Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 17:58
the_only_fieke
the_only_fieke is offline
Heb een tijdje geleden het meest erge nieuws gekregen dat een meiske kan overkomen !! Ik kan hoogst wss geen kinderen krijgen Er is een kans, maar een hele kleine, dus op natuurlijke manier zal heel moeilijk worden !!

Ik wist met mezelf geen blijf, en ook mijne vriend had da der moeilijk mee ! Maar nu hebbek zo iets van we wachten af zeker ...
Oud 25-05-2004, 18:03
Lorelei
Lorelei is offline
Jeetje. Dat lijkt me echt vreselijk.

Sterkte ermee, hoor!

eigenlijk mag dit (=mededeling) niet.
Oud 25-05-2004, 18:04
pyres
pyres is offline
ik zou een second opion vragen als ik jou was
Oud 25-05-2004, 18:07
the_only_fieke
Ik zit nog nie lang op het forum dus wist ik nie dat da nie mocht ! Sorry dervoor dan !
Oud 25-05-2004, 18:09
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
the_only_fieke schreef op 25-05-2004 @ 19:07 :
Ik zit nog nie lang op het forum dus wist ik nie dat da nie mocht ! Sorry dervoor dan !
't Is niet erg

Wil je wel ooit kinderen? (bijv. adoptie of een kunstmatig iets (indien mogelijk)) Of hou je je daar nog helemaal niet mee bezig?
Oud 25-05-2004, 18:10
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Sterkte ermee!
Maar als je graag kinderen wilt zijn er nog alternatiefen.

Mag ik trouwens vragen waarom ze je daar op onderzocht hebben? Wou je graag zwanger worden en lukte het niet of was er een andere reden? puur nieuwsgierigheid dus als je niet wilt antwoorden is dat ook goed

Sterkte iig! Lijkt me dat voordat je dat verwerkt hebt er wel een tijd overheen gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:13
Verwijderd
Maar, er is nog wel een kans als ik het goed begrijp?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:15
cyntha
cyntha is offline
Wow, lijkt me echt verschrikkelijk als je zoiets te horen krijgt.

Heel veel sterkte ermee!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:17
the_only_fieke
Er is idd nog een kans, de reden waarom ik onderzocht werd is eigenlijk heel simpel !!

Ik was 16 en ik kreeg nog steeds mijn regels nie !! Wij eens aan de dokter gewoon gevraagd maar wasz nog geen paniek ofzo !! Hij zei dat we nog wat moesten afwachten !

Toen ik 17 werd kreeg ik steeds vaker last van pijnlijke steken in mijn buik enzo , en ik maakte me wel zorgen. Dus ben ik gewoon eens naar de dokter gegaan, die stuurde me dan door naar de radioloog !

Die zei dak gewoon wa kistjes op mijn eileider had staan, maar dka me helemaal geen zorgen hoefde te maken !!

Ik ging dan maar aan de pil, en kreeg daardoor ook eindelijk mijnn regels !

Een tijdje later ging de pijn niet over, dus besloot ik om maar eens naar een genycoloog te gaan. Dan doen ze zo een inwendig onderzoek dat niet echt heel prettig is maar ja !!

Die vertelde mij dan het nieuws

Ik wil later heeeeeeeeeel graag kinderen, als je 18 bent en een serieuze relatie hebt, dan denk je daar al eens aan eh !! Maar toch als het niet op natuurlijke manier kan, dan wil ik er geen
Oud 25-05-2004, 18:21
cyntha
cyntha is offline
Wat is je regels krijgen?

of ben ik nu heel dom?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 18:24
MieX
MieX is offline
Citaat:
sensual schreef op 25-05-2004 @ 19:21 :
Wat is je regels krijgen?

of ben ik nu heel dom?
als ik het zo lees lijkt het me belgisch voor menstruatie

en er zijn geen domme vragen
Oud 25-05-2004, 18:25
the_only_fieke
Ik kom inderdaad uit België en wij zeggen dat hier dus zo , sorry had er niet bij stil gestaan
Oud 25-05-2004, 19:32
Dzjes
Dzjes is offline
Wat erg voor je! Hoe komt het dan uiteindelijk dat het niet mogelijk is? Heb je een probleem met je eierstokken ofzo? En is het iets erfelijks?

(je moet hier ook niet op antwoorden, het is echt uit interesse)

In elk geval sterkte!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 19:44
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
kut voor je man
je had zeker al zowat heel je toekomst uitgestippeld met die duivels? echt klote..

kwil zelf geen kinderen maar zulk nieuws is klote..
Oud 25-05-2004, 19:54
the_only_fieke
Het zou inderdaad om iets erfelijks gaan, ik heb follistels (een soort van kleine gezwellen) op mijn eileiders. Die scheiden een bepaald hormoon af, een meer mannelijk hormaan, waardoor heel je cyclus omver wordt geworpen.

Het probleem dat zich dus stelt is dat ik door die hormonen geen eisprong heb, en zonder eisprong kan je nie zwanger raken !!

Voorlopig zorgt mijn pil ervoor dat ik die dus wel krijg maar van zodra ik ermee stop herval ik in het vorige systeem.

Ik had idd al heel mijn toekomst geplant, ik wou graag drie kindjes,en ik zeg het als het op natuurlijke manier niet kan, dan hoeft het voor mij niet,

ik wil graag zelf in verwachting zijn, zelf bevallen en ook weten dat ik dat kind samen met mijn vriend (man) verwerkt heb
Oud 26-05-2004, 10:22
Verwijderd
het zou mij wel praktisch lijken...
Als je echt heel graag kinderen wil en er al een hele toekomst mee gepland had, dan is het natuurlijk echt super erg... sterkte er mee
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 10:28
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the_only_fieke schreef op 25-05-2004 @ 20:54 :

Voorlopig zorgt mijn pil ervoor dat ik die dus wel krijg maar van zodra ik ermee stop herval ik in het vorige systeem.
IS het een speciale pil dan? Aangezien een normale anti-conceptie pil er juist voor zorgt dat je géén eisprong krijgt.

Trouwens, kunnen ze die gezwellen niet weghalen dan?
Oud 26-05-2004, 10:37
the_only_fieke
Als die gezwellen weggenomen worden, dan zit er niets anders op dan alle bei de eileiders weg te nemen, dan is da kans op kinderen natuurlijk weg !!

Die gezwellen zijn niet dodelijk, maar ze verstoren de boel gewoon. Het is geen speciale pil, maar de pil zorgt ervoor dat je idd geen eisprong krijgt, maar dat die gecontroleerd is eh! Zodanig dat je weet wanneer je je eisprong hebt enz...

Bij mij zorgen de hormonen van de pil ervoor dat ik een keer om de 28 dagen toch een eisprong heb, net zoals bij alle andere meiskes.

Als ik die pil niet neem, dan gaat de werking van de hormonen van die follistels gewoon verder en heb ik hoe dan ook geen eisprong meer.
Oud 26-05-2004, 10:43
luchtballon
luchtballon is offline
Jeetje, sterkte. Lijkt me ook erg moeilijk als je het al zo gepland hebt.

Maar mag ik vragen waarom je dan de pil slikt?
Er is geen/nauwelijks kans op zwanger worden en je wordt zonder pil ook niet ongesteld toch (ofwel, je krijgt je regels niet ) ?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:05
Verwijderd
ellendig voor je.

Sterkte
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 11:42
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
the_only_fieke schreef op 26-05-2004 @ 11:37 :
Het is geen speciale pil, maar de pil zorgt ervoor dat je idd geen eisprong krijgt, maar dat die gecontroleerd is eh! Zodanig dat je weet wanneer je je eisprong hebt enz...
Huh? Ik dacht, net als Qamra, dat je door de pil helemaal geen eisprong meer hebt. Lijkt me ook sterk dat dat wel is, want als je de pil slikt, 'moet' je in feite de hele maand sex kunnen hebben zonder een grotere kans op zwangerschap... Het is niet zo dat je in je stopweek je eisprong hebt ofzo...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 12:17
the_only_fieke
Ik slik de pil, omdat tis niet omdat er weinig kans is dat je zwanger wordt dat je niet zwanger wordt eh !! Ik wil gewoon voorzichtig zijn + voor mijn eigen lichaam is het wel gezonder als je cyclus in orde komt !

Vroeger kreeg ik mijn regels 1 keer om het jaar ofzo dus ja, nu krijg ik ze maandelijks net als iedereen.

En mja die werking van de pil da moete mij nie vragen, ik neem gewoon de pil omdat mijne genycoloog dat zegt. Maar heb je nu wel of niet een eisprong !! Ik heb er geen idee van !! Als iemand het weet .....
Oud 26-05-2004, 12:26
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
the_only_fieke schreef op 26-05-2004 @ 13:17 :
Ik slik de pil, omdat tis niet omdat er weinig kans is dat je zwanger wordt dat je niet zwanger wordt eh !! Ik wil gewoon voorzichtig zijn + voor mijn eigen lichaam is het wel gezonder als je cyclus in orde komt !
De cyclus die je hebt met de pil stelt écht geen ene reet voor.

De pil werkt op 4 manieren:
1. Het baarmoederslijm wat gevormt wordt is te slecht om een innesteling te krijgen van een bevrucht eitje
2. In de stopweek wordt hoe dan ook het baarmoederslijmvlies (heet dat eigenlijk wel zo?) afgestoten wat dus LIJKT op een ongesteldheid, maar dat is het dus niet. In theorie
3. Het zorgt ervoor dat er geen eitje tot rijping komt en dus ook geen eisprong
4. iets met een bloedprop ergens, maar daar heb ik niet over kunnen vinden.

Een échte cyclus is het opbouwen van "goed" slijm, de rijping van een eitje, de eisprong en als het eitje niet bevrucht is dan stoot het lichaam alles af. Dit alles onder de invloed van je eigen hormonen en voor alles heb je weer een ander hormoon.

ik heb trouwens ooit eens ergens gehoord dat een maandelijkse stopweek niet nodig is, maar dat het wordt gedaan vanwege de "vorm"
Oud 26-05-2004, 16:50
jolliehollie
jolliehollie is offline
Heej
Ik vind t heel erg voor je joh!!
Heel heel heel veel sterkte!!!
groetjes..
Oud 27-05-2004, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Qamra schreef op 26-05-2004 @ 13:26 :
ik heb trouwens ooit eens ergens gehoord dat een maandelijkse stopweek niet nodig is, maar dat het wordt gedaan vanwege de "vorm"
ook wel zodat eventuele bijwerkingen niet cumulatief worden, maar ja, als je geen last vanbijwerkingen hebt is dat natuurlijk niet nodig
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:44
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
the_only_fieke schreef op 25-05-2004 @ 20:54 :
Het zou inderdaad om iets erfelijks gaan, ik heb follistels (een soort van kleine gezwellen) op mijn eileiders. Die scheiden een bepaald hormoon af, een meer mannelijk hormaan, waardoor heel je cyclus omver wordt geworpen.

Het probleem dat zich dus stelt is dat ik door die hormonen geen eisprong heb, en zonder eisprong kan je nie zwanger raken !!

Ik had idd al heel mijn toekomst geplant, ik wou graag drie kindjes,en ik zeg het als het op natuurlijke manier niet kan, dan hoeft het voor mij niet,

ik wil graag zelf in verwachting zijn, zelf bevallen en ook weten dat ik dat kind samen met mijn vriend (man) verwerkt heb
ja, dus door die pil loopt het allemaal wel goed, maarja.... als je de pil slikt kan je natuurlijk niet zwanger worden. Waarom wil je geen kindjes als het niet natuurlijk gaat? er zijn genoeg kindertjes zonder ouders...
Oud 27-05-2004, 18:23
the_only_fieke
Mja, ik wil geen kinderen als het niet op natuurlijke manier kan !! Ik wil zelf in verwachting zijn, ik wil zelf een kindje ter wereld zetten !! Kweet dat da misschien raar klinkt! En ik weet ook dta er veel kindjes zijn die geen ouders hebben, maar toch zit dat zo in mijn hoofd
Oud 28-05-2004, 20:52
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jeetje wat erg zon bericht zeg
maakt me n beetje bang eerlijk gezegd heb al langere tijd last van steken in mn buik.. en dat is niet regelmatig maar zomaar ineens soms weken aan n stuk dan weer niet dan weer een dag wel... heel raar
maar ik wil er liever nog niet bij stilstaan dat t wat ergs kan zijn
veel sterkte in elk geval!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 12:14
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Eerst en vooral wil ik je heel veel sterkte wensen!
Een vriendin van mij heeft zo'n 2 jaar geleden ook dit nieuws gekregen toen was ze 17. Natuurlijk zat ze der heel erg mee in, net zoals jij nu waarschijnlijk. Ze praatte er ook niet veel over en hield het liever voor derzelf. Nu twee jaar later, praat ze der echt honderduit over dat ze kinderen wil en liefst heel veel enzo. Daar schrokken wij wel wat van. Natuurlijk niet op de gewone manier, maar der zijn nog zoveel manieren en 'k hoop ook voor jou dat er één tussenzit die werkt en dat je toch de hoop niet opgeeft. De technologie staat iedere dag wel een stapje verder.
Véél sterkte in ieder geval .
Oud 31-05-2004, 14:15
Kali
Kali is offline
je kan nog altijd voor een eiceldonor kiezen / in vitro of dergelijke, dan ben je toch nog steeds ZELF zwanger ?
Oud 31-05-2004, 15:01
Droyd
Droyd is offline
Als je slechts 1 keer per jaar je maandstonden had zonder de pil...betekent dit niet dat je toch vruchtbaar bent maar de kans op kinderen gewoon veel kleiner is? (ik vraag het me gewoon af, wie weet is er toch nog hoop)
Oud 31-05-2004, 17:57
Maija
Maija is offline
is het niet mogenlijk dat ze uit de eierstokken een eitje halen, en dat bevruchten met de zaadcellen van je partner,

en dan ook terugplaatsen,

volgensmij moet dat mogenlijk zijn, want ik hoor dat de eitjes zelf niet aangetast zijn, ze krijgen alleen niet het hormoon zodat de eisprong plaatsvind,

het is dan wel van je partner en jou, maar het gaat wel iets onnatuurlijker,
Oud 31-05-2004, 19:41
the_only_fieke
De kwaliteit van mijn eicellen is denk ik wel goed, ale ik zal het zo zeggen daar heeft hij nooit wat van gezegd !! Maar als ik me laat helpen met een hormonen kuur heb ik veel kans op meerlingen, niet dat ik dat erg vind !! Liever dat dan geen, en uiteindelijk wordt het afwachten !!

Ik heb al van veel mensen gehoord dat de genycoloog tegen hen ook zei dat ze geen kinderen gingen krijgen terwijl ze nu 3 kinderen hebben.

Bovendien heeft mijn ma eens contact opgenomen met een organisatie. Er bestaat blijkbaar zo een groep met mensen die allemaal met mijn probleem zitten, en daar zijn er vrouwen die wel zwanger werden maar waar het bijvoorbeeld 5 jaar duurde voor het lukte !!
Oud 31-05-2004, 22:34
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ja, vervelend. Wacht maar af en anders leer ermee leven, hoe lastig het ook mag lijken. Er zijn overigens veel andere opties, al is dat natuurlijk altijd net iets anders, maarja....
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten