Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2004, 17:26
Mu
Mu is offline
De waarschuwingen op sigaretten zijn ons allemaal denk ik wel bekend. Lijkt me ook een goede zaak. Ook de accijnzen op sigaretten zijn behoorlijk hoog.

Echter, er is ook voedsel dat heel slecht is voor mensen. Bewezen is dat vlees de kans op hart- en vaatziekten en kanker vergroot. Te veel witte suiker is zeer slecht. Vetten zorgen voor hart- en vaatziekten, kanker, etc.

Ik begrijp natuurlijk: als je wilt leven, moet je eten, dus het is logisch dat je "van eten" doodgaat.

Maar toch is er wel erg slechte voeding op de markt. En ik heb het idee dat mensen soms de gevaren niet beseffen.

Daarom vind ik dat er een waarschuwing moet komen op de slechtere etenswaren. Denk hierbij aan dingen met veel suiker, en dingen met veel vet. Mayonaise, frikandellen, mars-repen, COLA, etc.

Eens/oneens ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2004, 17:43
Qamra
Qamra is offline
In mayonaise zit plantaardig vet..

Maar ik denk niet dat het werkt. Je kunt veel beter voorlichting geven.
Oud 03-06-2004, 17:46
Dory
Dory is offline
Ik ben het met Qamra eens.

Bovendien schaad je met sigaretten niet alleen jezelf, maar ook anderen. Bovendien zitten er in sigaretten echt kankerverwekkende stoffen en in eten volgens mij niet, behalve in grote hoeveelheden en in aangebrand vlees e.d...
Oud 03-06-2004, 17:56
Tofke_H
Tofke_H is offline
Oneens. Dan moet je bij je voordeur ook een plaatje zetten dat het gevaarlijk is om buiten te komen. En binnen kan je dan ook best een plaatje hangen om te waarschuwen dat het daar ook gevaarlijk is. Maw ik vind het gewoon te ver gezocht.
Oud 03-06-2004, 20:04
YPrue
YPrue is offline
Ik ben het er ook niet mee eens. Zoals je zelf al aangeeft: te veel van bepaalde voedingsmiddelen is slecht. Bij sigaretten ligt dat toch even ietsje anders. Daar is iedere sigaret alleen al slecht. Bovendien: je schaadt met te veel eten allee jezelf, en niet de andere mensen. Het ligt dan denk ik bij jezelf of je ergens te veel van eet of niet.
Oud 03-06-2004, 20:16
Lionheart
Vind ik een beetje vergezocht. En de meeste mensen weten wel dat het niet supergezond is, ze kiezen er zelf voor. Bovendien is dit niet schadelijk voor anderen, men moet zelf maar weten wat ze doen, het is hun eigen lichaam.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:25
duifeltje
duifeltje is offline
De meeste mensen weten wel dat het ongezond is dus...^^^
Ik denk niet dat er mensen zijn die denken dat een patatje net zo gezond is als een boterham.
Oud 04-06-2004, 07:18
Mu
Mu is offline
Citaat:
YPrue schreef op 03-06-2004 @ 21:04 :
Ik ben het er ook niet mee eens. Zoals je zelf al aangeeft: te veel van bepaalde voedingsmiddelen is slecht. Bij sigaretten ligt dat toch even ietsje anders. Daar is iedere sigaret alleen al slecht. Bovendien: je schaadt met te veel eten allee jezelf, en niet de andere mensen. Het ligt dan denk ik bij jezelf of je ergens te veel van eet of niet.
Volgens mij is ieder slecht voedingsmiddel relatief gezien naar het eindresultaat gemeten even slecht als iedere sigaret.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 08:55
cyntha
cyntha is offline
Ik ben het er ook mee oneens, het is nogal vergezocht. Het is je eigen lichaam, dus moet jezelf beslissen wat je wel of niet eet. Het is niet schadelijk voor andere mensen en zelf weet je wel dat niet alles wat je eet even gezond is.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 11:11
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Mu schreef op 04-06-2004 @ 08:18 :
Volgens mij is ieder slecht voedingsmiddel relatief gezien naar het eindresultaat gemeten even slecht als iedere sigaret.
Waarom? Als je het bijvoorbeeld maar twee keer per jaar eet, is er toch niks aan de hand?
Oud 04-06-2004, 16:47
Qamra
Qamra is offline
Trouwens.. Wat voor de een 'gezond' is, is voor de ander 'ongezond' (ik noem allergiën). Plus, een speklap af en toe is niet ongezond. Een hamburger her en der ook niet. Het gaat om de combinatie waarin iets ongezond is...
Oud 04-06-2004, 16:57
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
YPrue schreef op 04-06-2004 @ 12:11 :
Waarom? Als je het bijvoorbeeld maar twee keer per jaar eet, is er toch niks aan de hand?
als je maar 2 keer per jaar een sigaret rookt ook niet
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:59
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik vind dat er geen waarschuwing op voedsel moet komen. Je merkt het aan de sigaretten, weinig mensen zijn gestopt met roken door die waarschuwingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten