Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 15:27
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
hey!! wij moete voor nederlands voor- en nadelen geven over een stelling. ik moet de voordelen bespreken (min. 5) en moet hiermee ongeveer 3 minuten volpraten!
de stelling is dus : leerplicht van 18j naar 16j brengen?
ik moet dus zeggen waarom dit GOED zou zijn, heb liefst vandaag al wat reacties nodig, want mn partner (die de nadelen doet) wil mijn argumenten morgen als ns in kijken!! het probleem is dus dak ik nog niets gevonden heb!!!!!!
dus plzzzz lievige mensjes, denk ens heeel fftjes na en HELP ME!!!

thxkes al op voorhand!!

xxjuhs,
ELS (die in belgië woont en dus niet weet tot op welke leeftijd de leerplicht in nederland ligt! toch alvast bedankt!)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2002, 16:34
Verwijderd
leerplicht is in nederland al tot 16 jaar...

mgoed, voordelen:
- als je 16 bent, kan je vbo/mavo/vmbo afhebben, en dan heb je de middelbare school af, en kunnen diegenen die niet verder willen leren na de middelbae school een baan zoeken, zonder nog bv 1 dag in de week naar school te gaan

- verder weet ik er nu ook ff geen...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 16:39
Balance
Balance is offline
een leerling dat met tegenzin naar school gaat en niks doet leert daar ook vrij weinig, terwijl het misschien wel gemotiveerd is om te gaan werken.
Je kan het kind dus wel verplicht tot de 18e op school laten zitten, maar uiteindelijk bereik je er niks mee. Het heeft alleen 2 jaar verloren, waarin hij misschien veel liever zou werken.
De gemotiveerde leerlingen zullen niet snel opgeven, zie maar hier in Nederland (leerplicht 16 jaar).
Oud 14-05-2002, 17:52
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Er is al een lerarentekort, dus waarom zou je proberen om kids die toch nix willen leren op school te houden?
Zodra ze daar tegen hun zin zitten krijgen ze trouwens ook veel sneller een grote bek tegen leraren (ze willen helemaal nix leren, ze willen niet naar die leraar luisteren, ze willen weg!), waardoor er weer meer leraren overspannen worden, wat dus ook weer bijdraagt aan het lerarentekort...
Oud 14-05-2002, 20:18
kirsten
kirsten is offline
Vanuit Belgisch oogpunt (ik ben een Belg) zou ik het nogal dom vinden, van de leerplicht naar 16 jaar te brengen. De Middelbare school gaat immers tot 18 jaar en als je 16 bent ga je nog niet zitten denken over je toekomst, en dan zullen er velen zijn die gewoon van school afgaan omdat ze de school in het algemeen beu zijn... Het is nu al zo moeilijk om aan een job te raken als je alleen een diploma van Middelbare school hebt (ASO dan), en als je dat zelfs niet hebt, dan kan je al helemaal niet werken... (ik weet het, want ik ben ook in die netelige situatie) Zeker als je alleen ASO/VWO (?) hebt gedaan: dan ben je theoretisch een ongeschoolde arbeider (dan wel intelligent, maar daar heeft de arbeitsmarkt niets aan). Je weet alles wel iets maar van niets alles en je hebt ook niet een bepaald vak geleerd
(zoals in de technische richtingen of in Nederland de MAVO (?)).
Oud 14-05-2002, 21:41
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
Citaat:
kirsten schreef:
Vanuit Belgisch oogpunt (ik ben een Belg) zou ik het nogal dom vinden, van de leerplicht naar 16 jaar te brengen. De Middelbare school gaat immers tot 18 jaar en als je 16 bent ga je nog niet zitten denken over je toekomst, en dan zullen er velen zijn die gewoon van school afgaan omdat ze de school in het algemeen beu zijn... Het is nu al zo moeilijk om aan een job te raken als je alleen een diploma van Middelbare school hebt (ASO dan), en als je dat zelfs niet hebt, dan kan je al helemaal niet werken... (ik weet het, want ik ben ook in die netelige situatie) Zeker als je alleen ASO/VWO (?) hebt gedaan: dan ben je theoretisch een ongeschoolde arbeider (dan wel intelligent, maar daar heeft de arbeitsmarkt niets aan). Je weet alles wel iets maar van niets alles en je hebt ook niet een bepaald vak geleerd
(zoals in de technische richtingen of in Nederland de MAVO (?)).
bedankt voor de intellingente uitleg, ben het volledig met je eens, maar ik heb nu eenmaal de taak gekregen om de VOORDELEN op te sommen!!! kan ik ook niets aan doen he!!!

de rest, heeel erg bedankt al, ik denk zeker dat ik er iets aan zal hebben!!

maar asjeblieft!! blijf reageren, ook al is het argument dom of zwak, maakt niet uit, alles is goed om die 3 minuten volgepraat te krijgen!!!!

xxjuh,
ELS (die zo ongeveer wanhopig begint te worden!!!)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 13:49
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
helluuuuuppp!!!
zeg iets, aub, ik ben ondertusse zoooo wanhopig en moet da morge voor de klas gaan brenge!!!!

asjblieft!! als je IETS weet, maakt niet uit hoe lang, ZEG HET PLZZZZZZZZZ!!!!!!!

kuzzzje
ELS(die het egt niet meer ziet zitte om de taak voor morge klaar te hebben!!)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 12:36
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
heb het als voorbeeld moeten voorbrengen, mag t op het einde nog eens overdoen, dan voor punten, MAAAARRR ik moet nog meer argumenten hebben!!! dus plzzzzzzz HELP ME!!! ik heb het egt heeel hard nodig!!

kuzzje
ELS(die het niet leuk vond dat de juf haar naam als eerste afriep!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten