Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Oeh, discussie
![]() Eerst over het gedicht: Ik vind het taalgebruik niet echt mooi, maar het past allemaal wel bij het gedicht, simpel, ongenuanceerd tot die laatste vier regels, maar te bot om mooi te zijn. Sowieso houdt ik niet van afkortingen. Het loopt wel leuk en de rijm is ook wel ok, dat wel, maar verder denk ik dat het bij dit gedicht voornamelijk om de inhoud gaat. Over de inhoud: Het is inderdaad op verschillende manieren te zien, de eerste tien regels zijn ook ronduit racistisch, maar die laatste vier: Citaat:
Maar goed, ik vind dit gedicht niet zo geweldig, noch de inhoud, noch de vorm spreekt me aan, maar wat mij betreft is dit geen puur racistisch gedicht, ik twijfelde er eerst wel over, maar denk niet dat het zo bedoeld is ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Alleen maar Alfonso's en geen ene Frank" --> dit lijkt te zeggen dat er 'ooit' geen ene Frank op zat, en nu wel. Bovendien is Alfonso helemaal niet zo'n 'buitenlandse' naam, toch?). Het gedicht op zich loopt verder wel lekker, goed ritme enzo, hoewel het niet allemaal hele zinnen zijn. Overigens, in je gedicht geef je niet echt aan waaróm je nou eigenlijk bang bent dat je op de tweede rang te zitten komt... ben ik wel benieuwd naar. Meen je dat echt?
Laatst gewijzigd op 28-05-2004 om 20:43. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed...om even duidelijkheid te scheppen: het is geschreven vanuit het perspectief van een xenophoob. Iets wat absoluut niet zegt dat ik zelf zo ben/denk. Ik schrijf momenteel alleen vanuit het ik-perspectief, als gevolg van een gedachtegang over individuen die in mijn ogen verrotte ideeen hebben... Ik denk ook dat deze vorm meer indruk wekt dan een op-en-top-recht-toe-recht-aan antiracistisch tekstje... |
![]() |
||
Citaat:
ik vind dat dit een goede poging is tot het inleven in een persoon waar je eigenlijk lijnrecht tegenover staat.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom' Verwijderd | 233 | 14-06-2010 22:20 | |
Samenzweringstheorien werken als religie Ensenata | 61 | 26-06-2009 19:04 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 |