Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2003, 17:00
*** is offline
Hoeveel kijkavonden heb jij gehad voor je een kamer te pakken had? Of hoe ben je van plan 't aan te gaan pakken, wanneer je op kamers wil?
En om welke stad ging dat?
Nog tips voor lotgenoten?
Ben je helemaal eerlijk geweest, of heb je de boel een beetje aangedikt?
Do's en don'ts?
... ?
Advertentie
Oud 15-12-2003, 17:04
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
*** schreef op 15-12-2003 @ 18:00:
Hoeveel kijkavonden heb jij gehad voor je een kamer te pakken had? Of hoe ben je van plan 't aan te gaan pakken, wanneer je op kamers wil?
Do's en don'ts?
... ?

Ik heb geen kamer ofzo... maar ik zou niet aarzelen om de boel een beetje aan te dikken...
Oud 15-12-2003, 17:05
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 15-12-2003 @ 18:04:
Ik heb geen kamer ofzo... maar ik zou niet aarzelen om de boel een beetje aan te dikken...
Oud 15-12-2003, 17:08
*** is offline
en wat zou je zelf in je huisgenoten zoeken?
En waar zou je genoegen mee nemen qua kamer en huis? Perse een studenthuis of hospes ook goed? Schoon? Oppervlakte? Ligging?
Oud 15-12-2003, 17:17
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
nijmegen. 4 gehad nu waarvan ik bij een weg ben gelopen omdat het van een studentenvereniging was. ben nog steeds op zoek

tips
ehm
neem zelfs initiatief en stel vragen als die mensen tegen elkaar gaan praten en laat het niet te veel stil vallen.

beetje spontaan mag wel, maar denk wel na over wat je zegt (ja. ik heb domme dingen gezegd een keer.) denk vooraf na over clichevragen (waarom wil je hier komen wonen? wat zal jouw inbreng zijn in dit huis?). doe niet of je een heel druk leven hebt en altijd weg.

kom op tijd/iets te vroeg, dan heb je meer tijd

[edit]bij 2 ben ik via 'bekenden' die daar niet woonden uitgenodigd, andere 2 via internet

Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 17:28.
Oud 15-12-2003, 17:19
miro
miro is offline
Ik heb geen enkele kijkavond gehad. Ik kreeg een superdeluxe kamer aangeboden, werd me zo in mn schoot geworpen. (eindhoven)

Ook mn zussen hebben hun kamer via een bekende. Altijd de makkelijkste weg dus (beide maastricht)
Oud 15-12-2003, 17:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
miro schreef op 15-12-2003 @ 18:19:
Ik heb geen enkele kijkavond gehad. Ik kreeg een superdeluxe kamer aangeboden, werd me zo in mn schoot geworpen. (eindhoven)

HOe?? Woon je samen met een oude rijke vent met een groot appartement?
Oud 15-12-2003, 17:21
Verwijderd
Citaat:

Ook mn zussen hebben hun kamer via een bekende. Altijd de makkelijkste weg dus (beide maastricht)
Al is de kamer in mijn geval een huisje, woon ik in Rotterdam ipv Eindhoven en het luxe valt wel mee. Mijn oudste zusje heeft via mij een huisje 'gevonden' en vrienden van me ook. Via bekenden gaat het idd vaak het makkelijkst en het snelst.
Oud 15-12-2003, 17:24
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
*** schreef op 15-12-2003 @ 18:08:
en wat zou je zelf in je huisgenoten zoeken?
En waar zou je genoegen mee nemen qua kamer en huis? Perse een studenthuis of hospes ook goed? Schoon? Oppervlakte? Ligging?
ik zou huisgenoten zoeken die niet de hele dag slapen. wel beetje actief zijn, goed kunnen koken, af en toe in het weekend blijven en en en. ik wil wel een studentenhuis, hospita's die bellen zeg ik dat ik het tel.nummer wel door zal geven aan iemand wanhopiger. met minder dan 10m2 neem ik geen genoegen en schoonheid is ook maar relatief. en het moet wel een beetje in de buurt van alles liggen

Offtopic: oooh jij doet KI
Oud 15-12-2003, 17:24
Thomas
Thomas is offline
Probeer je beter voor te doen dan je bent.
Oud 15-12-2003, 17:25
WolterB
WolterB is offline
afgelopen zomer heb ik, terwijl ik ergens op een wachtlijst stond op 16 kamers gereageerd via internet (enschede). Twee reacties terug waarbij ik bij één kon kijken. Daar waren meer dan 60 anderen te kijken in drie dagen en toen heb ik de moed een beetje opgegevne en een wachtlijst afgewacht.
Gelukkig kon ik tijdelijk op 1 uur van enschede bij een hospita waar ik totdat ik mocht zoeken bij die stichting waar ik op de wachtlijst stond.
Daar kon ik ongeveer een maand terug zoeken, heb in eerste week 3 afspraken gemaakt (vanwege tentamens) en bij één kon ik terecht, maar omdat daar 2 anderen waren en ze ons alle drie geschikt vonden werd er gedobbeld , bij die andere wilde ik niet en wilden zij mij ook niet en de andere heb ik voortijdg afgezegd door omstandigheden.
de week erop volgend gelijk de eerste dag 4 afspraken gemaakt en daarvan 3 afgezegd omdat zij mij geschikt vonden om erbij te komen wonen en ik er ook graag wilde

totaal:
22x gereageerd
14x geen reactie
4x zelf afgezegd
2x afgewezen
1x bijna aangenomen
1x aangenomen
Oud 15-12-2003, 17:25
hasseltboy
hasseltboy is offline
Citaat:
Wawl schreef op 15-12-2003 @ 18:24:
tuurlijk, dat moet je zoveel mogelijk doen!
Oud 15-12-2003, 18:31
marieke_temp
marieke_temp is offline
hoevaak ik gereageerd heb weet ik niet
maar ik ben naar 11 kamers gaan kijken
waarvan ik door 3 ben 'aangenomen'
waarvan ik er weer 2 heb 'afgezegd'
en uiteindelijk woon waar ik nu woon
in tilburg, gezocht afgelopen februari/maart

juist daar waar ik mezelf was, tot op het chagerijnige af bij dit huis, werd ik 'uitgekozen' (en nee, ik was toen niet de enige gegadigde)
al die mensen die de godganse avond nep-leuk lopen te doen raak je ook wel spuugzat als je een nieuwe huisgenoot zoekt.

ikzelf zoek in een nieuwe huisgenoot:
diervriendelijk (mocht die allergische jeroen eens verhuizen dan wil ik een kat), vegetarier (samen sta je sterk), gezellig/huiselijk, (goed) kunnen koken en bereid zijn samen te eten, netjes (wij zijn een schoon huis)

waar ik zelf genoegen mee neem:
ik 'eiste' een gezamenlijke woonkamer of keuken-met-tafel-en-stoelen (kwam al in tilburg wonen toen ik er nog niet studeerde)
en min 10 m2 (en vervolgens kwam ik in een kamer van 9 maar ben nu doorverhuisd naar 13)
Oud 15-12-2003, 18:46
miro
miro is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 15-12-2003 @ 18:20:
HOe?? Woon je samen met een oude rijke vent met een groot appartement?
Nee hoor Een kennis van mijn vader had voor zijn 18 jarige dochter een huis gekocht. Zij hoefde niet heel het huis dus de rest verhuren ze aan bekenden.

Tis trouwens een kamer van 21 m2 (leefruimte), aparte slaapverdieping, eigen keuken. Badkamer en wc delen met 1 ander persoon. Dr leven nog 5 andere studenten.
Oud 18-12-2003, 13:52
*** is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 15-12-2003 @ 18:17:
(ja. ik heb domme dingen gezegd een keer.)
denk vooraf na over clichevragen (waarom wil je hier komen wonen? wat zal jouw inbreng zijn in dit huis?).
doe niet of je een heel druk leven hebt en altijd weg.

kom op tijd/iets te vroeg, dan heb je meer tijd

[edit]bij 2 ben ik via 'bekenden' die daar niet woonden uitgenodigd, andere 2 via internet
dat vraagt om voorbeelden
dat zijn rotvragen ja, valt me nog mee dat ze nog nietgevraagd hebben, waarom ze mij zouden moeten kiezen...
Niet? Wat is daar mis mee dan? Dan kan je er toch ook geen last van hebben?
Das verstandig ja. Maar iemand had dat te letterlijk genomen en kwam 20 min te vroeg, was ik minder blij mee, zaten we met z'n 2-en...
Viavia, dat is idd 't mooist.
Oud 18-12-2003, 13:54
*** is offline
Citaat:

lucky bastard!

klopt idd, alleen is 't probleem vaak dat men om je heen zelf ook zoekt, wanneer je net in een neiuwe stad komt.
Oud 18-12-2003, 13:58
*** is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 15-12-2003 @ 18:24:
ik zou huisgenoten zoeken die niet de hele dag slapen. wel beetje actief zijn, goed kunnen koken, af en toe in het weekend blijven en en en. ik wil wel een studentenhuis, hospita's die bellen zeg ik dat ik het tel.nummer wel door zal geven aan iemand wanhopiger. met minder dan 10m2 neem ik geen genoegen en schoonheid is ook maar relatief. en het moet wel een beetje in de buurt van alles liggen

Offtopic: oooh jij doet KI
kijken of je straks nog zo veeleisend bent
ik merk namelijk aan mezelf dat ik m'n grenzen behoorlijk aan 't bijstellen ben...

uhh, ja en jij? Toch geen 1e-jaars KI?
Oud 18-12-2003, 14:01
*** is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 15-12-2003 @ 18:04:
mja, volgens mij ben je niet de enige...
Eerlijkheid duurt 't langst, letterlijk in dit geval... Maarja ik vertik 't om mezelf anders voor te doen dan ik ben. Bovendien kom je jezelf dan misschien nog wel tegen, ik vind 't toch wel mooi meegenomen als ik goed met m'n huisgenoten op kan schieten en dat je je ook echt thuis kan voelen...
Oud 18-12-2003, 14:02
*** is offline
Citaat:
Wawl schreef op 15-12-2003 @ 18:24:
en bedankt
Oud 18-12-2003, 14:08
*** is offline
Citaat:
WolterB schreef op 15-12-2003 @ 18:25:
bij die andere wilde ik niet en wilden zij mij ook niet en de andere heb ik voortijdg afgezegd door omstandigheden.

totaal:
22x gereageerd
14x geen reactie
4x zelf afgezegd
2x afgewezen
1x bijna aangenomen
1x aangenomen
dat zal je maar gebeuren idd, loop je allerlei kijkavonden af, word je er net uitgepikt, waar je zelf niet zo willen zitten
Maar dat heb je nog best aardig klaargespeeld dan, iig vergeleken met mij, nummer 11 is al achter de rug...
Maar inet werkt idd niet, krijgen ze ongelovelijk veel reacties, dat schiet neit op, je kunt beter via bekenden en briefjes op de uni zoeken. Of krantenadvertenties als je geen bezwaar hebt tegen een hospes.
Oud 18-12-2003, 14:17
Verwijderd
Hoeveel kijkavonden heb jij gehad voor je een kamer te pakken had?
In totaal, eh, even denken; die trutjes, die jongen die nog sliep, dat huis met die enge trap, die bij de hospes, bij die dj, die jongen die heel kortaf was, die man met de sinaasappelthee, en die ene kamer, en de kamer die ik ook heb gekregen 9 kijkavonden. Maar helemaal klopt het niet, want de kamer bij de hospes heb ik ook gekregen, maar daar ben ik na drie maanden weer weggegaan omdat het daar op z'n zachtst gezegd vreselijk was.
Groningen
Niet zenuwachtig zijn, neem iets lekkers mee (koekjes ofzo), kom op tijd maar niet te vroeg en doe vriendelijk.
Ik ben helemaal eerlijk geweest, want als je gaat liegen en overdrijven en je krijgt de kamer dan komen ze er toch wel achter dat 't allemaal niet waar is en dan vinden ze je niet lief en dan zit je in een huis met allemaal mensen die je niet lief vinden.
Do's en don'ts?
Nouja, wat hierboven al stond he. Bedenk wel van te voren bijvoorbeeld wat je hobby's zijn, als ze vragen wat je leuk vindt om te doen en je hebt geen antwoord staat dat ook weer zo lullig.

De kamer die ik uiteindelijk heb gekregen was trouwens ook de enige die ik écht leuk vond.
Oud 19-12-2003, 09:30
Tandpasta
Tandpasta is offline
Je kan beter via vrienden aan een kamer proberen te komen, maar probeer je op dit soort avonden gewoon normaal te gedragen. Ga niet anders zijn dan je normaal ook bent. Wees jezelf.
Oud 19-12-2003, 14:22
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ga misschien vanaf september dit jaar in Tilburg studeren... maja weet ik nog niet zeker, maar als het gebeurt dan zal ik ook op kamers motten...
Oud 19-12-2003, 16:48
Susanne
Susanne is offline
Ik ga naar Gruningen toe waarschijnlijk.. ik heb 't geluk dat m'n oom en tante me sowieso het eerste jaar in huis willen nemen als het niet anders kan.

maarja ik denk/hoop dat het wel gaat lukken want vrienden van mij hadden ook vrij snel een kamer geregeld
Oud 19-12-2003, 16:51
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Susanne schreef op 19-12-2003 @ 17:48:
Ik ga naar Gruningen toe waarschijnlijk.. ik heb 't geluk dat m'n oom en tante me sowieso het eerste jaar in huis willen nemen als het niet anders kan.

maarja ik denk/hoop dat het wel gaat lukken want vrienden van mij hadden ook vrij snel een kamer geregeld
Gaaf , ga je ook bij een vereniging?

Ik had ook vrij snel een kamer, maar een vriendinnetje is nou nog steeds op zoek...
Oud 19-12-2003, 17:03
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Nuck schreef op 19-12-2003 @ 17:51:

Ik had ook vrij snel een kamer, maar een vriendinnetje is nou nog steeds op zoek...
Ik denk dat suus bij v.a.p gaat
Oud 19-12-2003, 17:03
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Nuck schreef op 19-12-2003 @ 17:51:

ja, vindicat I guess. studeer jij in groningen dan?

hmm dat is wel minder voor haar.. maar jij had dan contacten denk ik, of je bent gewoon gemakkelijker in omgang ofzo
Oud 19-12-2003, 17:04
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Susanne schreef op 19-12-2003 @ 18:03:
maar jij had dan contacten denk ik
Die heb je nu toch ook?
Oud 19-12-2003, 17:05
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Susanne schreef op 19-12-2003 @ 18:03:
ja, vindicat I guess. studeer jij in groningen dan?

hmm dat is wel minder voor haar.. maar jij had dan contacten denk ik, of je bent gewoon gemakkelijker in omgang ofzo
Jup...ik ga volgend jaar bij vindicat of AM, en ik ben inderdaad makkelijker in de omgang
Oud 19-12-2003, 17:08
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Nuck schreef op 19-12-2003 @ 18:05:
Jup...ik ga volgend jaar bij vindicat of AM, en ik ben inderdaad makkelijker in de omgang

tsja ik heb het verschil tussen vindicat en am nog niet echt door, maar daar ga ik me nog wel beter in verdiepen als het zover is.

maar waarom ga je pas volgend (studie?)jaar bij een vereniging?

Citaat:
Kadaver schreef op 19-12-2003 @ 18:04:
Die heb je nu toch ook?
dat klopt, maar stiekum ben ik diep van binnen een kreng waar niemand mee wil samen wonen
Oud 19-12-2003, 17:09
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Susanne schreef op 19-12-2003 @ 17:48:
als het niet anders kan
Neem je gewoon mijn kamer over
Oud 19-12-2003, 17:11
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Susanne schreef op 19-12-2003 @ 18:08:
stiekum ben ik diep van binnen een kreng waar niemand mee wil samen wonen
Beschouw mijn bovenste post als niet verzonden in dat geval
Nuck
Nuck is offline
Citaat:

tsja ik heb het verschil tussen vindicat en am nog niet echt door, maar daar ga ik me nog wel beter in verdiepen als het zover is.

maar waarom ga je pas volgend (studie?)jaar bij een vereniging?

dat klopt, maar stiekum ben ik diep van binnen een kreng waar niemand mee wil samen wonen
Ik had me dit jaar ingeschreven bij AM, maar was onwijs ziek voor de ontgroening...toen mocht ik niet van m'n ouders
Susanne
Susanne is offline
grr

nee maar dan ben je toch al weg en kan ik fijn gebruik maken van jouw huisgenootjes
Oud 19-12-2003, 17:14
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Susanne schreef op 19-12-2003 @ 18:11:
grr

nee maar dan ben je toch al weg en kan ik fijn gebruik maken van jouw huisgenootjes
Het is not done om te gaan sletten met huisgenoten
Oud 19-12-2003, 17:15
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
tsja ik heb het verschil tussen vindicat en am nog niet echt door
Corps vs Knor
Oud 19-12-2003, 17:22
Susanne
Susanne is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 19-12-2003 @ 18:14:
Het is not done om te gaan sletten met huisgenoten
zou ik nooit doen, weet je toch
Oud 19-12-2003, 17:24
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Susanne schreef op 19-12-2003 @ 18:22:
zou ik nooit doen, weet je toch
En dat zegt een hockeymeisje?

*proest*
Oud 29-05-2004, 16:38
Verwijderd
Iemand verwees naar dit topic, en ik kom net terug uit delft en moet ff mijn verhaal kwijt (vandaar dat ik dit topic kick).

Ik ga nml in delft studeren, ben 99% zeker dat ik slaag, dus moest een kamer hebben. Aangezien ik ook nog bijna 4 uur treinen van delft af woon zag ik al op tegen die instemmingen.

Maar gister ben ik dus uitgenodigd (op mijn eerste aanvraag al) en heb ook direct de kamer gekregen Ik had wel gewoon mazzel, er zouden nog 3 komen maar die kwamen niet

Echt tips geven kan ik niet, want ik heb niet moeten concurreren. Ik ben wel gewoon mijzelf gebleven (en ik ben van nature leuk ) en ik mocht de huisgenoten best wel en zij volgens mij ook wel. Ik heb nu dus een relaxte kamer (15m voor 200e) met relaxte huisgenoten en relaxte gemeenschappelijke dingen!
Oud 29-05-2004, 17:33
hasseltboy
hasseltboy is offline
Up...
Oud 29-05-2004, 17:35
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
chielsen schreef op 29-05-2004 @ 17:38 :
Iemand verwees naar dit topic, en ik kom net terug uit delft en moet ff mijn verhaal kwijt (vandaar dat ik dit topic kick).

Ik ga nml in delft studeren, ben 99% zeker dat ik slaag, dus moest een kamer hebben. Aangezien ik ook nog bijna 4 uur treinen van delft af woon zag ik al op tegen die instemmingen.

Maar gister ben ik dus uitgenodigd (op mijn eerste aanvraag al) en heb ook direct de kamer gekregen Ik had wel gewoon mazzel, er zouden nog 3 komen maar die kwamen niet

Echt tips geven kan ik niet, want ik heb niet moeten concurreren. Ik ben wel gewoon mijzelf gebleven (en ik ben van nature leuk ) en ik mocht de huisgenoten best wel en zij volgens mij ook wel. Ik heb nu dus een relaxte kamer (15m voor 200e) met relaxte huisgenoten en relaxte gemeenschappelijke dingen!
We hoeven je verhaal niet.
Oud 29-05-2004, 18:51
Verwijderd
Dank u dank u voor de interesse!

Oud 29-05-2004, 19:29
miro
miro is offline
ja om dáár nou zo'n topic voor te uppen
Oud 29-05-2004, 19:56
meisje
meisje is offline
Ik ging hospiteren bij allemaal jongens en 1 meisje. Het meisje was niet aanwezig, dus heb ik schaamteloos geflirt en toen heel standaard bij de vraag welke films hou je van quantin tarantinofilms geantwoord.
Ik heb de kamer overigens niet gekregen, ik was een reserve (2de)
Oud 29-05-2004, 19:58
Quiana
Quiana is offline
Een up van meer dan vijf maanden is een beetje teveel van
het goede, lijkt me.

Regels voor berichten