Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 12:06
bij
bij is offline
Ej,

Hoeveel kost een goedkoop drumstel ongeveer?
Ik wil miss. 1 kopen, heb verder nog nooit gedrumt, ga misschien dan lesse neme enzo.
Maar er zijn toch ook electrische ?Hoe veel duurder zijn die?
Oud 31-05-2004, 12:18
Ragnar
Ragnar is offline
Drumstel van Mike Portnoy
Oud 31-05-2004, 12:24
bij
bij is offline

Hoeveel ?

Oud 31-05-2004, 12:33
bij
bij is offline
dank
Oud 31-05-2004, 12:42
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Kitty schreef op 31-05-2004 @ 13:06 :

Maar er zijn toch ook electrische ?Hoe veel duurder zijn die?
Die zijn goedkoper.
Oud 31-05-2004, 12:49
Verwijderd
Niet???
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:18
Carn
Carn is offline
hah, voor het goedkoopste elektrisch drumstel heb je een vrij luxe middenklasser.

Als ik topicstarter was zou ik op www.musikproduktiv.de kijken als je iets nieuw wilt kopen, duitsland heeft een aangenamer belasting tarief t.o.v. muziekinstrumenten en die winkel is zo gigantisch groot dat ze prijzen hebben waar geen een NL winkel onder kan. Zelfs als je iets simpels laat bezorgen dan ben je nogsteeds goedkoop uit.

Maar goed, je moet niet denken van "hoeveel moet het kosten", maar "hoeveel wil ik besteden".
Oud 31-05-2004, 13:18
Shyra
Shyra is offline
http://www.marktplaats.nl/

Tjonge jonge, is 't nu zo moeilijk?
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:21
Carn
Carn is offline
2de hands is idd de beste optie. Maar goed, als beginner zou ik maximaal 200/300 euro uitgeven aan een 2dehands drumstel + hihat bekkens, crash en een ride. Als je het na 1 jaar nog steeds leuk vind dan kan je zo`n goedkoop setje vaak voor een redelijke prijs verkopen.
Oud 31-05-2004, 13:25
Shyra
Shyra is offline
Mja precies, als je een degelijk setje van marktplaats kan halen, kun je het vaak 1 of 2 jaar later (mits je hem niet al te veel gesloopt hebt natuurlijk) voor ongeveer hetzelfde weer verkopen.
Ik zou zeker als je net gaat beginnen met drummen niets nieuws kopen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 13:27
Carn
Carn is offline
voordeel van nieuw is dat je zoiets in 2 jaar nog redelijk prijsvast kan verkopen.
Oud 31-05-2004, 13:33
Carn
Carn is offline
maar goed; je moet niet teveel geld uitgeven aan het drumstel zelf; een simpel drumstel met goeie vellen erop en wat goed gestemd is klinkt goed zat. Bekkens daarentegen, klinken of mooi, of niet. Je kan beter wat meer geld uitgeven aan bekkens waar je niet stront-ziek van raakt dan aan een wat duurder drumstel.
Oud 31-05-2004, 14:13
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Carn schreef op 31-05-2004 @ 14:33 :
maar goed; je moet niet teveel geld uitgeven aan het drumstel zelf; een simpel drumstel met goeie vellen erop en wat goed gestemd is klinkt goed zat. Bekkens daarentegen, klinken of mooi, of niet. Je kan beter wat meer geld uitgeven aan bekkens waar je niet stront-ziek van raakt dan aan een wat duurder drumstel.
Das absoluut waar...onze drummer heeft een ontzettend goedkoop drumstel, maar heeft er een set goeie vellen op liggen en ik stem m vaak voor m (z'n gehoor is nog niet echt goed genoeg ofzo, hij hoort het niet als dat ding vals is iig ) Hij heeft een set bekkens erbij die aardig aan de prijzige kant lagen, maar qua geluid kan dit ding prima voor optredens e.d.
Hij krijgt zelfs regelmatig de vraag hoe hij dit gedaan heeft met zo'n goedkoop drumstelletje.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:22
Carn
Carn is offline
mn wallpaper op het moment trouwens:

Grant Collins heerscht \m/
Oud 31-05-2004, 14:23
Rieno
Rieno is offline
Dat die gast nog weet waar alles voor is enzo .....
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 14:26
Carn
Carn is offline
het is niet dat je zoiets in 1 keer koopt is ook een soort ontwikkelings proces; elk jaartje een trommeltje / bekkentje erbij, dan moet het wel bij te houden zijn
Oud 31-05-2004, 14:47
EGM
EGM is offline
Citaat:
Carn schreef op 31-05-2004 @ 15:26 :
het is niet dat je zoiets in 1 keer koopt is ook een soort ontwikkelings proces; elk jaartje een trommeltje / bekkentje erbij, dan moet het wel bij te houden zijn
Dan wil ik nie weten hoe oud die kerel is
Maat van me heeft een Electrisch Drumstel, ik vind het maar niks hoor, nothing beats the real thing!
Oud 31-05-2004, 14:52
MikeyMo
MikeyMo is offline
Citaat:
Carn schreef op 31-05-2004 @ 15:22 :
mn wallpaper op het moment trouwens:

[afbeelding]

Grant Collins heerscht \m/
Mhahah check al die pendalen..
Oud 31-05-2004, 15:06
Verwijderd
Als je een nieuwe koopt zou ik eens kijken naar stagg. Stuk hogere kwaliteit drumstel en bekkens dan peace, thunder en die meuk. En niet te duur.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:16
MikeyMo
MikeyMo is offline

Holy mofo, dat die gozer bij die bekkens kan komen..
Oud 31-05-2004, 15:51
Verwijderd
Ik zit me vooral te verwonderen over die pedalen
Jezus.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 15:56
Daevrem
Daevrem is offline
Er zijn ook heel veel goede drummers die rondtouren met een hele kleine drumset. Dit omdat ze alles in een auto/busje moeten proppen. Dus ga een drummer niet beoordelen op de grote van z'n drumset.

Hmmm, Freud zou dit een interessant onderwerp gevonden hebben...
Oud 31-05-2004, 16:26
Carn
Carn is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 31-05-2004 @ 16:56 :
Er zijn ook heel veel goede drummers die rondtouren met een hele kleine drumset. Dit omdat ze alles in een auto/busje moeten proppen. Dus ga een drummer niet beoordelen op de grote van z'n drumset.
Duh. Maar zoiemand als Grant Collins of Terry Bozzio zijn zo erg bezig met coördinatie en onafhankelijkheid dat ze vaak 2, 3 of 4 ostinatos tegelijk spelen en daar dan nog een (melodieuze) lijn overheen.

Voorbeeldje:

Dan is het wel handig als je een grote verzameling aan klanken hebt om alles leuk aan te kleden. Bozzio heeft bijvoorbeeld een set met chromatisch en diatonisch gestemde toms om zodoende toch de beschikking te hebben over bepaalde tonen....maar het lijkt me logisch dat die mannen niet een beetje jazz of funk gaan spelen met heel die santekraam; daar gebruiken ze wel wat bescheidenere opstellingen voor.
Reageren

Regels voor berichten