Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2004, 08:10
voetbalgoals
voetbalgoals is offline
Deze vraag moet ik beantwoorden voor een werkstuk.
Maar ik kom er niet uit, ik dacht jullie kunnen me vast wel helpen

De dampkring en alles is dus anders maar misschien weten jullie daar een goede site voor??

Niels
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2004, 09:38
Stff
Stff is offline
terraforming
Oud 28-05-2004, 19:07
Verwijderd
Dat is te omslachtig en te duur, als het al zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 19:45
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
voetbalgoals schreef op 28-05-2004 @ 09:10 :
Hoe zouden we andere planeten leefbaar kunnen maken?
Het antwoord lijkt mij dat we dat gewoon niet kunnen.

Misschien dat het ooit mogelijk wordt om een soort koepel over een (deel van een) planeet te leggen en daar dan een bepaald klimaat te simuleren. (à la Total Recall)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 22:06
JoeyB
JoeyB is offline
Ik denk eerder dat we gewoon een planeet vinden die identiek is aan de planeet aarde. Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 23:00
Jordi
Jordi is offline
Citaat:
JoeyB schreef op 28-05-2004 @ 23:06 :
Ik denk eerder dat we gewoon een planeet vinden die identiek is aan de planeet aarde. Dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
Ik weet het niet. Voorlopig kunnen we nog nieteens naar Mars, dus ik neem aan dat het ook nog wel even zal duren voordat we ons sterrenstelsel kunnen verlaten. Vervolgens zitten we dan waarschijnlijk een heel teringeind weg van naburige stelsels en als we daar dan al heen kunnen is de kans op een planeet als de aarde lijkt mij niet zo groot.

Maar goed, dat terraforming zie ik ook nog niet zo snel gebeuren, dus wie weet..
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
Dat is bijzonder onwaarschijnlijk. Niet dat er een planeet is die lijkt op de aarde, maar dat we hem vinden en er heen kunnen gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 08:20
david_again
david_again is offline
Citaat:
Die zijn er zat. Alleen wel een behoorlijk aantal lichtjaartjes weg. Niet identiek aan de aarde natuurlijk, maar wel soortgelijk.

David
www.Nieuws-Platform.nl
Oud 01-06-2004, 19:40
perfectme
perfectme is offline
algen in de 'atmosfeer' schieten (Bvb Venus) zodat deze minder vijandelijk is tov menselijke levensvormen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 19:41
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 01-06-2004 @ 20:40 :
algen in de 'atmosfeer' schieten (Bvb Venus) zodat deze minder vijandelijk is tov menselijke levensvormen?
Die gaan daar dood. Het is er nogal warm.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 11:42
perfectme
perfectme is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-06-2004 @ 20:41 :
Die gaan daar dood. Het is er nogal warm.
k
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:07
Verwijderd
Er is wel een manier. Duurt alleen erg lang 600 jaar.

We pompen de gehele 'atmosfeer' van mars vol met CF4, een erg sterk broeikasgas. Hierdoor warmt de opp temp van mars erg op. Al het water ontdooit ook. Vervolgens pompen we een hoop stikstof de atmosfeer in. Na een poosje planten we wat planten. Deze zorgen voor zuurstof omzetting.
En voila na 600 jaar een planeet met riviertjes en zeeën
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-06-2004 @ 21:07 :

Wel instabiel dan, toch?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-06-2004 @ 21:08 :
Wel instabiel dan, toch?
Als er ook nog een manier wordt gevonden om een fatsoenlijke dampkring om mars aan te leggen, niet
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 23:36
Isa
Isa is offline
geloof hoop en liefde
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 23:50
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 28-05-2004 @ 20:07 :
Dat is te omslachtig en te duur, als het al zou kunnen.
Dat is het nu.

Een andere leefbare planeet kan in de toekomst enorm veel (geld) waard zijn. En als de mens geluk heeft en het als beschaving blijft groeien dan zal het ooit het geld waard zijn.

Ik vraag me af of het mogelijk is een planeet in korte tijd geforceerd een goed werkend ecosysteem te geven. Het zijn immers subtiele en langzame processen.

Maar je kunt een planeet wel degelijk beinvloeden en hem zo beter leefbaar maken. Je wilt dan iets doen met robotten, de grondstoffen gebruiken die daar aanwezig zijn en je zult gedult moeten hebben. Ik kan wel enkele wilde ideeen bedenken maar die zijn niet echt realistisch.
Oud 04-06-2004, 07:58
voetbalgoals
voetbalgoals is offline
Dankjullie wel!!

Ik ga ermee aan de slag
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 12:15
Last_Mohican
Last_Mohican is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 03-06-2004 @ 21:07 :
Er is wel een manier. Duurt alleen erg lang 600 jaar.

We pompen de gehele 'atmosfeer' van mars vol met CF4, een erg sterk broeikasgas. Hierdoor warmt de opp temp van mars erg op. Al het water ontdooit ook. Vervolgens pompen we een hoop stikstof de atmosfeer in. Na een poosje planten we wat planten. Deze zorgen voor zuurstof omzetting.
600 jaar maar dan moet je nog met zuurstofmasker lopen. Pas na ongeveer 900-1000 jaar zal die nepdampkring stabiel geneog zijn om zonder bescherming je op Mars te wanen alsof je op aarde bent.
Oud 04-06-2004, 14:33
Verwijderd
moet je die dampkring dan neit regelmatig verversen?
mars heeft toch te weinig zwaartekracht om een "goede" damprkring vast te houden?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Havock schreef op 04-06-2004 @ 15:33 :
moet je die dampkring dan neit regelmatig verversen?
mars heeft toch te weinig zwaartekracht om een "goede" damprkring vast te houden?
Dat dacht ik ook.

Maar ik ben niet de expert.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 20:31
Daevrem
Daevrem is offline
Mars heeft in iedergeval te weinig zwaartekracht om een atmosfeer zoals de aarde vast te houden. Misschien kan iemand een slimme manier bedenken om dat op te lossen. Mars had vroeger namelijk wel een grotere atmosfeer. Mars heeft bijvoorbeeld veel meer CO2 dan de aarde. Vroeger was er nog meer maar die is waarschijnlijk in de stenen gaan zitten. Een atmosfeer die (tijdelijk) adembaar is is nog wat anders dan een atmosfeer waar leven in kan ontstaan. Maar je kunt je natuurlijk afvragen wat we aan een atmosfeer hebben die beter adembaar is dan eerst maar nog niet goed genoeg is om in te leven. En als het nog steeds -60 is moet je nog in een pak rondlopen.

Misschien is het in de toekomst mogelijk mars en venus tot een planeet te combineren. Dan krijg je ongeveer de massa van de aarde. Dan hebben we natuurlijk die ongeloofelijke hoeveelheden CO2 van Venus. Als we Venus naar Mars slepen(met een of ander zonnenzeil ofzo) dan wordt het er in iedergeval iets kouder, ten minste zeker op termijn. We moeten dan alleen nog ergens wat H-tjes vandaanhalen en dan kunnen we in theorie in iedergeval de CO2 omzetten in O2 en koolstofleven.

Ik kan zo snel niet het aantal kilo's van elk element op elke planeet vinden dus ik weet niet of Mars en Venus samen de goede hoeveelheid elementen hebben om aarde mee te maken. Zoniet dan zijn er vast nog wel alternatieven. Een maan van Jupiter of Saturnus, astroiden of wat dan ook. Trouwens zie ik nog niet hoe je zo een planeet zoals aarde kan maken. Het zal geologisch namelijk nog miljoenen jaren onstabiel kunnen zijn. Maar het zal nog altijd fijner leven zijn dan midden in de ruimte.

In iedergeval zal het nog een paar eeuwen Science Fiction blijven. Het zal namelijk veel energie kosten.
Reageren

Regels voor berichten