Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 14:50
AngelLena
AngelLena is offline
Of het hier precies past weet ik niet, maar op zich vind ik dit wel iets psychisch. Ik zal het verhaal vertellen van onze nieuwe buren waar echt altijd ruzie is. Mijn vraag aan jullie: is er een manier waarop dit kan stoppen? Desnoods onder dwang? En wie moet ik daarvoor inschakelen?

Echt je zult het niet geloven. We hebben sinds een nou, pak em beet, anderhalve maand nieuwe buren. Een getrouwd stel, man is vertegenwoordiger van Stimerol ofzo, vrouw is thuis en heeft nog een kleine folderronde (moet toch wat te doen hebben als je verder niets kan). Daarnaast hebben ze 3 zoons. De 2 oudsten zijn het huis uit, hele leuke jongens, niets mis mee, de jongste is 18 en da's toch wel zo'n ontspoorde randdebiel...

ELKE DAG is het ruzie hiernaast (stelselmatig 2 a 3 keer per dag, vooral tussen moeder en jongste zoon) en vliegt het servies door de kamers en soms zelfs door de tuin heen... 1 keer moest ik zelfs bukken omdat het over de schutting heen kwam zetten toen ik net de vogels in onze volliere aan't voeren was...
Heb de scherven uit de volliere gevist en ze weer aan hun kant van de schutting teruggedonderd. Ze ruimen hun troep zelf maar op.

En inderdaad, 10 minuten later krijg je nog eens die klote muziek van die gast, dat echte hardcore gabber en dan flink hard zodat de hele buurt in een straal van een kilometer mee kan genieten. Nou, daar wen je wel aan (al is het 's ochtends om half 9 en 's avonds/'s nachts rond half 1 zwaar irritant), maar om tussen elk nummer SIEG HEIL!!!! te gaan roepen (en niet zachtjes) vin ik dan weer zacht gezegd een beetje overdreven... Vooral aangezien er redelijk veel ouderen wonen op de buurt.

Ik ben er verschillende keren naar toe geweest om te vragen of het niet misschien ietsje rustiger kan, elke keer krijg ik een sorry mee maar er veranderd niets... En om de politie hiervoor te bellen vin ik ook wat overdreven...
Oud 31-05-2004, 15:05
makita
makita is offline
ik heb onderburen die ook onzettend veel overlast veroorzaken. Idd ook harde muziek nachten lang (gabberfeesten), geschreeuw, drugsdealen en ruzie's enzo. Ik heb eerst contact opgenomen met de woningbouwvereniging maar die stuurden er alleen een briefje hen of ze meer rekening wilde houden met de buurt en that's that. Toen heb ik met mijn andere buurmeisje contact opgenomen met de politie en die zijn toen langsgegaan. Bovendien zijn we de woningbouwvereniging blijven lastig vallen met brieven en mailtjes dat er zoveel overlast was en het heeft wel geholpen! kan nu weer lekker slapen 'snachts.

je hoeft niet gelijk 112 te bellen maar je hebt toch zo'n o900 nummer van geen spoed wel politie? gewoon bellen joh !
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:09
Verwijderd
Als jij het meerdere keren geprobeerd hebt met praten, maar ze daar niet op reageren, dan zou ik idd de politie bellen, idd zo'n 0900 nummer. En/of ze eerst zeggen dat als er niks veranderd, dat je dat dan doet, omdat je er last van hebt. Wie weet snappen ze dan dat je het echt meent.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:12
AngelLena
AngelLena is offline
Ze snappen zeker dat we serieus zijn. Vandaag ook, begon het weer, ben er weer heen gegaan, gezegd dat ik het prima vond, tot half 1 's middas, als het daarna niet zou stoppen zou ik terugkomen met de politie. Toen stopte het wel (de muziek) maar 10 minuten daarna was het weer knok. Die muziek vind ik echt nog niet eens zo'n probleem. Het gaat me erom dat de sfeer hier voor de hele buurt vergald wordt door een stelletje Tokkies die het niet voor elkaar krijgen om normaal met elkaar om te gaan en dat er 2 keer per dag met servies gesmeten moet worden.

Of ook wel: die mensen hebben echt hulp nodig, maar ze weigeren alles... Kunnen we ze niet gedwongen hulp geven ofzow?
Oud 31-05-2004, 15:21
Fade of Light
Fade of Light is offline
Het is inderdaad iets psychisch, als jouw humeur vergald wordt, omdat er in de buurt iemand ruzie maakt....dan trek je je toch echt iets teveel van mensen aan.

Wat is je probleem? Dat ze niet sociaal zijn tegen elkaar of dat ze herrie maken?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:22
Quiana
Quiana is offline
Als je bijv via zo'n nummer meldt dat jij last hebt van overlast,
en die mensen gaan kijken en evt denken dat er iets aan de
hand is, kunnen die altijd nog instanties inschakelen ed, volgens
mij... Maar dan nog is er meestal (?) toestemming van die
mensen zelf ed nodig.

Gedwongen hulp gaat over het algemeen niet heel makkelijk,
dacht ik?
Oud 31-05-2004, 15:23
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-05-2004 @ 16:21 :
Het is inderdaad iets psychisch, als jouw humeur vergald wordt, omdat er in de buurt iemand ruzie maakt....dan trek je je toch echt iets teveel van mensen aan.

Wat is je probleem? Dat ze niet sociaal zijn tegen elkaar of dat ze herrie maken?
Als jij 3 keer per dag als je net rustig in je eigen tuin zit bijna een bord tegen je harses aan krijgt omdat de buren weer eens ruzie hebben wordt je vanzelf chagerijnig Trust me.
Oud 31-05-2004, 15:24
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Quiana schreef op 31-05-2004 @ 16:22 :
Als je bijv via zo'n nummer meldt dat jij last hebt van overlast,
en die mensen gaan kijken en evt denken dat er iets aan de
hand is, kunnen die altijd nog instanties inschakelen ed, volgens
mij... Maar dan nog is er meestal (?) toestemming van die
mensen zelf ed nodig.

Gedwongen hulp gaat over het algemeen niet heel makkelijk,
dacht ik?
Ik kijk het nog even aan. Als er niet dramatisch snel verandering in komt dan ga ik aan de telefoon hangen.
Oud 31-05-2004, 15:25
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 31-05-2004 @ 16:23 :
Als jij 3 keer per dag als je net rustig in je eigen tuin zit bijna een bord tegen je harses aan krijgt omdat de buren weer eens ruzie hebben wordt je vanzelf chagerijnig Trust me.
Ik zal de buren eens vragen of ze chagrijnig worden

Maareh serieus, je moet de deingen goed uit elkaar houden. De herrie en het sociale aspect. Voor de herrie en rondvliegend servies (Vraag anders of ze met gouden servies kunnen gooien ) moet je gewoon naar de politie stappen. Voor het sociale aspect...geen idee
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:26
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 31-05-2004 @ 16:23 :
Dat hun servies dan nog niet op is .
Je hebt meerdere keren geprobeerd om met je buren te praten, maar er veranderd telkens niks. Ik zou de volgende keer dat 0900 nummer van de politie bellen. Misschien kunnen die er iets aan doen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:29
Miracle
Miracle is offline
Hebben jullie geen wijkagent oid?
Oud 31-05-2004, 15:31
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
sensual schreef op 31-05-2004 @ 16:26 :
Dat hun servies dan nog niet op is .
Je hebt meerdere keren geprobeerd om met je buren te praten, maar er veranderd telkens niks. Ik zou de volgende keer dat 0900 nummer van de politie bellen. Misschien kunnen die er iets aan doen.
Geloof me dit lieg ik niet, elke week op zaterdag zie ik de buurvrouw met een nieuwe stapel servies van de marskramer komen...
Oud 31-05-2004, 15:32
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
dreen schreef op 31-05-2004 @ 16:29 :
Hebben jullie geen wijkagent oid?
nope
Oud 31-05-2004, 15:33
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 31-05-2004 @ 16:25 :
Ik zal de buren eens vragen of ze chagrijnig worden

Maareh serieus, je moet de deingen goed uit elkaar houden. De herrie en het sociale aspect. Voor de herrie en rondvliegend servies (Vraag anders of ze met gouden servies kunnen gooien ) moet je gewoon naar de politie stappen. Voor het sociale aspect...geen idee
Beiden. Door het sociale aspect word de sfeer goed verziekt in de buurt.
Door de herrie en de vliegende schotels/borden/glazen etc durf je bijna niet eens meer rustig buiten te zitten...

Maar ik kan in ieder geval zeker zeggen zonder dat ik lieg dat ik meerdere vliegende schotels heb gezien
Oud 31-05-2004, 23:20
Verwijderd
De eerste stap om hier iets tegen te gaan doen (of eigenlijk de tweede, want de eerste is idd aanbellen en vragen of het rustiger kan) is de politie bellen. Als het weer aan de gang is, bel dan 0900-8844 en de politie neemt dan in ieder geval een kijkje. Leg ze ook uit dat het al langer aan de gang is, vaak gebeurt en dat er vaak abnormale ruzie is.

De politie moet dan beslissen wat ze er verder tegen doen. Als je denkt dat ze hulp nodig hebben, zou dit toch via de politie moeten, of anders via de kinderbescherming als dat jong van 18 echt gevaar loopt. (of is 18 geen kind meer? ik dacht t/m18).

Tsja, lastig. Ik zou anders ook geen oplossing weten. Maar snel handelen is wel noodzakelijk voordat de hele buurt verpest wordt. Erg vervelend zeg, zulke buren...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 13:02
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Hoe denken jullie buurt/straatgenoten erover?

Samen staan jullie namelijk sterker denk ik, dan dat 1 iemand steeds actie probeert te ondernemen.
Oud 01-06-2004, 13:06
Verwijderd
Politie bellen en langs laten gaan, anders met een buurtvereniging of enkele buurtbewoners die niet op hun mondje gevallen zijn, erlangs gaan en ze vertellen dat ze op moeten houden met die ongein.

Is het eeen koop- of een huurhuis? Anders gewoon woningcorporatie inlichten. Er wordt tegenwoordig niet zachtzinnig omgesprongen met asociale huurders.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 13:26
Rioto
naar binnen stappen en pleur die stero van die lui kapot.. ???
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:22
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
politie bellen.
Oud 01-06-2004, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Maypole schreef op 01-06-2004 @ 14:26 :
yeah right

als je graag nog meer schotels naar je hoofd geslingerd krijgt moet je dat inderdaad doen...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-06-2004 @ 14:06 :
Politie bellen en langs laten gaan, anders met een buurtvereniging of enkele buurtbewoners die niet op hun mondje gevallen zijn, erlangs gaan en ze vertellen dat ze op moeten houden met die ongein.

Is het eeen koop- of een huurhuis? Anders gewoon woningcorporatie inlichten. Er wordt tegenwoordig niet zachtzinnig omgesprongen met asociale huurders.
Haha, is koophuis

Ben nu weer in Grunn dus is nu heerlijk rustig, maar als ik van het weekend thuiskom en de zooi begint weer, dan ga ik aan de telefoon hangen. Gister was het ook weer zover dat ik de balkondeur maar even dicht heb gedaan om te voorkomen dat het servies bij mijn kamer naar binnen zou vliegen. Daarna weer de muziek (is meestal half uurtje met flink wat sieg heil's er tussendoor), toen was het weer even rustig.

Als het weer gebeurt licht ik de politie in. Ik zit er maar 2 tot 4 dagen per week en ik ben het nu al zat.
Oud 01-06-2004, 15:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Maypole schreef op 01-06-2004 @ 14:26 :
Tja... Kan je doen... Krijgen we alleen flinke ruzie met de buren, en dan houdt de herrie van de ruzies hiernaast alsnog niet op...
Oud 01-06-2004, 16:09
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 31-05-2004 @ 16:32 :
nope
Iedereen heeft een wijkagent, jij vast ook wel
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 16:49
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
MarKel schreef op 01-06-2004 @ 17:09 :
Wij hebben hier ook geen wijkagent.
Oud 01-06-2004, 17:51
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 31-05-2004 @ 15:50 :
...maar om tussen elk nummer SIEG HEIL!!!! te gaan roepen (en niet zachtjes) vin ik dan weer zacht gezegd een beetje overdreven... Vooral aangezien er redelijk veel ouderen wonen op de buurt.
Hahahaha!
Laat me raden: VMBO, Type Lonsdale, scooter, oorbel?
Wat een kansloze mongool zeg.

Onze buren kunnen er ook wat van, 2 mensen, allebei redelijk dom, hebben 3 kinderen. Een Evisu-scooterboy van 17 en 2 sletjes van 15. Gaat ook hard tekeer, best gaaf eigenlijk.
Oud 01-06-2004, 17:58
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Citaat:
telluriet schreef op 01-06-2004 @ 18:51 :
Hahahaha!
Wat een kansloze mongool zeg.

Onze buren kunnen er ook wat van, 2 mensen, allebei redelijk dom, hebben 3 kinderen. Een Evisu-scooterboy van 17 en 2 sletjes van 15. Gaat ook hard tekeer, best gaaf eigenlijk.
Je maakt jezelf net zo belachelijk door 'wat een kansloze mongool zeg' neer te pennen, als dat zoiemand doet door 'sieg heil' te roepen.

Een mongool is iemand die het syndroom van down heeft, niet iemand die psychisch een beetje doorgeslagen is, en ook niet bedoeld als scheldwoord. Get your facts straight.
Oud 01-06-2004, 21:08
Mu
Mu is offline
Pff ja nogal logisch dat er ruzie is met zo'n, ehm ja, nazi in huis. Moet je daar nou mee...

Het is toch wel belangrijk dat je iemand inschakelt denk ik. Hier is maatschappelijk werk nodig. Dus ik vind wel dat je de politie moet bellen, gewoon anoniem, zodat er iig wat hulp komt voor die mensen!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 23:00
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
telluriet schreef op 01-06-2004 @ 18:51 :
Hahahaha!
Je had niet correcter kunnen zijn.. Behalve VMBO, die jongen is 18, zit al op MBO.
Oud 01-06-2004, 23:34
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 02-06-2004 @ 00:00 :
Je had niet correcter kunnen zijn.. Behalve VMBO, die jongen is 18, zit al op MBO.
In de praktijk blijken veel vooroordelen helemaal niet zo 'voor' te zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 09:13
Skippy
Skippy is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-06-2004 @ 00:34 :
In de praktijk blijken veel vooroordelen helemaal niet zo 'voor' te zijn.
Helaas had ik het omschreven als een VMBO-Dropout dus had ik er naast gezeten

Overigens.
Voor politie belt u 0900-TUIG
Dat is: 0900-8844
Oud 02-06-2004, 11:39
luchtballon
luchtballon is offline
Politie bellen werkt wel.
Wij hebben ook de politie gebeld voor de muziek van de buren (ook sochtends om 6 uur en snachts deden ze dat). De politie is toen langs geweest bij hen. Als we nog een of twee keer gegrond de politie zouden bellen zouden ze de muziek instalatie in beslag nemen .
Maar onze buren zijn toen qua muziek rustiger geworden (en ze doen het nu wel op normale tijden) alleen drummen ze nu altijd buiten mja..
Dus ik weet niet of de politie dan ook uiteindelijk echt de muziekinstalatie in beslag neemt.
Probeer meer mensen uit de buurt op de been te krijgen om bij ze langs te gaan en de politie te bellen.

Wat je tegen de ruzies kunt doen weet ik niet, maar daar weet de politie misschien ook wel raad mee..
Oud 02-06-2004, 12:12
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Skippy schreef op 02-06-2004 @ 10:13 :
Helaas had ik het omschreven als een VMBO-Dropout dus had ik er naast gezeten

Overigens.
Voor politie belt u 0900-TUIG
Dat is: 0900-8844

Oud 02-06-2004, 14:00
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 02-06-2004 @ 12:39 :
Politie bellen werkt wel.
Wij hebben ook de politie gebeld voor de muziek van de buren (ook sochtends om 6 uur en snachts deden ze dat). De politie is toen langs geweest bij hen. Als we nog een of twee keer gegrond de politie zouden bellen zouden ze de muziek instalatie in beslag nemen .
Maar onze buren zijn toen qua muziek rustiger geworden (en ze doen het nu wel op normale tijden) alleen drummen ze nu altijd buiten mja..
Dus ik weet niet of de politie dan ook uiteindelijk echt de muziekinstalatie in beslag neemt.
Probeer meer mensen uit de buurt op de been te krijgen om bij ze langs te gaan en de politie te bellen.

Wat je tegen de ruzies kunt doen weet ik niet, maar daar weet de politie misschien ook wel raad mee..
Nogmaals: die muziek vind ik nog niet eens zo'n ramp... Het zijn de vliegende schotels, borden en weet ik wat allemaal niet (meestal van zoon richting moeder gericht, niet zozeer andersom, dus als er iemand bescherming nodig heeft dan is het de moeder)
Daarnaast het constante geruzie waarvoor echt hulpverlening nodig is, het stadium is al te ver om nog zelf op te kunnen lossen in deze familie en het nazi gedrag van de zoon.
Oud 02-06-2004, 20:24
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
MarKel schreef op 01-06-2004 @ 17:09 :
wij ook niet. en anders is hij onzichtbaar.
Oud 02-06-2004, 20:29
Verwijderd
nope wij ook niet
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 21:50
AngelLena
AngelLena is offline
Ook niet... heb niet eens een wijk! (is dorp te klein voor hihi) en dorpswacht zit alleen in dorp verderop.
Oud 03-06-2004, 15:20
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 02-06-2004 @ 00:00 :
Haha, 't ligt ook erg voor de hand, al die lui voldoen aan hetzelfde beeld.
Best gaaf, als je zo dom bent, en je dan dit soort gedrag gaat vertonen, terwijl je geen flauw idee hebt waar je mee bezig bent. Echt zo dom dat het bijna gaaf wordt, haha.

Ik weet helaas niet wat je ertegen zou kunnen doen. Verhuizen.. maar dat is ook weer zo'n rigoreuze maatregel, dat schiet natuurlijk ook niet op.
Oud 03-06-2004, 17:52
belledonne
belledonne is offline
idioot seg

maak die 8erlijke debielen duidelijk duidelijk dat jullie gek worden van hun geruzie, en anders zou ik idd gaan dreigen.. misschien kunnen jullie samen met de buurtbewoners beslissen wat jullie tegen hen gaan doen. naja in elk geval suc6
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten