Advertentie | |
|
![]() |
|
nijmegen. 4 gehad nu waarvan ik bij een weg ben gelopen omdat het van een studentenvereniging was. ben nog steeds op zoek
![]() tips ehm neem zelfs initiatief en stel vragen als die mensen tegen elkaar gaan praten en laat het niet te veel stil vallen. beetje spontaan mag wel, maar denk wel na over wat je zegt (ja. ik heb domme dingen gezegd een keer.) ![]() kom op tijd/iets te vroeg, dan heb je meer tijd ![]() [edit]bij 2 ben ik via 'bekenden' die daar niet woonden uitgenodigd, andere 2 via internet
Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 17:28. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Offtopic: oooh jij doet KI ![]()
|
afgelopen zomer heb ik, terwijl ik ergens op een wachtlijst stond op 16 kamers gereageerd via internet (enschede). Twee reacties terug waarbij ik bij één kon kijken. Daar waren meer dan 60 anderen te kijken in drie dagen en toen heb ik de moed een beetje opgegevne en een wachtlijst afgewacht.
Gelukkig kon ik tijdelijk op 1 uur van enschede bij een hospita waar ik totdat ik mocht zoeken bij die stichting waar ik op de wachtlijst stond. Daar kon ik ongeveer een maand terug zoeken, heb in eerste week 3 afspraken gemaakt (vanwege tentamens) en bij één kon ik terecht, maar omdat daar 2 anderen waren en ze ons alle drie geschikt vonden werd er gedobbeld ![]() de week erop volgend gelijk de eerste dag 4 afspraken gemaakt en daarvan 3 afgezegd omdat zij mij geschikt vonden om erbij te komen wonen en ik er ook graag wilde totaal: 22x gereageerd 14x geen reactie 4x zelf afgezegd 2x afgewezen 1x bijna aangenomen 1x aangenomen
|
hoevaak ik gereageerd heb weet ik niet
maar ik ben naar 11 kamers gaan kijken waarvan ik door 3 ben 'aangenomen' waarvan ik er weer 2 heb 'afgezegd' en uiteindelijk woon waar ik nu woon in tilburg, gezocht afgelopen februari/maart juist daar waar ik mezelf was, tot op het chagerijnige af bij dit huis, werd ik 'uitgekozen' (en nee, ik was toen niet de enige gegadigde) al die mensen die de godganse avond nep-leuk lopen te doen raak je ook wel spuugzat als je een nieuwe huisgenoot zoekt. ikzelf zoek in een nieuwe huisgenoot: diervriendelijk (mocht die allergische jeroen eens verhuizen dan wil ik een kat), vegetarier (samen sta je sterk), gezellig/huiselijk, (goed) kunnen koken en bereid zijn samen te eten, netjes (wij zijn een schoon huis) waar ik zelf genoegen mee neem: ik 'eiste' een gezamenlijke woonkamer of keuken-met-tafel-en-stoelen (kwam al in tilburg wonen toen ik er nog niet studeerde) en min 10 m2 (en vervolgens kwam ik in een kamer van 9 maar ben nu doorverhuisd naar 13)
||
Citaat:
![]() Tis trouwens een kamer van 21 m2 (leefruimte), aparte slaapverdieping, eigen keuken. Badkamer en wc delen met 1 ander persoon. Dr leven nog 5 andere studenten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dat zijn rotvragen ja, valt me nog mee dat ze nog nietgevraagd hebben, waarom ze mij zouden moeten kiezen... Niet? Wat is daar mis mee dan? Dan kan je er toch ook geen last van hebben? Das verstandig ja. Maar iemand had dat te letterlijk genomen en kwam 20 min te vroeg, was ik minder blij mee, zaten we met z'n 2-en... Viavia, dat is idd 't mooist. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
klopt idd, alleen is 't probleem vaak dat men om je heen zelf ook zoekt, wanneer je net in een neiuwe stad komt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ik merk namelijk aan mezelf dat ik m'n grenzen behoorlijk aan 't bijstellen ben... uhh, ja en jij? Toch geen 1e-jaars KI? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Eerlijkheid duurt 't langst, letterlijk in dit geval... Maarja ik vertik 't om mezelf anders voor te doen dan ik ben. Bovendien kom je jezelf dan misschien nog wel tegen, ik vind 't toch wel mooi meegenomen als ik goed met m'n huisgenoten op kan schieten en dat je je ook echt thuis kan voelen... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar dat heb je nog best aardig klaargespeeld dan, iig vergeleken met mij, nummer 11 is al achter de rug... Maar inet werkt idd niet, krijgen ze ongelovelijk veel reacties, dat schiet neit op, je kunt beter via bekenden en briefjes op de uni zoeken. Of krantenadvertenties als je geen bezwaar hebt tegen een hospes. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hoeveel kijkavonden heb jij gehad voor je een kamer te pakken had?
In totaal, eh, even denken; die trutjes, die jongen die nog sliep, dat huis met die enge trap, die bij de hospes, bij die dj, die jongen die heel kortaf was, die man met de sinaasappelthee, en die ene kamer, en de kamer die ik ook heb gekregen 9 kijkavonden. Maar helemaal klopt het niet, want de kamer bij de hospes heb ik ook gekregen, maar daar ben ik na drie maanden weer weggegaan omdat het daar op z'n zachtst gezegd vreselijk was. En om welke stad ging dat? Groningen Nog tips voor lotgenoten? Niet zenuwachtig zijn, neem iets lekkers mee (koekjes ofzo), kom op tijd maar niet te vroeg en doe vriendelijk. Ben je helemaal eerlijk geweest, of heb je de boel een beetje aangedikt? Ik ben helemaal eerlijk geweest, want als je gaat liegen en overdrijven en je krijgt de kamer dan komen ze er toch wel achter dat 't allemaal niet waar is en dan vinden ze je niet lief en dan zit je in een huis met allemaal mensen die je niet lief vinden. Do's en don'ts? Nouja, wat hierboven al stond he ![]() De kamer die ik uiteindelijk heb gekregen was trouwens ook de enige die ik écht leuk vond. |
![]() |
|
![]() |
Ik ga naar Gruningen toe waarschijnlijk.. ik heb 't geluk dat m'n oom en tante me sowieso het eerste jaar in huis willen nemen als het niet anders kan.
maarja ik denk/hoop dat het wel gaat lukken want vrienden van mij hadden ook vrij snel een kamer geregeld ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik had ook vrij snel een kamer, maar een vriendinnetje is nou nog steeds op zoek... ![]()
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hmm dat is wel minder voor haar.. maar jij had dan contacten denk ik, of je bent gewoon gemakkelijker in omgang ofzo ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() tsja ik heb het verschil tussen vindicat en am nog niet echt door, maar daar ga ik me nog wel beter in verdiepen als het zover is. maar waarom ga je pas volgend (studie?)jaar bij een vereniging? Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Iemand verwees naar dit topic, en ik kom net terug uit delft en moet ff mijn verhaal kwijt (vandaar dat ik dit topic kick).
Ik ga nml in delft studeren, ben 99% zeker dat ik slaag, dus moest een kamer hebben. Aangezien ik ook nog bijna 4 uur treinen van delft af woon zag ik al op tegen die instemmingen. Maar gister ben ik dus uitgenodigd (op mijn eerste aanvraag al) en heb ook direct de kamer gekregen ![]() ![]() Echt tips geven kan ik niet, want ik heb niet moeten concurreren. Ik ben wel gewoon mijzelf gebleven (en ik ben van nature leuk ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het grote lucht-je-hart topic #128! darkfairy | 493 | 15-05-2008 19:52 | |
Psychologie |
Hospiteren en hobby's hermanf | 17 | 12-10-2006 18:18 | |
De Kantine |
hospiteren *Bellissima* | 33 | 28-08-2006 13:40 | |
De Kantine |
hospiteren! load_harmony | 56 | 06-06-2005 14:15 | |
Algemene schoolzaken |
Hoe moeilijk is het nou echt om een kamer te vinden? Bram1 | 50 | 25-05-2005 07:45 | |
Algemene schoolzaken |
Hospiteren in Leiden nienie | 49 | 14-03-2004 21:15 |