Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 21:14
Verwijderd
Binnenkort zijn mijn ouders 25 jaar getrouwd. We willen ze een reisje aanbieden, gewoon een (mid)week(end) naar een stad in Europa. De enige eis is dat je er met een id-kaart mag komen (mama heeft geen paspoort en om nu te gaan zeggen 'mam zou je niet eens een paspoort aanvragen' "waarom" 'verrassing' is ook niet echt super)
Zelf ken ik eigenlijk geen enkele stad want ik hou niet van steden. We dachten aan Praag of misschien Parijs want daar zijn ze op huwelijksreis geweest. Maar daar houdt de inspiratie wel weer op.
Aanraders, afraders, tips en andere info graag!
Advertentie
Oud 05-05-2004, 22:13
Ieke
Ieke is offline
Dit gaat naar Europa.
R&V ---> R&V Europa.
Oud 05-05-2004, 22:18
Ieke
Ieke is offline
Er zijn zoveel mooie Europese steden: Berlijn, Londen, Barcelona (kan je ook nog naar het strand), Lissabon, Venetië, Rome (echt erg mooi), Wenen (ook erg bijzonder) en zo zijn er nog wel wat.
Het is gewoon de vraag wat je wil. Er zijn zat mooie oude steden, maar ik denk dat als je een midweek gaat je het beste naar een van de meer hoofdsteden moet gaan. (de gene die jij noemt en ik hier heb staan) Als je meer info wil over de steden moet je het maar zeggen.
Oud 06-05-2004, 09:43
Verwijderd
(sorry, nog steeds niet gewend aan die subfora)
Wat ik wil, tja dat weet ik dus niet. Graag een beetje betaalbaar en per trein of vliegtuig te bereiken. Maar dat is alles wel geloof ik.
Londen is onhandig want daar hebben ze geen euro (jaja)
Wenen klinkt wel goed, wat is daar zo mooi aan?
Oud 06-05-2004, 09:49
leverdusoleil
leverdusoleil is offline
Barcelona
Oud 06-05-2004, 10:46
Breg
Breg is offline
Florence . Alleen weet ik niet of je er vanuit Nederland makkelijk kan komen, maar die stad is zo mooi. En je zit vlakbij Pisa, binnen 2 uur ben je in Rome en in iets meer dan 2 uur in Milaan.
Oud 06-05-2004, 10:55
Mackan
Mackan is offline
Ik zou echt voor Barcelona gaan. Daar is echt voor ieder wat wils (strand, cultuur, natuur, shoppen, lekker eten, lekker weer). Ik had het wel geweten.
Oud 06-05-2004, 10:58
Verwijderd
Rome, leuk om hoogtepunten te zien (colloseum, vaticaan etc.) maar ook leuk om gewoon door de straatjes heen te zwerven.

ik mag natuurlijk geen reclame maken maar ik heb heel goedkoop hotel gevonden via dit hier en een goedkope vliegticket via hiero ...

en natuurlijk heel romantisch
kan je heen met ID-kaart, je kan overigens niet naar Praag met ID kaart

succes
Oud 06-05-2004, 11:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 06-05-2004 @ 10:43 :
(sorry, nog steeds niet gewend aan die subfora)
Wat ik wil, tja dat weet ik dus niet. Graag een beetje betaalbaar en per trein of vliegtuig te bereiken. Maar dat is alles wel geloof ik.
Londen is onhandig want daar hebben ze geen euro (jaja)
Wenen klinkt wel goed, wat is daar zo mooi aan?
Wenen is een oude stad. Je hebt er kastelen (kasteel van Sisi), mooie gebouwen, de spaanse rijschool (dat is met van die paarden, als je naar een echte show wil moet je vroeg reserveren), verschillende musea. Je kan er per trein heel goed heen, ik heb dat toen wij erheen gingen ook gedaan. Ik vond het een erg bijzondere stad.
Oud 06-05-2004, 11:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ben afgelopen weekend naar Londen geweest en dat is echt een gave stad, wel een beejte onhandig omdat je er niet met de euro kan betalen maar dat is zonde om het daarom te laten schieten. Met een creditcard en wat losse ponden kom je een heel eind.

Voor Praag heb je voorlopig dacht ik nog een paspoort nodig, het is onzeker wanneer je daar met een ID-kaart naar toe mag dus daar zou ik denk ik niet op gokken.

Parijs is ook een leuke stad, kan je gemakkelijk komen met de Thalys en is voldoende te zien voor een paar dagen, ook wel wat handiger met de euro.

Berlijn ben ik nog nooit geweest maar trekt me persoonlijk wel heel erg, ik zou er echt heel graag nog een keer naar toe willen. Volgens mij is Berlijn alleen wel wat lastiger om te komen en ook wel wat duurder in de reis.
Oud 06-05-2004, 12:25
cyntha
cyntha is offline
Ik zou voor Rome, Parijs of Barcelona gaan. Dat vind ik mooie steden, er is genoeg te zien en je hebt alleen je id-kaart nodig.
Oud 06-05-2004, 12:59
Verwijderd
Dat je voor Praag een paspoort nodig had wist ik niet, goed dat jullie het zeggen!
We zijn er nog niet uit, maar Parijs, Rome en Barcelona ga ik nader bestuderen!
Oud 06-05-2004, 14:34
Verwijderd
Londen, Stockholm of Rome
Oud 06-05-2004, 18:06
Nyawa
Barcelona is
Oud 06-05-2004, 22:18
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Deze steden lijken me mooi (nog niet geweest maja...):
- Londen
- Barcalona
- Rome
- Berlijn
- Venetië
- Parijs (maar daar ben ik dus al geweest)
- Maastricht
Oud 08-05-2004, 15:45
Verwijderd
Praag!
kun je met de interliner heen, hoeft dus niet eens zo duur te zijn, en toch komen weinig mensen er
Oud 09-05-2004, 18:10
SuperS
SuperS is offline
inderdaad zoals al gezegd word, maastricht is een geweldige stad ook heel leuk voor korte vakanties

maar anders is parijs een echte aanrader, tenminste dat vind ik een hele mooie stad.
Oud 10-05-2004, 15:07
Verwijderd
ja genoeg opties voor leuke steden. genoeg reacties al, hoef ik niets meer aan toe te voegen.
Oud 11-05-2004, 16:22
Fleurop
Fleurop is offline
barcelona
omdat zoals al eerder gezegd, er voor ieder wel wat leuks is
Oud 11-05-2004, 16:24
horsepills
horsepills is offline
mijn stad: Krakow. Zuid-Polen. Zondermeer de mooiste stad waar ik ooit geweest ben. Praag is leuk alternatief. Anders Rome ofzo.
Oud 23-05-2004, 09:01
Verwijderd
Berlijn --> Leuk winkelen (veel winkels), niet superduur en veel bezienswaardigheden. Je bent er trouwens zo.
Oud 24-05-2004, 17:22
Verwijderd
Dank voor jullie reacties allemaal. Het is uiteindelijk toch Parijs geworden omdat ze daar ook op huwelijksreis zijn geweest enzo, maar nu heb ik tenmiste ook goede ideetjes als ik zelf eens een stedentripje wil maken
Ze waren er erg blij mee trouwens, nou ja, met het idee, ze zijn nog niet geweest.
Advertentie

Regels voor berichten