Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 13:33
SuperS
SuperS is offline
ik kom vanmiddag thuis en mijn pc staat aan, dit heeft mijn moeder gedaan om foto's te kijken via netwerk. maar nu ik inlog zie ik inneens dat er een search balkje in mijn startbalk zit. mijn moeder beweert bij hoog en laag dat ze de computer alleen heeft aan gezet en verder niets heeft gedaan. nou wil ik natuurlijk dolgraag van dat searchbalkje af en heb adaware laten scannen maar die kan niets vinden, bij configuratiescherm/software is ook niets te vinden.

als ik in het searchbalkje iets intik en op search klik kom ik op deze site:

http://msxml.vpptechnologies.com/_1_...earch/web/pipo

maar nu is mijn grote vraag, hoe kom ik van dit searchbalkje af?

en hoe is het er op kunnen komen?
Oud 25-05-2004, 15:15
Krekker
Krekker is offline
Misshien moet je hier even een kijkje nemen.
Oud 25-05-2004, 15:36
SuperS
SuperS is offline
ja, maar volgens mij is het geen spyware ofzo, tis gewoon iets dat hier is geinstalleerd, ik kom er nu achter dat als ik met de rechter muisknop op het zoekbalkje klik, ik kan kiezen tussen een paar searchengines zoals msn, google, blazefind en yahoo.

kan dit iets te maken hebben met de google toolbar? want die heb ik wel op deze pc staan (al een paar maanden)
Oud 25-05-2004, 15:42
Verwijderd
Dit is gewoon ordinaire spyware en heeft niks met de google bar te maken..
Oud 25-05-2004, 15:44
freyk
freyk is offline
Nee, SuperS.

Blazefind is pure spy- en adware!
Probeer hem eerst te verwijderen bij configuratiescherm -> software.
En als die daar niet bij zit, verwijder hem met een geupdate spybot en adaware!.

En als je in de problemen komt, post maar in de centrale topic voor spy- en adware!.

Slotje!

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 15:51.
Oud 25-05-2004, 15:48
Krekker
Krekker is offline
Lijkt me niet dat de google toolbar een andere toolbar gaat installeren waarmee je ook nog kunt kiezen welke zoekmachine je gaat gebruiken. En als je het niet kunt verwijderen valt het in mijn ogen wel degelijk in de categorie ad/spyware. Probeer anders eens Your Uninstaller (helaas geen freeware). Daarmee kun je vrijwel alles uninstallen.
Oud 25-05-2004, 15:54
freyk
freyk is offline
Citaat:
Krekker schreef op 25-05-2004 @ 16:48 :
Probeer anders eens Your Uninstaller (helaas geen freeware). Daarmee kun je vrijwel alles uninstallen.
Pff,..heb die Your Uninstaller eens bekeken.
Ik durf te wedden dat je hiermee geen spyware kan verwijderen (tenzij het al in je softwarelijst van de configuratiescherm stond.)

Je hebt deze zooi absoluut niet nodig, gewoon ff unreggen en dan handmatig verwijderen.

Laatst gewijzigd op 25-05-2004 om 15:57.
Oud 25-05-2004, 19:16
SuperS
SuperS is offline
ok, dan ga ik eens eea proberen, wat mij betreft mag hier dan een slotje op en post ik de rest als er nog problemen zijn in dat centrale topic,
Oud 25-05-2004, 23:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ok

Regels voor berichten