![]() |
|
![]() |
Een vriendin van me heeft van school de volgende opdracht meegekregen voor morgen, maar kan er niks mee, en zelf zou ik ook niet weten wat ik hierop moet antwoorden, dus ik denk ik vraag het hier. De opdracht is:
Er bestaat een verhaal over Herakles dat hij eens op een tweesprong aankwam en niet wist welke weg hij moest kiezen. Bij de ene weg stond een prachtige sexy dame die hem op verleidelijke wijze haar kant op wilde krijgen: de weg van het prettige leven die echter tot niets leidt. Bij de andere weg stond een bescheiden meisje dat hem met zachte stem haar weg aanprees: de weg van de deugd die tot de onsterfelijkheid leidt. Je kunt wel raden welke weg Herakles koos!. Dit verhaal was in de renaissance en later erg populair bij de Christenen. Leg uit wat de christelijke interpretatie van dit verhaal is. nou heb ik zelf een beetje rondgekeken op internet en ben hier uitgekomen http://www.let.uu.nl/nederlands/nlre.../herakles.html maar verder heb ik eigelijk geen antwoord, dus ik hoop dat iemand hier wat weet. Bedankt |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ja, toevallig was dat verhaaltje onderdeel van de stof voor het eindexamen latijn en ja, hercules koos voor de deugd en niet voor voluptatis xD. Ik weet niet wat ik had gedaan...
|
|