Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2004, 11:38
Maguire
Maguire is offline
Ik zat me eigenlijk af te vragen dat mocht je nou met iemand sex hebben die de pil niet slikt wat is dan eigenlijk de kans dat zo iemand ook echt zwanger wordt?

Ik heb hiervoor altijd vriendinnen gehad die de pil slikken, maar mijn huidige doet dat niet. Nu wilde ze laatst sex maar op de een of andere manier vertrouw ik zo'n condoom niet helemaal, heb al wel eens meegemaakt dat ie scheurde en een keer dat ie bleef hangen.
Oud 23-05-2004, 11:42
Verwijderd
Dus als je wél een condoom gebruikt, maar ze slikt de pil niet? Als het condoom helemaal heel blijft enzo, dan is de kans dat ze zwanger raakt 0 %. De kans dat een condoom scheurt of knapt of eraf glijdt en dergelijke, daarover zijn meerdere onderzoeken met verschillende uitkomsten gedaan, die variëren van 18 % tot 2 %. Ik weet niet of die onderzoeken rekening hielden met bijv. het verkeerd omdoen van een condoom.
Mocht er trouwens sperma in een meisje komen, dan is ze natuurlijk nog niet meteen zwanger he . Mensen doen er meestal ongeveer een halfjaar over om zwanger te raken als ze het aan het proberen zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 11:50
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-05-2004 @ 12:42 :
Mensen doen er meestal ongeveer een halfjaar over om zwanger te raken als ze het aan het proberen zijn.
Just keep swimming! Just keep swimming! Just keep swimming!
Oud 23-05-2004, 11:53
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Soullar schreef op 23-05-2004 @ 12:50 :
Just keep swimming! Just keep swimming! Just keep swimming!

Wil je weten hoe groot de kans is dat ze zwanger raakt mèt condoom.. ofwel, de kans dat het fout gaat? Of àls het fout gaat, hoe groot de kans dan is?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 12:02
Nona
Nona is offline
Dit is IMO meer vaan L&G.
Oud 23-05-2004, 12:06
Rosaatje
Rosaatje is offline
Een condoom heeft een betrouwbaarheid van 96%, maar ik weet eigenlijk ook niet waar dan vanuit wordt gegaan.
Zou er in ieder geval niet op vertrouwen dat alleen een condoom voldoende is als voorbehoedsmiddel want als je jong bent raak je gemakkelijker zwanger dan op latere leeftijd en het is in veel gevallen toch bij de eerste keer onveilig/wanneer er iets misgaat al 'raak'.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 13:18
Dzjes
Dzjes is offline
hmm.. ik geloof dat je het meeste kans hebt de week van de eisprong.. dus de week na de menstruatie..dan neemt de kans per week af, maar dit is bij de pil zo.. ik neem aan dat dit bij de gewone niet-pil-nemende vrouw ook zo is? Je kan het sowieso wel opzoeken op internet denk ik, waarom wilt ze eigenlijk de pil niet?
Maar normaalgezien zou een condoom voldoende moeten zijn, mits correct gebruik
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 23-05-2004 @ 14:18 :
hmm.. ik geloof dat je het meeste kans hebt de week van de eisprong.. dus de week na de menstruatie..dan neemt de kans per week af, maar dit is bij de pil zo.. ik neem aan dat dit bij de gewone niet-pil-nemende vrouw ook zo is? Je kan het sowieso wel opzoeken op internet denk ik, waarom wilt ze eigenlijk de pil niet?
Maar normaalgezien zou een condoom voldoende moeten zijn, mits correct gebruik
Dat is juist bij een niet-pilnemende vrouw zo, als je de pil slikt dan heb je namelijk geen eisprong.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2004, 17:53
Sennah
Sennah is offline
de eisprong word geremt, daardoor is het zo dat als je met de pil stopt voor je menstruatie, je dan ook menstrueerd. Als je de pil door blijft slikken, blijft de eisprong uit, waardoor je dan dus niet menstrueerd

Regels voor berichten