Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 09:59
In_stilte
In_stilte is offline
Ik ben donderdag ziek geworden; ik had hoge koorts, een dikke keel en voelde me gewoon *** nu is de koorts weg alleen heb ik nu nog heel erg opgezwollen klieren. Als ik mijn mond opendoe en in de spiegel kijk zie ik gewoon van die grote klieren; hierdoor kan ik nouwelijks slikken en ook veel last van slijm.

Mijn vader is dokter en zegt "t gaat vanzelf wel over" maar vanmorgen was het nog net zo erg als gisteren en ik heb het gevoel dat er echt nix beter wordt...

Iemand een idee hoe ik sneller beter kan worden, wat ik hieraan kan doen ?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:05
Dzjes
Dzjes is offline
Hmmm.. eigenlijk geen flauw idee.. kan je vader je geen speciale medicatie voorschrijven..?

Als de koorts al weg is, dan zullen je klieren mss wel mee-ontzwellen..?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:13
In_stilte
In_stilte is offline
mijn vader is geen huisarts, maar psychiater. Dus zieke dochter is eigenlijk zijn straatje niet. Hij kon dan ook "niks" bedenken wat zou werken (op paracetamol of ibuprofen na) alleen werken deze alleen tegen de pijn en niet tegen dat mijn klieren zo groot zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 10:43
MieX
MieX is offline
Als ik verkouden ben heb ik ook vaak last van keelpijn en opgezette klieren, doet inderdaad pijn maar bij mij gaat het ook altijd vanzelf over. Waterijs eten kan een beetje helpen tegen de pijn
Oud 30-05-2004, 10:46
Verwijderd
Stel dat het keelontsteking is, dat duurt vaak ook wel even.

Idd (water)ijsjes eten, koud water drinken, hibitane, zuigsnoepjes, dropjes, enz. kunnen de pijn verlichten. Als het niet over gaat van de week en/of je weer hoge koorts krijgt, zou ik toch maar even naar een 'echte dokter' gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:44
E-ll
E-ll is offline
Hoi,
Ik herken precies wat he beschrijft ik heb er zelf namelijk ook regelmatig last van. Ik ben er zalfs een jaar ziek van geweest! Vond t dus ook wel even nodig om te reageren. Die gezwollen klieren kunnen opzich niet zoveel kwaad. De een heeft er sneller dan de ander last van. Ik heb op dit moment ook mn klieren opgezwollen (spanning van de examens?). Als het goed is gaat het zoals je vader al zegt vanzelf over (hij is toch niet voor niets huisarts?) maar als het lang duurt of als je het vaak krijgt (ik had het om de 2 weken) dan kan het ook ergens anders op duiden. (Bij mij zijn bijvoorbeeld mn amandelen eruit gehaald, maar dat was echt omdat ik zo niet meer verder kon. )
Veel vitamintjes eten/drinken goed slapen en je vooral niet teveel zorgen maken! beterschap!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten