Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 10:19
colors
colors is offline
Een tijdje terug ben ik een weekend weggeweest met mijn vriend en zijn familie. Hoewel ik best wel last van heimwee heb, heb ik er toen eigenlijk geen last van gehad. Daar ben ik erg blij mee, omdat ik van de zomer ook nog twee weken weg ga zonder mijn ouders erbij.

Maar toen we terug naar huis gingen kreeg ik toch wat meer last. Ik wou echt wel weer graag naar huis. Maar goed, eerst even naar mijn vriend zijn huis om de auto uit te pakken. Dat vond ik best, dat moet immers. De tent moest uitgehangen worden ect.
Maar daarna wouden ze nog weer wat gaan drinken, en nog weer wat leuks doen....
En hoe gek ik ook op ze ben, ik ken dat. Erna nog wat drinken is best, maar bij hun neemt dat al zo een uur in beslag. Sorry, maar ik wou niet nog een uur wachten voordat ik weer naar huis kon

En uiteraard kon ik weer nulkommanul begrip verwachten van mijn vriend. Hij bracht me dan wel naar huis, maar je wil niet weten hoe. Hij zette me thuis af en nam niet eens lief afscheid. Hij zeikte wat en reed weg. Ja, dan blijf ik met een schuldgevoel zitten. Dat ik niet ben gebleven om nog weer dit te doen en dat te doen. Is het dan zo moeilijk om even begrip te tonen dat ik gewoon harstikke last had van heimwee

Nu ben ik ook erg bang dat ik hetzelfde onbegrip krijg nadat we twee weken weg zijn geweest. Mijn vrienden zijn net zo. Kom je vermoeid terug van vakantie, willen ze nog weer vanalles gaan doen. En daar zit ik eerlijk gezegt niet op te wachten. Ik wil gewoon de auto uitpakken en dan lekker naar huis. Ik wil niet nog een heel afsluitingsritueel, want dan duurt het alleen maar langer voordat ik naar huis mag.

Is het nou echt zo onbegrijpelijk dat ik niet nog vanalles wil doen erna maar gewoon naar huis wil?...
Oud 26-05-2004, 10:26
Circles
Circles is offline
Misschien moet je dan wel wat aan je heimwee doen. Ik zeg niet dat het raar of verkeerd is van je dat je zo snel mogelijk weer naar huis wil, maar ik denk dat je zo langzamerhand min of meer van je heimwee af moet zijn.

Maar je vriend mag er wel rekening mee houden vind ik, al kan ik zijn frustratie begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:29
colors
colors is offline
Leeftijd heeft echt niks te maken met het feit of je wel of geen heimwee mag hebben hoor...
Ik heb er op de vakantie zelf ook geen last van gehad, maar als we terugkomen van vakantie wil ik gewoon zo snel mogelijk weer lekker thuis zijn. Maar hun willen nog weel allerlei leuke dingen gaan doen, en daar zat ik eigenlijk niet op te wachten
Oud 26-05-2004, 10:40
Circles
Circles is offline
Citaat:
colors schreef op 26-05-2004 @ 11:29 :
Leeftijd heeft echt niks te maken met het feit of je wel of geen heimwee mag hebben hoor...
Ik heb er op de vakantie zelf ook geen last van gehad, maar als we terugkomen van vakantie wil ik gewoon zo snel mogelijk weer lekker thuis zijn. Maar hun willen nog weel allerlei leuke dingen gaan doen, en daar zat ik eigenlijk niet op te wachten
ik zeg niet dat je het mag hebben, ik zeg dat het misschien handig is dr wat aan te doen. Je zal toch ook een keer uit huis gaan wonen of niet? Je zal toch wel een keer langer van huis wegblijven?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:45
Verwijderd
Ook zonder heimwee (wat ik dan een beetje heb, maar niet heel erg ofzo) lijkt het me niets om ná de vakantie nog weer vanalles te gaan doen. Je bent dan helemaal moe van het reizen en misschien ook van het weinig slapen en van al het voortdurend sociaal moeten doen en van alle indrukken die je hebt gekregen in de vakantie en alles... natuurlijk wil je dan even gewoon in je eentje iets saais doen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:49
luchtballon
luchtballon is offline
Heb je het wel al aan hem uitgelegd dat je écht graag naar huis wilt en dat je het niet kunt opbrengen dan nog allerlei dingen te gaan doen?
Want als hij het niet weet is het niet raar dattie het niet snapt.
Maar als hij het wel weet, waarom wordt hij dan alsnog boos?

In ieder geval, ik weet verder niet wat je er aan zou kunnen doen..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:42
Dzjes
Dzjes is offline
Probeer het hem gewoon uit te leggen dat je het er echt moeilijk mee hebt, hij zal je uiteindelijk wel begrijpen.
Desnoods zeg je gewoon dat je moe bent en eventjes wil gaan liggen.
Ik denk dat hij zich een beetje afgewezen voelde, dat hij gewoon het gevoel had dat je zo snel mogelijk bij hem en zijn familie weg wou. Mannen hebben af en toe wel eens een rare gedachtenkronkel (maar dat vinden zijn van ons ook )
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:03
Alistar
Alistar is offline
Ik heb na een vakantie ook geen zin om vanalles te gaan doen. Misschien na een paar uurtjes wel weer, maar ik wil het liefst gewoon EERST naar huis, spullen uitpakken, ff rustig zitten. Misschien vond je vriend het heel erg jammer dat je niet nog even wilde blijven. Heb je hem wel uitgelegd dat je heimwee hebt en gewoon op zulke momenten even naar huis wil?
Als hij dat gewoon weet, vindt ik dat ie niet zo moeilijk moet doen, en vind ik zijn reactie nogal lullig.
Oud 26-05-2004, 14:09
cyntha
cyntha is offline
Ik kan heel goed begrijpen dat je na een vakantie graag eerst even naar huis wilt. Zelf ben ik meestal ook moe en wil gewoon even rustig thuis zitten. Heb je het je vriend wel uitgelegd? Als hij het wist vind ik dat hij nogal lullig heeft gereageerd. Hij mag wel een beetje begrip tonen dan. Maar wist hij het niet, dan zou ik het hem toch maar eens gaan vertellen. Dan snapt hij je misschien een beetje beter en houdt er de volgende keer rekening mee.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:17
Verwijderd
ik begrijp best hoe je je voelt. je wilt weer even iedereen zien, even alles lekker nog een keer beleven in je hoofd en een verder lekker rustig dagje. jou vriend en vrienden denken daar kennelijk anders over. leg ze dit gewoon een keertje uit. ik vind het wel stom van je vriend dat ie zo reageerde. hij mag het best vervelend vinden,maar dat meot ie dan niet zo uitten, vind ik tenminste.

sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:03
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Het is heel erg normaal dat je na een vakantie weer even tijd voor jezelf wilt en rustig op je gemak weer lekker thuis te zijn....
Je virned moet hier toch maar eens wat begrip voor hebben.
Jij wilt gewoon nu graag naar huis, je hebt het gehad en daar moet hij niet moeilijk over gaan doen!
Oud 26-05-2004, 16:10
colors
colors is offline
Dank jullie voor jullie reacties. Hij weet idd dat ik best wel last ervan hebt, maar hij is ook een erg moeilijk persoon. Honderden keren kan ik hem uitleggen dat ik tijdens mijn menstruatie erg sjaggie kan zijn en soms dingen op een verkeerde toon zeg, terwijl het niet zo bedoelt is. Dan zeg ik ook nog sorry en toch blijft hij dan bokken erover
Oud 28-05-2004, 09:36
magicflower
magicflower is offline
Heimwee.....Ik ken het......Je wilt niet weten wat het bij mij in mijn leven allemaal veranderd heeft.....
Maar das een ellendig lang verhaal waar ik jullie niet mee ga lastig vallen.
Reageren

Regels voor berichten