Citaat:
kirsten schreef:
Vanuit Belgisch oogpunt (ik ben een Belg) zou ik het nogal dom vinden, van de leerplicht naar 16 jaar te brengen. De Middelbare school gaat immers tot 18 jaar en als je 16 bent ga je nog niet zitten denken over je toekomst, en dan zullen er velen zijn die gewoon van school afgaan omdat ze de school in het algemeen beu zijn... Het is nu al zo moeilijk om aan een job te raken als je alleen een diploma van Middelbare school hebt (ASO dan), en als je dat zelfs niet hebt, dan kan je al helemaal niet werken... (ik weet het, want ik ben ook in die netelige situatie) Zeker als je alleen ASO/VWO (?) hebt gedaan: dan ben je theoretisch een ongeschoolde arbeider (dan wel intelligent, maar daar heeft de arbeitsmarkt niets aan). Je weet alles wel iets maar van niets alles en je hebt ook niet een bepaald vak geleerd
(zoals in de technische richtingen of in Nederland de MAVO (?)).
|
bedankt voor de intellingente uitleg, ben het volledig met je eens, maar ik heb nu eenmaal de taak gekregen om de VOORDELEN op te sommen!!! kan ik ook niets aan doen he!!!
de rest, heeel erg bedankt al, ik denk zeker dat ik er iets aan zal hebben!!
maar asjeblieft!! blijf reageren, ook al is het argument dom of zwak, maakt niet uit, alles is goed om die 3 minuten volgepraat te krijgen!!!!
xxjuh,
ELS (die zo ongeveer wanhopig begint te worden!!!)