Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 10:17
Verwijderd
In mijn gezellig studentenhuis lopen drie leuke dames rond waarvan ik er één heel erg mag, en ik denk zij mij ook. Maar ik vraag me af of het wel een goed idee is om hiermee iets te proberen.
Zijn er dames/heren die hier ervaring mee hebben en hoe verliep dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2004, 10:48
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet ongeveer wel hoe het kan gaan. Volgens mij kun je het wel vergelijken met een relatie met je beste vriend of vriendin. Zodra het uit is kun je meestal niet meer die vriendschap krijgen die je voorheen had.

Ook moet je er goed bij nadenken dat je die huisgenoot constant ziet en of dat wel bevordelijk is voor een relatie. Je woont tenslotte bij elkaar in huis. Het kan natuurlijk ook heel goed gaan, maar ik waarschuw je even voor de nadelen aan zo'n relatie.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:52
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
t lijkt me niet heel slim maar doe wat je niet laten kan
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:09
cyntha
cyntha is offline
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar als jullie elkaar alletwee heel leuk vinden, waarom dan niet?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 28-05-2004 @ 12:09 :
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar als jullie elkaar alletwee heel leuk vinden, waarom dan niet?
Ik heb nog geen enkele actie ondernomen, ook omdat ik een best wel bescheten manneke ben
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:02
Verwijderd
het kan natuurlijk, maar je moet wel onthouden dat je haar elke dag zal zien. en zelfs tijdens je relatie is altijd bij mekaar zijn niet altijd leuk. je kan na jullie relatie (zo te merken vind je haar meer een leuke meid, maar denk je niet dat zij de ware voor je is) blijf je ook op mekaars lip zittenen kan je mekaar niet ontwijken. dit kan ook gevolgen hebben voor de rest van de bewoners in het studentenhuis. als je nou echt denkt dat ze de ware voor je is, naja dan moet het maar, maar ik zou het eigenlijk maar niet doen....
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:13
pyres
pyres is offline
ik ken een paar huizen in leiden die zoiets verbieden
en dat is ook wel deels terecht vind ik
dan gaat het uit, rellende ruzie waar het hele huis mee betrokken raakt
Oud 28-05-2004, 16:50
Verwijderd
Hangt van je huis af natuurlijk. Als je toch in een los huis woont waar iedereen maar wat langs elkaar leeft, dan kan het best. Als je in een verenigingshuis zit, of een groep die heel hecht is en elkaar al lang kent, is het wel af te raden.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:58
hansjuh
hansjuh is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 28-05-2004 @ 11:48 :
..... Ook moet je er goed bij nadenken dat je die huisgenoot constant ziet en of dat wel bevordelijk is voor een relatie. Je woont tenslotte bij elkaar in huis. ......

Dat heeft wel als voordeel dat je elkaar al goed kent. Slechte eigenschappen, baaldagen etc heb je al van elkaar gezien. En als huisgenoten zie je elkaar ook niet continue, ik heb een huisgenoot die ik misschien maar 15 min per week zie (en das ook wel genoeg)

Alleen als het uitgaat tja.... conflicten maar zo snel mogelijk oplossen dan!

In het krantje van de uni stond laatst een leuk artikel hierover:
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0304/30/mipa.html

Maar uiteindelijk, als het echte liefde is, dan hou je dat toch niet tegen!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:30
Verwijderd
Zou ik in elk geval alleen maar doen als je er echt duidelijk een toekomst in ziet. Als je de kans dat het iets van lange duur wordt klein acht, dan kan het goed zijn dat 't uitgaat als jullie nog gewoon bij elkaar in huis wonen en dan wordt dat een beetje moeilijk. Tenzij je idd vooral langs elkaar heen leeft, dan heb je er verder ook geen last van.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:48
Loesje
Loesje is offline
Citaat:
hansjuh schreef op 28-05-2004 @ 17:58 :

In het krantje van de uni stond laatst een leuk artikel hierover:
http://www.uvt.nl/univers/nieuws/0304/30/mipa.html

heej wat leuk...ik studeer ook aan de uvt...grappig artikel trouwens!@
Oud 29-05-2004, 17:19
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2004 @ 17:50 :
Hangt van je huis af natuurlijk. Als je toch in een los huis woont waar iedereen maar wat langs elkaar leeft, dan kan het best. Als je in een verenigingshuis zit, of een groep die heel hecht is en elkaar al lang kent, is het wel af te raden.
stel je voor; als het uit is krijg je ruzie over elk kutdingetje: schoonmaken, opruimen Gelukkig zijn al mijn huisgenoten meisjes
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 29-05-2004 @ 18:19 :
stel je voor; als het uit is krijg je ruzie over elk kutdingetje: schoonmaken, opruimen Gelukkig zijn al mijn huisgenoten meisjes
ja inderdaad. en wat te denken als een van de twee of beiden weer een nieuwe jongen/meisje uitnodigt daar? dan gaat het dat er helemaal af als het op een lullige manier is uitgegaan
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:34
annetjuh
annetjuh is offline
lijkt me niet handig.
als het goed gaan kan het heel gezellig zijn enzovoorts.
maar als het ff niet zo lekker gaat kom je haar elke dag tegen
Oud 30-05-2004, 12:27
Luego
Luego is offline
Als je van tevoren weet dat je voor altijd bij elkaar blijft, dan kun je idd net zo goed nu al gaan samenwonen Maar dat weet je niet zeker, en ik denk eerlijk gezegd niet dat het heel handig is.

Zo lang het goed gaat is het natuurlijk super leuk, maar als de een het uitmaakt, terwijl de ander dat niet verwachtte/dat niet wou, wordt het voor die ander een heel moeilijke situatie.
Met in een studentenhuis wonen heb ik nog geen ervaring, maar wel met op een zeilschool lesgeven en ik ben sindsdien niet zo'n voorstander meer van relaties binnen "zo'n" omgeving (niet uit eigen ervaring, maar zien gebeuren).
Het is, lijkt mij, alsof je vanaf het begin samenwoont. En dat werkt denk ik niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:03
sientjuh
sientjuh is offline
Ik heb zo'n relatie. Hij is heel lang gewoon mijn beste vriend geweest, naja gewoon Ik vond het vreselijk als hij een vriendinnetje had ed, maar wilde onze vriendschap ook weer niet op het spel zetten. Uiteindelijk is het toch wat geworden
In het begin vond ik het vooral raar, het hoorde niet, het was toch een beetje als je broertje zoenen oid
Nu ben ik wat meer aan het idee gewend en naja, het gaat z'n gangetje wel Vind dat er ook veel voordelen aan zitten, je kent elkaar goed en weet precies wat je aan elkaar hebt. Je begrijpt elkaar beter soms, waardoor het nu lijkt alsof we al jaaaaaren een relatie hebben.
Moet er alleen niet aan denken hoe t gaat alset uit is
Oud 30-05-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
sientjuh schreef op 30-05-2004 @ 14:03 :
Ik heb zo'n relatie.
Moet er alleen niet aan denken hoe t gaat alset uit is
wat een positieve kijk op de relatie zeg
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:07
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
meisje schreef op 29-05-2004 @ 18:19 :
Gelukkig zijn al mijn huisgenoten meisjes
Dat zegt niets.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:48
Evana
Evana is offline
Leg uit Anneee!
Oud 30-05-2004, 21:04
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Evana schreef op 30-05-2004 @ 21:48 :
Leg uit Anneee!
Nee.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:07
Evana
Evana is offline
Waarom niet?
Oud 30-05-2004, 21:36
Emilia
Emilia is offline
Mijn zus heeft een tijdje een relatie gehad met een kotgenoot, maar uiteindelijk is het uitgegaan toen ze samen op vakantie waren. Hij was niet zo lief voor mijn moeder toen hij bij ons op vakantie kwam (ze heeft er zelfs om gehuild); hij heeft niet eens bedankt gezegd toen hij wegging! Daarna vertrokken mijn zus en hij nog op vakantie met zijn ouders en toen is het misgegaan.
Ik weet niet of het een goed idee is, maar als jullie beiden erg verliefd zijn, moet je er maar van genieten, zeker en niet denken aan de dag dat het zou kunnen uitgaan.
Oud 31-05-2004, 09:36
Dzjes
Dzjes is offline
Als je denkt dat er echt toekomst zit in deze relatie,waarom niet..? Hou wel overal rekening mee (wat er in de bovenstaande posts al gezegd is).. met de positieve en de negatieve punten
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:11
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Je ziet elkaar echt elke dag! Als je even geen zin in die ander hebt dan is het moeilijk om die te ontwijken, lijkt mij. Als het ware woon je meteen samen!

Ik vind het prima als ik me vriendje even niet zie en ik even wat voor mezelf kan doen. HEERLIJK!
Oud 31-05-2004, 11:37
magicflower
magicflower is offline
Zou ik echt niet kunnen denk ik omwille van de nadelen die hier al genoemd zijn.
Oud 31-05-2004, 19:47
annabegins
annabegins is offline
ik heb even wat gehad met een huisgenoot. aan de ene kant is het idd alsof je wat met een goede vriend hebt, omdat je elkaar al goed kent. en je al heel veel met elkaar om bent gegaan.
aan de andere kant; het is bijna onmogelijk om dan tijd voor jezelf te hebben. even lekker alleen op je kamer zitten kan wel, maarja als hij (of zij dan) niks te doen heeft en langs komt lopen is diegene wegsturen ook weer zo lullig.
voor mij was het ook een van de redenen om er niet meer mee door te gaan. twee andere huisgenoten van me hebben nu bijna 3 jaar een relatie en die hebben elkaar ook in huis leren kennen, dus het kan wel goed gaan.
Oud 03-06-2004, 10:24
Verwijderd
Bedankt voor al jullie reacties, vooral het artikel was ook erg interessant.

Hier mijn plan: De kat uit de boom kijken en niks ondernemen, als er iets opbloeit is dat toch onafwendbaar, zo niet dan niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten