook weer suf.....
Enne.....t is heel nie erg om n x te blijven zitten mocht het niet lukken! Maar als je dat echt wil voorkomen: Laat aan je leraren zien dat je er van alles aan wil doen om door te gaan, doe wat je kan, meer gaat gewoon niet, als zij zien dat je echt wil, zijn ze echt wel wat soepeler hoor! want zij weten ook wel dat jij dr weinig aan kan doen!
veel sterkte
Oud 27-02-2004, 17:13
barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
Qamra schreef op 27-02-2004 @ 14:58:
Waarom zou je niet naar school kunnen nu het pfeiffer is?!
Omdat je er heel erg ziek van kan worden. Ik heb 3 weken aardig hoge koorts gehad en keelontsteking en daarna kon ik nog steeds niet lang mn bed uit, anders werd ik heel erg duizelig en ben 1 keer zelfs flauwgevallen.

Daarom dus

Ik heb zelfs met mn mentor gepraat over hoe ik het het beste aan kon pakken, en heb ook met al mn leraren overlegd. De meesten waren heel erg behulpzaam en bereid me bijles enz to geven om weer bij te komen. In elk geval wel eerst goed uitzieken, want anders loop je er nog veel langer mee dan eigenlijk nodig is
Oud 27-02-2004, 18:57
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 27-02-2004 @ 15:33:
Uhm, pfeiffer is na een jaar pas niet meer besmettelijk. Dus een jaar niet zoenen!
mn vriend heeft t speciaal nagevraagd aan zn dokter en die zei dat t niet meer besmettelijk is als je keelontsteking helemaal over is... tja misschien dat andere dokters wat anders zeggen... maar wij hebben in die tijd niet gezoend een paar weken, en toen we dat wisten weer wel, en ik heb geen pfeiffer
Oud 27-02-2004, 19:01
kleine wicca
kleine wicca is offline
T kan dus ook zo zijn dat je het al gehad hebt toen je heel klein was (dat is bij veel mensen zo) maar dat je t niet gemerkt hebt (kleine kinderen merken dr dus amper wat van, niet eerlijk!!)
En dan kan je t volges mij niet nog n x krijgen.
Oud 27-02-2004, 19:21
geen punt.
geen punt. is offline
Sommigen liggen er meer dan een half jaar uit.

Mijn advies: bezoek een homeopaat. Je kunt het allicht proberen en ik heb veel verhalen gehoord dat het hen hielp er snel weer boven op te komen. Ikzelf heb nooit pfeiffer gehad, maar ben wel vaak geholpen door homeopathie bij andere dingen.
Oud 28-02-2004, 07:32
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
barbelle schreef op 27-02-2004 @ 18:13:
Omdat je er heel erg ziek van kan worden.
Kán ja.

Ik heb geloof ik nog nooit zulke goeie cijfers gehaald als toen ik pfeiffer had
Oud 28-02-2004, 12:03
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Misschien dat je voortaan leestekens zou kunnen gebruiken?
Oud 28-02-2004, 14:10
Balance
Balance is offline
Hoe meer je doet, hoe langer de pfeiffer zal blijven.
Dus als jij aan je huiswerk gaat werken ook al ben je moe, dan rust je niet voldoende uit en dan duurt het dus nog veel langer eer dat je weer beter bent.
Wees dus wijs en laat het de eerste tijd lekker zitten. Wil je liever kort pfeiffer hebben en daarna weer langzaam aan alles ophalen of alles proberen bij te houden maar daardoor extra lang ziek zijn?
Oud 28-02-2004, 18:42
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
ninatje schreef op 27-02-2004 @ 13:22:
hoi allemaal
ik heb gister gehoord dat ik pfeiffer heb ik ben heel erg moe enzo en ik d8 dat het keelontsteking was omda ik ook zo`n mega keelpijn heb met opgezwollen lympfklieren maar het is dus pfeiffer ik kan dus een tijdje niet naar school maar nu ben ik bang dat ik misschien de school niet haal hebben jullie tips om je huiswerk toch helemaal goed in orde te krijgen ik ben hel moe dus erg veel kan ik niet doen en kunnen mensen die pfeifferhebben gehad misschien ook tips geven wat je het beste kunt doen en hoe snel ze er vanaf waren

Heb je tot nu toe al veel gemist in schoolwerk?, hoelang heb je al pfeiffer?
Oud 29-02-2004, 09:32
desiree1986
desiree1986 is offline
Zorg echt dat je goed uitziekt, neem er de tijd voor. Probeer niet te snel weer naar school te gaan, anders krijg je ME en daar word je al helemaal niet blij van.. Een vriendin van mij heeft dat dus..
Oud 01-03-2004, 19:06
ninatje
ninatje is offline
ik heb pfeiffer nu denk ik 3 weken en ik heb nu pas 1 dag school gemist omda ik de eerste 2 weken gewoon naar schoool ben blijven gaan en daarna hadden we 1 week vakantie en toen kwam het er dus echt uit. helemaal kapot maar nu ik dus niks doe gaat het weer de oeie kant op mijn kieren zijn minder opgezwollen geen keelpijn meer en nog wel moe maar dar ook minder gelukkig ik heb vandaag zelfs weer een beetje huiswerk gemaakt haha
waaneer mag je egt weer zoenen ? 100 % zeker graag
Oud 01-03-2004, 19:26
elledc
elledc is offline
is dat hetzelfde als mononucleose of de kusjesziekte?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:02
duivelaartje
duivelaartje is offline
ik las om een medische site dat 't virus na een jaar pas echt niet meer besmettelijk is. Dus je zou een jaar moeten wachten.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 01-03-2004 @ 20:26:
Kusjesziekte wel...

mononucleose weet ik niet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 11:24
ekki
ekki is offline
Citaat:
ninatje schreef op 01-03-2004 @ 20:06:
waaneer mag je egt weer zoenen ? 100 % zeker graag
Er is geen 100% zekerheid. Iedere arts zegt namelijk wat anders.

Als je met een jongen gezoend hebt in de eerste 4-6 weken voor je pfeiffer kreeg, dan kan je met diezelfde jongen lekker verder zoenen, want die is dan toch al besmet. En anders zou ik gewoon wachten tot jij je weer redelijk goed voelt. Anders kun je jaren wachten.
Oud 02-03-2004, 11:25
ekki
ekki is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 01-03-2004 @ 20:26:
Glandular fever, Kissing disease, Epstein Barr virus of Infectious mononucleosis

Allemaal hetzelfde.
Oud 02-03-2004, 11:58
Verwijderd
kan je ook ongemerkt pfeiffer hebben (gehad)?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 12:20
Konijn
Konijn is offline
Ja zeker, dat kan, het komt in heel lichte tot heel zware vormen voor. Het kan heel goed zijn dat je een keer twee weken een flinke griep hebt gehad, dacht je, en dat het eigenlijk pfeiffer was.

@TS:
Het aller aller aller belangrijkste is écht niet over je grenzen gaan.
Eerst uitrusten, maak je niet druk om school, dat komt echt wel.
En al wil je daar nu nog niet aan denken: Maar een jaartje over doen is minder erg dan niet goed uitzieken en je leven lang blijven kwakkelen.
Geloof mij, ik heb nu na pfeiffer ME gekregen, en ik zit volgend jaar voor de derde keer in 6 vwo. Een jaartje is niet zo erg. Maar goed, dat is allemaal van later zorg, eerst uitzieken jij!
Nu weet ik niet hoe erg jij het hebt (ikzelf ben een aantal maand bedlegerig geweest), maar luister gewoon echt goed naar je lichaam. Uitrusten is het allerbelangrijkste, niet toch gaan werken als je niet genoeg concentratie hebt, want je maakt je alleen maar moe dan. Als je per se huiswerk wil maken, kijk dan wanneer op de dag je het minst moe bent, en ga voor of natijd slapen/rusten. Verder hebben veel mensen met pfeiffer last van hun lever, dus stop eens een tijdje met vette dingen eten, dat kan erg helpen.
Wil je nog meer weten, erover praten of wat dan ook, voeg me maar toe op msn of mail (staat in mn profiel).
Oud 02-03-2004, 13:39
ninatje
ninatje is offline
je kan pfeiffer hebben gehad zonder dat je het in de gaten had heel veel mensen hebben het al gehad toen ze nog in de luiers lagen of met andere woorden baby waren
Oud 02-03-2004, 14:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
maria schreef op 02-03-2004 @ 12:58:
kan je ook ongemerkt pfeiffer hebben (gehad)?
Ja.

Ik ben het met Konijn eens. Ik zit in een vergelijkbare situatie als zij en wat ze zegt klopt. (vind ik in ieder geval ) Eerst even rustig aan doen, school is niet het enige/belangrijkste in je leven.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 00:34
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Citaat:
ninatje schreef op 27-02-2004 @ 13:22:
hoi allemaal
Aggossie........
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 21:25
GinaGina
GinaGina is offline
Ik heb zelf ook pfeiffer gehad, en ik wil even zeggen dat sommige mensen er niet zo nuchter over moeten doen, mensen zeggen snel van oh ja dan ben je zeker een beetje moe he.? gaat wel over hoor ga maar lekker naar school. nou ik heb 7 maanden doodziek in me bedje gelegen tot ik nog maar 40 kilo woog van het overgeven en niets kunnen eten toen aan het infuus gelegen in het zieken huis, ik heb in die 7 maanden constant keelontsteking gehad en ik ben nu na een jaar nog steeds moe!!!!
Oud 03-03-2004, 21:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
GinaGina schreef op 03-03-2004 @ 22:25:
Ik heb zelf ook pfeiffer gehad, en ik wil even zeggen dat sommige mensen er niet zo nuchter over moeten doen, mensen zeggen snel van oh ja dan ben je zeker een beetje moe he.? gaat wel over hoor ga maar lekker naar school. nou ik heb 7 maanden doodziek in me bedje gelegen tot ik nog maar 40 kilo woog van het overgeven en niets kunnen eten toen aan het infuus gelegen in het zieken huis, ik heb in die 7 maanden constant keelontsteking gehad en ik ben nu na een jaar nog steeds moe!!!!
Wees blij dat je geen complicaties had.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 11:32
GinaGina
GinaGina is offline
en wat voor complicaties had je dan in gedachten???
Oud 04-03-2004, 11:56
Roos
Roos is offline
Citaat:
GinaGina schreef op 04-03-2004 @ 12:32:
en wat voor complicaties had je dan in gedachten???
Het kan bijvoorbeeld aanslaan op je lever, zodat die ook minder goed werkt > dan krijg je nog meer klachten.

Maar ik vind de opmerking van Fleet Admiral extreem ongepast
Oud 10-03-2004, 14:10
ninatje
ninatje is offline
hoi hoi
kei leuk dat jullie allemaal reageren
maaruh nog ff een vraagje: ik heb met een jongen gezoent 4-6 weken van te voren maar op zo`n site staat dat je als je een goeie weerstand hebt geen pfeiffer kan krijgen dus kan het ook zijn dat hij het niet krijgt. maar mag ik nou evengoed wel met hem zoenen ofniet? ik voel me al veel beter keelpijn is helemaal weg ook niet meer zo heel erg moe alleen nog heel slap in mijn armen en benen dus dat gaat de goeie kant uit maaruh geef nog ffies antword op mijn vraagje please
alvast bedankt
Oud 10-03-2004, 14:48
Midget
Midget is offline
NEEN
ik had ook een goeie weerstand een half jaar geleden
en ik heb het ook gekregen
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 15:29
Konijn
Konijn is offline
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat hij het niet krijgt, maar ik zou dat risico niet aangaan.. Gewoon nog eventjes wachten..
Oud 13-05-2004, 16:47
Verwijderd
Citaat:
ninatje schreef op 27-02-2004 @ 13:22 :
hoi allemaal
Ik heb het ook, sinds eind januari. Je kunt er weinig aandoen. maar 1 tip; luister goed naar je lichaam. zodra je lichaam aangeeft dat het niet gaat (ik krijg bijv. hartkloppingen) neem dan wat gas terug.
Over het huiswerk; Ik moest laatst naar de gg&gd en daar werd me verteld dat je via hen en via je school bijles thuis kan krijgen. Voor mij was dit helaas te laat maar als jij het nu nog hebt, kun je het even navragen. succes ermee
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 20:51
Verwijderd
Niet ondanks alles alleen aan je huiswerk denken. Neem bijv. eerst rust, daarna kan je veel beter weer aan het werk. Idd naar je lichaam luisteren. NIet die ziekte verwaarlozen...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:05
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 03-03-2004 @ 22:30 :
Wees blij dat je geen complicaties had.
"de kindertjes in afrika zouden een moord doen als ze maanden lang in een zacht bed mochten liggen"

je doet alsof ze een aanstelster is die niet moet klagen! Zij heeft duidelijk de heftige variant te pakken gehad, dus als zij wil "klagen" dan mag ze dat van mij doen zoveel als ze wil
Oud 15-05-2004, 22:13
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 15-05-2004 @ 23:05 :
je doet alsof ze een aanstelster is die niet moet klagen! Zij heeft duidelijk de heftige variant te pakken gehad, dus als zij wil "klagen" dan mag ze dat van mij doen zoveel als ze wil
Jij bent er dus duidelijk weer eens zoeen die geen flauw idee heeft van wat de 'heftige variant' eigenlijk inhoudt.

Laatst gewijzigd op 15-05-2004 om 22:24.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:17
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-05-2004 @ 23:13 :
Jij bent er dus duidelijk weer eens zoeen die geen flauw idee heeft van wat de 'heftige variant' eigenlijk inhoudt.
Jij wel zeker?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-05-2004 @ 23:17 :
Jij wel zeker?
Ik wel, ja. Ik heb de bronnen waar ik dat in kan vinden.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 22:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-05-2004 @ 23:17 :
Jij wel zeker?
my words exactely
Oud 15-05-2004, 22:28
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-05-2004 @ 23:24 :
da's allemaal leuk en aardig, maar heb je het zelf gehad? weet jij hoe het is om 7 maanden in bed te liggen met een infuus? Ik weet het zelf niet, maar ik doe teminste moeite om me een voorstelling te maken en medeleven te betuigen, iets waar jij zelf duidelijk geen ervaring mee hebt. Tuurlijk mag ze blij zijn dat ze geen complicaties had. Ze mag ook blij zijn dat er geen meteoriet op haar huis neerstorte toen zij daar net in bed was gekropen . M aar daarom hoef je nog niet zo bot te doen
Oud 18-05-2004, 17:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 15-05-2004 @ 23:28 :
weet jij hoe het is om 7 maanden in bed te liggen met een infuus?
Ze heeft geen 7 maanden aan een infuus gelegen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 23:31
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 15-05-2004 @ 23:24 :
Tuurlijk. Maar die bronnen heb ik net zo goed, ik kan ook een boek van m'n zusje d'r op na slaan. Ja, die studeert dus wel medicijnen, en erg succesvol. Wannabe. Zit niet te lullen, je weet niks meer dan de meeste anderen hier. Je betweterige gedrag begint me behoorlijk de neus uit te komen, en ik ben gruwelijk blij dat jij NOOIT een docter zal worden, ik zou het ergste vrezen voor je patienten.

What's next. Iemand wordt aangereden, en verliest 2 armen. Ga je dan zeggen, wees blij dat je je benen nog hebt?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 19:55
Blackeyed
Blackeyed is offline
Heb al een paar dagen 2 grote opgezwollen klieren onder m'n kaak en ieder keer als k slik, doet het pijn. Kzei het tegen mijn ma en zij zei dat k waarschijnlijk klierkoorts ( Pfeiffer???) had,maar kheb niet echt de andere symptomen zoals moe zijn...iemand raar?
Oud 24-05-2004, 20:33
Konijn
Konijn is offline
Voor de zoveelste keer (gebruik de zoekfunctie eens en zoek naar Pfeiffer).. ja dat kan, dat is niet raar.
Er zijn allerlei symptomen die je wel of niet kunt hebben, er zijn ook heel veel mensen die zulke lichte symptomen hebben dat ze niet eens weten dat ze Pfeiffer hebben (of hebben gehad).

Maar ga er niet gelijk van uit.. je kunt toch ook gewoon keelontsteking hebben?
Gewoon ff naar de dokter, wij kunnen geen bloedonderzoek bij je doen..

Regels voor berichten