Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 10:53
SCREAM!
SCREAM! is offline
Hey, ik wil graag van een nieuwe HD een soort opslag maken voor filmpjes documenten enz. Deze moet zowel voor linux (in mijn geval Mandrake 10) als voor winXP zichtbaar zijn en ook beschrijfbaar. Hoe kan ik deze dan het beste formateren? Linux heeft zover ik weet support voor Fat32 (maar 120/160 gig met fat32 formateren is ook niet alles). NTFS helaas niet, alleen via captive (http://www.jankratochvil.net/project/captive/). Ik heb het nog niet geprobeerd (heb nu alles ReiserFS), maar het moet vrij langzaam zijn om te schrijven omdat het allemaal via Wine moet. Hoe zit het met support voor ext2 ext3 ReiserFS in windows?

Ik hoop dat iemand een goed advies kan geven.

edit Filesystem moest tussen []
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2004, 11:45
Manuzhai
Manuzhai is offline
Volgens mij ondersteunt Windows simpelweg geen ext[23], reiserfs, xfs, jfs of andere Linux-filesystems. Je komt dus toch uit op FAT32. Snap ook niet echt wat er nou mis is met FAT32 voor dit doel?
Oud 02-06-2004, 15:50
JustMe2003
JustMe2003 is offline
Er bestaat wel degelijk een driver om vanuit windows XP aan ext2 te kunnen. Deze is te vinden op sourceforge:
http://sourceforge.net/projects/ext2fsd/
Deze driver is dan mischien wel in alpha-faze maar werkt wel degelijk.
Het is wel niet mogelijk om deze schijf in windows dan te delen op het netwerk.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 16:09
Koen
Koen is offline
Daar zul je gewoon Fat32 voor moeten gebruiken. NTFS werkt in Linux amper, voor Ext32 in Windows geldt hetzelfde. Fat32 lijkt me dan de enige goedwerkende optie
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 17:10
dystopia
dystopia is offline
FAT32 heeft geen journaling. En is gewoon ruk.

Ik zou voor NTFS + Captive gaan of voor Windows + Ext2FS/Ext3FS driver. Er zijn een aantal goede drivers te vinden voor Windows welke Ext2FS, Ext3FS, incl read/write support, sharing, en stabiel ondersteunen. Zoek even op Google, Freshmeat, of Sourceforge en je vind er een aantal.

Laatste optie zou ik eerst proberen, dan pas de eerste. En anders idd FAT32, maar dat raad ik af.
Reageren

Regels voor berichten