Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 14:39
Boontjuh
Boontjuh is offline
Tigran en Iren zijn tweelingbroer en -zus en zitten in de 3e klas van het Johan de Witt Gymnasium te Dordrecht. Zij zijn oorspronkelijk afkomstig uit Armenie, maar moesten met hun gezin vluchten. Na omzwervingen door verschillende landen zijn zij terechtgekomen in Nederland, waar zij sinds vier jaar leven.

In die vier jaar tijd zijn zij er met hun moeder in geslaagd om een leven in Nederland op te bouwen. Zij spreken de taal zeer goed, doen het op school prima, hebben vrienden en vriendinnen, kortom: zij zijn geintegreerd, maar nu ook in nood! Bovendien is de moeder van Tigran en Iren sinds twee jaar getrouwd in Nederland. Tigran en Iren hebben dus een Nederlandse vader met wie ze een zeer hechte band hebben.

Wat is het geval? Bij de komst naar Nederland heeft het gezin van Tigran en Iren als vluchteling asiel aangevraagd in de hoop hier uiteindelijk permanent te mogen blijven. De reden daarvoor is dat het in Armenie niet veilig voor hen is. Nu, nadat zij gedurende vier jaar in Nederland een leven hebben op weten te bouwen, is onverwacht hun asielaanvraag alsnog afgewezen door de rechter. Dat betekent dat zij - als er niets gebeurt - binnen korte tijd het land uit zullen worden gezet en als gevolg hiervan wordt dit gezin uit elkaar gedreven!

"ALS ER NIETS GEBEURT". Vanuit de school worden nu tal van initiatieven genomen om het voor Tigran en Iren op te nemen. Het doel van deze acties is aan te tonen dat zij volledig geintegreerd zijn en dat zij in Nederland moeten blijven. Hoe meer mensen met ons meedoen, des krachtiger onze boodschap dat Tigran en Iren bij ons in Nederland horen en dat het onmenselijk is een gezin te splitsen en de moeder en de kinderen terug te sturen naar een land waar er geen toekomst voor hen is.

Maakt zo'n boodschap een kans? Hoewel de situatie op dit moment niet rooskleurig is, zijn er voorbeelden in Nederland en de rest van Europa waarbij vluchtelingen hebben mogen blijven na overweldigende steun door de gemeenschap om hen heen. Als wij onze krachten bundelen maken dus een kans.

Help ons Tigran en Iren in Nederland te houden!! Betuig uw steun op www.tigranenirenmoetenblijven.tk , houd onze actie-agenda in de gaten en doe mee, verspreid handtekeningformulieren (te downloaden op deze site) in uw omgeving en stuur ze naar het Johan de Witt Gymnasium.

Contact: Johan de Witt Gymnasium, Oranjepark 11, 3311 LP, Dordrecht, Actie Tigran en Iren moeten blijven
Oud 19-06-2004, 14:56
Machiavelli
Machiavelli is offline
Nee, het hoort hier niet, ik ken ze niet, ik ken hun situatie niet en ze intereseren me niet.
Oud 19-06-2004, 15:11
Verwijderd
Waarom is het in Armenie niet veilig genoeg voor ze?
Oud 19-06-2004, 15:15
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-06-2004 @ 16:11 :
Waarom is het in Armenie niet veilig genoeg voor ze?
Oud 19-06-2004, 15:18
machtigespa
machtigespa is offline
When its time to go
its time to go

Kan er niet mee zitten, ze wisten wat ze gingen doen en wat ze kunnen verwachten.

En in Armenie zie ik nu geen oorlog. Dus zie het punt niet.
Oud 19-06-2004, 15:39
hasseltboy
hasseltboy is offline
Zielig, maar het boeit me niet!
Oud 19-06-2004, 16:07
Isa
Isa is offline
Ik heb ervoor gebeden
Oud 19-06-2004, 16:07
McCaine
McCaine is offline
Armenië is heus veilig genoeg. En in illegale vluchtelingen heb ik geen zin.
Oud 19-06-2004, 16:08
tosyali
tosyali is offline
armenie?

niets mee te maken
Oud 19-06-2004, 16:53
Koen
Koen is offline
Vervelend, maar niet een topic voor N&A.

Gesloten.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten