Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 19:04
Fade of Light
Fade of Light is offline
hey ik 'moet' filmpjes maken, waarbij vrij grote snelheden opgenomen moeten worden. Oftewel, hij moet redelijk veel fps opnemen, verder ook gewoon voor msn achtig gebruik. Welke kan dit aan en hoeveel geld gaat het wel niet kosten met een hoge fps eis? :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2004, 07:08
Enlightenment
Enlightenment is offline
Koop een digicam met webcam-functie.
Oud 16-05-2004, 10:20
Fade of Light
Fade of Light is offline
Zooaaals? ik heb echt 0 verstand van hardware.

ik neem aan dat je met digicam een digitale videocamera bedoelt? (ipv fotocamera?). Als dat zo is, daar zat ik al over na te denken, omdat ik ook buiten dingen wil opnemen. De kwaliteit hoeft niet perfect te zijn overigens. En natuurlijk geldt er 'liefst niet te duur' Enige tips?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 10:27
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
webcam begint ergens bij 10 euro en ik weet niet tot hoe duur ze gaan, maar onder de 100 euro zit je dan zowiezo wel

digitale videocamera's zijn veel beter maar dan moet je ook wel rekenen op een prijs van minimaal 500 euro ofzo, waarschijnlijk meer

als er enige vorm van kwaliteit vereist is voor je filmpje(s) raad ik je de digitale videocamera aan
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:07
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ik bedoelde met digicam een digitake fotocamera. Die kunnen vrijwel altijd ook filmpjes opnemen en ook als webcam dienen.
Oud 16-05-2004, 12:53
Verwijderd
Met webcam's kun je geen fatsoenlijke filmpjes maken (vaak ook geen foto's).
Digicam goede foto's en relatief goede filmjres, maar niet lang..

Wil je echte filmpjes opnemen van langer dan 15sec ofzo neem dan een videocamera
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 14:55
Marcus
Marcus is offline
Fatsoenlijk beeld heb je al vanaf 7fps geloof ik, de snelheid van het beeld bedoel ik dan
Oud 16-05-2004, 16:23
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
7 fps is dus echt onaanvaardbaar (7 beelden per seconde, dat is dus echt verschrikkelijk traag, je hebt dan een shokkend en haperend beeld). 30 fps is hetzelfde als een tv, en is wel acceptabel.

http://www.logitech.com/index.cfm/pr.../NL/NL,CRID=20

Dit zijn Logitech webcams. Logitech heeft over het algemeen wel kwaliteitsproducten, hoewel ik hun webcams nooit geprobeerd heb. Maar bij de specificaties staat wel 30 fps en 640 x 480 resolutie, dus het lijkt me wel goed.

Zoals gezegd is er wel een mogelijkheid om webcams los te koppelen van de pc en te gaan fotograferen en filmen, maar verwacht er niet veel van. Koop een webcam als je ze alleen aan de PC wilt hangen en ook echt als webcam wil gebruiken.
Oud 16-05-2004, 16:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
TV is 25 beeldjes per seconde, alleen het Amerikaanse NTSC gebruikt 29.97 fps (30 beeltjes per seconde zeg maar).
Oud 16-05-2004, 17:20
Orion16
Orion16 is offline
Ik heb een HP Photosmart 435 digitale camera, maakt ook filmpjes van 362*288 pixels, MPEG formaat. Gaat best goed moet ik zeggen, de camera kost rond de € 150-,
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:37
Fade of Light
Fade of Light is offline
Neh 7 fps is veel te laag Na goed overleg (met mezelf) ben ik tot de overeenstemming gekomen (met mezelf) dat het slimmer is om het toch bij een webcam te houden en dus niks mobiels.

deze kwaliteit en snelheid is goed genoeg (kwaliteit mag iets omhog, maar niet noodzakelijk):
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 23:59
Party_P
Party_P is offline
de duurdere logitech en de philips toUcam pro webcams zijn goede voor filmpjes
Oud 24-05-2004, 08:15
tappy
tappy is offline
bij een webcam moet je vooral veel licht hebben, in een schemerige of minder lichte kamer gaat het schokkerig ik heb thuis een hele goedkope cam en als het licht is (ik bedoel niet gewoon licht maar ik bedoel fel zonlicht dan kan ik wel 40 a 50 fps halen als je echt mooie beelden wil hebben zou ik niet voor een webcam gaan maar voor een mooie digitale videocamera (alleen die zijn niet goedkoop )
Oud 24-05-2004, 08:48
phoxetis
phoxetis is offline
helaas, weer mis. TV is 50 halve beelden per seconde

de VHS-C videocamera van je vader pakken, digitaliseren, een "slimme anti-bob filter" erover heen, et voila, een prachtige slowmotion in 25 beelden per seconde in een bruikbare (ongeveer) 320x240 resolutie...
Oud 24-05-2004, 14:09
CrazY G
CrazY G is offline
Philips ToUcam PRO maakt filmpje van max 60fps. Ik heb er zelf ook een en de kwaliteit van de fotos en de filmpjes is gewoon goed!
Reageren

Regels voor berichten