![]() |
|
Hallo,
Afgelopen weekend is er stroomstoring geweest hier van de nuon, wat me mn server heeft gekost. Computer van de plank gepakt met een MSI K7N2 Delta ilsr bordje. Gezien de geheugenproblemen nog niet zo heel lang geleden zit er 2x 512 mb ram op en 1,82 gb swap. Maar als ik dan mn stats-pagina bekijk (http://stats.computerdokter-groenlo.nl bekijk, zie ik dat er maar 882.68 mb gezien/gebruikt wordt en een paar keer unknown device bij ram-memory. Daarom heb ik geprobeerd de nforce drivers van nvidia te installeren, maar als ik de instructies volg werkt de ./configure, make en make install niet. Het schijnt, dat er in de kernel 2.6.x wel nforce2 ondersteuning is, maar dat er ook nog problemen mee zijn. De o.b. netwerkcontroller heb ik niet in gebruik, ik heb daarvoor 2 nics. Ik heb een backup gemaakt naar deze server van ruim 40 gb (en deze later weer teruggekopierd) , maar de meter geeft aan dat er maar iets van 1,60 gb verstouw. Is dit met een 2.6.6 kernel opgelost ? Gewoon uitproberen doe ik liever niet, want het is een productieserver en die kan er niet te lang uit liggen. DMA voor de hdd's moet met de hand aangezet worden. Gaat dit ook goed in 2.6.6 ? Verder werkt alles, net een paar details die niet helemaal kloppen. Misschien weten jullie er meer van.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Vrij vertaald uit de LFS-manual: "De enige symlinks in en vanuit de kernel source tree mogen degene zijn die standaard door de kernel scripts worden gemaakt. De /usr/include directory moet de kernel headers bevatten van de kernel source waarop glibc is gecompileerd. Dat vele distributie-makers er nog steeds een symlink van maken kan me niets schelen, de kernel headers naar /usr/include kopiëren is de enige juiste manier!" Het staat ergens bij de manual om "linux-headers" te installeren. In /usr/include mag dus niet de src zijn van de kernel die je NU draait, maar de headers die zijn gebruikt om glibc op te compileren. Jammer dat Debian het nog steeds verkeerd doet...
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|