Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 08:56
Manuzhai
Manuzhai is offline
Als deel van mijn ononderbroken queeste naar begrip van deze wereld (en de mensen die erop rondhobbelen) vraag ik me af wat mensen uit hun relatie halen. Waarom heb je een relatie, welke voordelen heeft dat voor jou? Is dat alleen voor de sex (bijv. omdat je al het andere al met "gewone" vrienden deelt), meer voor intimiteit, voor emotionele steun?

Ben niet zo geinteresseerd in antwoorden van mensen die nog nooit een relatie hebben gehad, maar wel in relaties die inmiddels voorbij zijn. Een contrast tussen vorige en huidige relatie zou helemaal interessant zijn.

Normaal geldt natuurlijk de regel dat de TS begint, maar omdat ik geen ervaring heb op dit gebied laat ik dat maar even zitten.
Oud 26-05-2004, 10:20
Luna
Luna is offline
De intimiteit vooral. De band die je met iemand opbouwt en die je met niemand anders hebt op dat moment. Ik vind dat zo'n fijn gevoel geven.
Oud 26-05-2004, 10:24
Stefanie
Stefanie is offline
Vooral de emotionele gesprekken zijn voor heel belangrijk. Ik heb ooit een vriend gehad waarmee ik alleen lol kon hebben, dat hield ik echt niet vol, omdat ik juist iemand ben die veel wil praten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:56
Verwijderd
Idd intimiteit en emotionele steun. Iemand die er altijd voor je is (als het goed is), met wie je kunt knuffelen en lachen, aan wie je alles kunt vertellen, met wie je alles kunt delen. Degene met wie ik een relatie heb is degene die het dichtste bij me staat.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:02
Verwijderd
intimiteit, emotionele steun, liefde, respect. Vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 26-05-2004 @ 11:56 :
Idd intimiteit en emotionele steun. Iemand die er altijd voor je is (als het goed is), met wie je kunt knuffelen en lachen, aan wie je alles kunt vertellen, met wie je alles kunt delen. Degene met wie ik een relatie heb is degene die het dichtste bij me staat.
Zo denk ik er ook over.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:30
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 26-05-2004 @ 12:02 :
en ook nog lol.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:30
Ilúvatar
Ilúvatar is offline
Citaat:
ben ik het ook mee eens
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:56
Verwijderd
lol, liefde, intimiteit, vertrouwen, en ik leer mezelf ontzettend kennen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:06
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
WooF schreef op 26-05-2004 @ 12:56 :
en ik leer mezelf ontzettend kennen.
Daar heb ik ook last van inderdaad Op het moment zelf kan het heel pijn doen, maar achteraf ben je blij dat je weer wat geleerd hebt en jezelf weer een beetje beter kent...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:43
Dzjes
Dzjes is offline
De intimiteit en het vertrouwen. Voor mij is het heel belangrijk dat ik alles aan mijn vriend kwijt kan. Ik moet met hem kunnen lachen en huilen, knuffelen en onnozel doen, een soort van beste vriend dus, alleen is er bij hem nog net dat ietsje meer Steun is ook heel erg belangrijk, je vertrouwt op elkaar.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:51
Verwijderd
Ben het met Alicia eens
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:53
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Zo denk ik er ook over.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:14
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 26-05-2004 @ 12:02 :
Ja.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:52
Alistar
Alistar is offline
Liefde (niet dat ik die niet krijg van andere mensen, maar dit is een ander soort liefde) intimiteit, geborgenheid, emotionele steun, het gevoel dat ik zo speciaal kan zijn voor iemand, het gevoel dat ik zo veel van iemand kan houden en zo verliefd op iemand kan zijn.
Van je ouders krijg je veel liefde, van je vrienden krijg je steun, en van hem krijg ik gewoon alles Ik kan compleet mezelf zijn bij hem en alles aan hem kwijt.

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:08
Verwijderd
liefde (het soort dat je niet van iemand anders krijgt), emotionele steun, intimiteit, geborgenheid, vertrouwen. ik kan alles bij hem kwijt. hij is gewoon fantastisch... ik hoop dat ik voor altijd bij hem blijf
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:20
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
goeie vraag.....
Oud 26-05-2004, 15:24
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Om je ook maar te quoten
Wat ik uit mn huidige relatie haal wat ik niet zozeer uit mn vorige relatie haalde was intimiteit en geluk.
Oud 26-05-2004, 15:54
Sparkle.
Sparkle. is offline
Ik denk dat je uit je vorige relaties altijd wel wat leert, en dit meeneemt naar de volgende verbintenis.

Uit mijn 1e relatie heb ik bijvoorbeeld geleerd, dat je je gevoelens kan/moet uitspreken en ook wilt delen. Voorheen was ik nogal gesloten wat dat betreft.
Van relatie 2 heb ik opgestoken, altijd duidelijk te moeten zijn en blijven. Doe niets wat je niet wilt, en zeg er wat van, als je iets niet bevalt.

Maar in een relatie zijn intimiteit, geborgenheid, liefde (en sex, sorry ), lol, vertrouwen en respect belangrijke aspecten.
Oud 26-05-2004, 15:56
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Voor mijn huidige vriendje waren relaties alleen maar om lol te hebben zeg maar. Dan was het wel leuk/spannend om een vriend te hebben (vooral als hij ouder was mét auto, ontzettend handig). Daar giing je namelijk mee uit, was gezellig en had je lol mee. (En natuurlijk de rest..) Lette ook vooral op verschijning e.d. Of het nou aan of uit was maakte me eigenlijk niet zoveel uit, het had eigenlijk wel iedereen kunnen zijn... Als het ging vervelen/irriteren/whatever maakte ik het gewoon uit. Dat was dus niet echt belangrijk voor me.

Mijn vriendje dat ik nu heb is dat totaal anders. Daar het grote verschil dat ik serieus ontzettend helemaal verliefd op hem ben, en het maakt me eigenlijk helemaal niets uit zolang ik maar bij hem kan zijn (wat helaas alleen in het weekend is ) Maar met hem kan ik gewoon ook uren op de bank liggen, door zijn haar strelen of naar die achterlijke soaps kijken waar hij zo van houdt, hahahaha...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:57
Fuzzly
Fuzzly is offline
Intimiteit, betrouwbaarheid...dat er iemand is waar je alles aan kwijt kunt en die je er mee steunt in gtst.
Waar je mee kunt lachen en iemand die je opvrolijkt als je down bent, dat is iemand.....om van te houden
Oud 26-05-2004, 15:57
Fluff-Ball
Fluff-Ball is offline
Citaat:
Dawn15 schreef op 26-05-2004 @ 16:56 :
Voor mijn huidige vriendje waren relaties alleen maar om lol te hebben zeg maar.
Hiermee bedoel ik dus, vóórdat ik met mijn vriendje van nu kreeg... niet echt duidelijk geformuleerd...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:02
leucomelas
leucomelas is offline
vooral emotionele steun... ik deel al mijn angsten en geheimen met hem....
hij heeft me zover vooruit geholpen, ik ben al niet meer constant depressief, voel me zekerder over mezelf en heb sommige dingen uit mijn verleden kunnen accepteren dankzij hem...
hij heeft mijn leven gered, me laten zien dat ik veel voor hem beteken.
Oud 26-05-2004, 20:37
Verwijderd
mn eerste relatie had ik vooral omdat ik nieuwe dingen wilde ontdekken en iemand zocht die echt om me gaf, maar uiteindelijk paste hij niet bij me
Nu heb ik iemand die ik erg aantrekkelijk vind, die een beetje heltzelfde is als ik (qua smaak, interesses, enz.), die me begrijpt en die ik begrijp en waar ik veel lol mee kan hebben en dat is precies wat ik wil in een relatie
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 22:25
In_stilte
In_stilte is offline
bij oude "relaties" (najah toen ik 14 en 15 en 16 was enzo) wilde ik meer "iemand" naast me hebben, ze gaven me zelfvertrouwen, hield het dan ook niet lang vol. Verder was de intimiteit heel belangrijk en het gevoel om iemand te hebben.

Nu is het gewoon met alles eigenlijk, intimiteit, vertrouwen, lol, ups en downs, dingen doen. Tjah alles is eigenlijk bijna sterker dan andere vrienden dus ik haal er best veel uit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2004, 08:14
Verwijderd
Alles wat erin zit.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 09:23
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Ben ik het mee eens. Alleen dit heb ik ook met mijn beste vriendin. Ik ga er nog even over nadenken waarom ik dan toch zo sterk het gevoel heb dat ik niet zonder mijn vriendin kan
Reageren

Regels voor berichten