Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2- mijn theorie is gebaseerd op ervaringen met explosies, maar dat is natuurlijk in een atmosfeer. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
@Havock: De impuls of hoeveelheid beweging van een lichaam met massa m en snelheid v wordt gedefinieerd als p=m*v. Volgens de wet van behoud van impuls is de totale impuls voor een botsing altijd gelijk aan de totale impuls na die botsing.
||
![]() |
JoeyB, je neemt aan dat het "implosie" gedeelte exact het zelfde is als de explosie -enkel andersom-. Gewaagde aanname.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vind het theoretisch sterk. Nooit aan gedacht.
||
Citaat:
Dit lijkt mij aannemelijk, maar ben ook maar een 17 jarig jochie.
||
Citaat:
een implosie heeft als gevolg een explosie .. en een explosie keert niet om naar een implosie tenzij er buiten de explosie kracht op de orignele explosie werkt. Maar aangezien wij niet weten als er krachten buiten de orginele explosie werken moeten we er dus vanuit gaan dat het heelal oneindig zal uitduien (zal nooit een einde aankomen en planeten zullen steeds verder van elkaar staan). Dus nix implodeert dan
Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 18:49. |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat weet je dan ook niet cker he want we kunnen niet verder kijken dan dat onze neus lang is
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Over de 'explosie' van het heelal kopieër ik even een andere post van mij: het heelal is wscnlk zadelvormig. Aangezien de massa in het heelal, volgens het kosmologisch principe, globaal bekeken gelijkmatig verdeeld is, betekent dat ook dat het heelal overal even gekromd is. Naargelang de massa-dichtheid verhouding in het heelal, zijn er drie mogelijke situaties: Als er geen kromming is, is de ruimte vlak, zoals wij hem ons spontaan voorstellen. In elke richting kan je dan oneindig ver doorlopen. Het volume van het heelal is dan oneindig. Deze situatie kan alleen voorkomen als de massa-dichtheidverhouding van het heelal precies de "kritische massadichtheid" is.. Men weet dat de kritische dichtheid erg laag is, zowat het gewicht van 6 waterstofatomen per kubieke meter. Bij positieve kromming zien we dat de ruimte een eindig volume heeft en dat je, als je maar lang genoeg rechtdoor gaat, terug op dezelfde plek uitkomt. Dit kan enkel als de dichtheid van het heelal groter is dan de kritische massadichtheid. Bij negatieve kromming is het volume van het heelal terug oneindig. De massadichtheid moet dan lager zijn dan de kritische massadichtheid. In twee dimensies heeft een oppervlak met negatieve kromming een zadelvorm. Op dit moment bevat het heelal (*voor zover waarneembaar)gemiddeld 1% van de kritische massa-dichtheid. En zou het dus zadelvormig zijn. Wel is al aangetoond dat het heelal groeit, omdat de melkwegstelsels verder uit elkaar komen te liggen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-06-2004 om 21:16. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens kan entropie door quantum fluctuaties wel degelijk dalen. De Hawking straling is hier een duidelijk voorbeeld van. Een zwart gat heeft de hoogste entropie van wat dan ook in het universum, door quantum fluctuaties zendt het echter toch straling uit waardoor de entropie daalt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Buiten het heelal Afwezignummer2 | 158 | 10-07-2010 14:58 | |
Seksualiteit |
orgasme tartaarsaus | 40 | 27-01-2009 17:25 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Big bang Mu | 64 | 15-06-2004 15:25 | |
bestaat tijd? pieper | 29 | 27-06-2003 17:23 |