Advertentie | |
|
![]() |
|
Gewonden bij botsing treinen bij CS
Aan de oostzijde van het Centraal Station (CS) is vrijdagavond een intercity met passagiers gebotst op een leeg treinstel. Volgens de eerste berichten zijn er zeker 15 gewonden gevallen, waarvan drie ernstig. De intercity kwam uit de richting Utrecht en was op weg naar Haarlem. De spanning is van de bovenleiding gehaald. Er is geen treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam Centraal en Weesp en tussen Amsterdam Centraal en Breukelen. Een traumahelikopter is ter plaatse. Het Stationsplein is ontruimd en de Prins Hendrikkade is afgesloten. later meer www.at5.nl Gewonden bij botsing Amsterdam Centraal 21-05-2004 Een locomotief is op station Amsterdam Centraal gebotst op de trein naar Haarlem. Prorail, de organisatie die de sporen beheerd heeft bekend gemaakt dat er enkele reizigers gewond zijn geraakt. Deze worden geëvacueerd met traumahelikopters. Hoe ernstig de reizigers gewond zijn, is nog niet bekend. AT5 meldt vijftien gewonden. De snelheid van de locomotief was ongeveer 40 kilometer per uur toen hij net voor het station in botsing kwam met de intercity. Dat was om 18.40 uur. Vier sporen van het station zijn daarom niet bruikbaar en het treinverkeer is gedeeltelijk gestremd. De Prins Hendrikkade en het stationsplein zijn afgesloten. nieuws.nl ![]() ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 18:30. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@Gatara: ja ik denk ook wel eens aan zulke dingen maar ik kan het me nooit voorstellen. Trein bovenop andere trein...echt weird |
![]() |
|||
Citaat:
Zo als ik het herken is het tussen NEMO (dat groene "zinkend schip") en het Centraal Station in. En ik denk idd dat je gelijk hebt. Citaat:
ze heten niet voor niets NS........sorry kon t niet laten
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Botsing treinen bij CS: 20 gewonden
Bij een botsing tussen twee treinen aan de oostzijde van Amsterdam CS zijn 20 gewonden gevallen. Twee van hen zijn zwaargewond geraakt. Twee slachtoffers zijn in de trein bekneld geraakt. Dat zei een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). De machinisten zijn er volgens hem goed van af gekomen. Een raakte lichtgewond, de ander bleef ongedeerd. Het is volgens de KLPD niet bekend hoeveel passagiers in de intercity zaten die frontaal op de andere, lege trein botste. De laatste trein kwam uit het station. Over de oorzaak van het ongeval kon hij nog niets zeggen. >>> www.at5.nl
|
Dubbeldekker was aan het rangeren
De treinen kwamen vrijdagavond om 18.30 uur ter hoogte van het voormalige TPGgebouw met elkaar in botsing. De ravage is groot. De eerste intercitywagon is door de botsing over de locomotief geschoven en steekt de lucht in. De intercity met passagiers kwam uit de richting Utrecht en was op weg naar Haarlem. De trein botste tegen een lege dubbeldekker, die aan het rangeren was. Voor de veiligheid van reizigers en hulpverleners is de spanning van de bovenleiding gehaald. Door de aanrijding is voorlopig geen treinverkeer mogelijk van en naar Amsterdam Centraal. >>> NS adviseert Amsterdam CS te mijden De NS adviseren reizigers Amsterdam zo veel mogelijk te mijden in verband met de aanrijding van twee treinen bij het Centraal Station in de stad. Dat heeft ProRail Verkeersinformatie laten weten. Van en naar CS is geen treinverkeer mogelijk. Treinreizigers kunnen binnen de stad gebruik maken van de metro, tram en bus, aldus ProRail. Voor treinreizigers zijn omleidingen ingesteld. De stationshal van het CS is niet toegankelijk voor publiek en reizigers. Voor informatie over de slachtoffers is een informatienummer geopend (08000540). ProRail benadrukt dat dit nummer niet is bedoeld voor reizigers. www.at5.nl
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Vervelend zeg ![]() ![]() Tsja, ik reis meerder keren per week met de trein, maar dit verwacht ik toch niet echt ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Was ze daar dan niet al om half 7? ![]() |
![]() |
||