Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 21:27
Dumbass
Dumbass is offline
ik heb ergens gelezen dat je bepaalde bestanden of mappen kan scheiden van de rest van je harde schijf zodat als je formateert da die mappen of bestanden er op blijven

Mijn vraag nu weet iem hoe dat moet ???

Laatst gewijzigd op 30-05-2004 om 21:29.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 21:59
dafelix
dafelix is offline
ik neem aan dat je partities bedoelt, zoek 'ns met google op 'partitie' of 'partition'
Oud 30-05-2004, 22:26
Verwijderd
Is dat handig, die partities? Want als je onder winXP meerdere accounts hebt, staat documents and settings toch standaard op de C: schijf? Kan dat ook anders? Want partities lijken me wel handig.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 23:08
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Tuurlijk kan je dat veranderen!

rechtermuisklik op het icoontje van 'mijn documenten' in het startmenu => eigenschappen. En daar verander je dan het doel naar eender welke map op eender welke partitie.

Ikzelf heb een D-partitie voor al mijn documenten en 'mijn documenten' staat mooi gelinkt naar die D-partitie.
Daarnaast heb ik nog een soort van gast-account (niet de standaard-gastaccount) met een verwijzing naar een afgezonderde map op m'n E-partitie.

Perfect mogelijk dus.
Oud 31-05-2004, 11:02
Warsocket
Warsocket is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 30-05-2004 @ 23:26 :
Is dat handig, die partities? Want als je onder winXP meerdere accounts hebt, staat documents and settings toch standaard op de C: schijf? Kan dat ook anders? Want partities lijken me wel handig.
als je op de desktop eigenschappen op mijn documenten doet
en dan het path veranderd word alls wat je in mijn documenten opslaat gewoon op de nieuwe locatie gezet dus dat is geen probleem

maar als je ff partition magic "download" (FB's lees hier koopt) dan kun je zo een patietie bijmaken en daarna die mappen erin zetten
Oud 31-05-2004, 11:24
freyk
freyk is offline
Nou, in windows xp heb je een diskmanagement
Configuratie scherm -> computer beheer -> computer management -> disk management.
Oud 31-05-2004, 12:46
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Kawoutertje schreef op 31-05-2004 @ 00:08 :
Tuurlijk kan je dat veranderen!

rechtermuisklik op het icoontje van 'mijn documenten' in het startmenu => eigenschappen. En daar verander je dan het doel naar eender welke map op eender welke partitie.
Hehe wat suf dat wist ik niet. Ik heb een partitie voor windows, voor documenten + muziek en eentje voor programma's.
Ik heb nu wel die doellocatie van mijn documenten vanuit startmenu veranderd, alleen met mijn muziek en mijn afbeeldingen lukt dat niet.
Kan dat wel en zo ja hoe?
Oud 31-05-2004, 13:12
freyk
freyk is offline
Citaat:
Fleur schreef op 31-05-2004 @ 13:46 :
Hehe wat suf dat wist ik niet. Ik heb een partitie voor windows, voor documenten + muziek en eentje voor programma's.
Ik heb nu wel die doellocatie van mijn documenten vanuit startmenu veranderd, alleen met mijn muziek en mijn afbeeldingen lukt dat niet.
Kan dat wel en zo ja hoe?
Helaas weet ik geen automatische manier hoe je dat kan veranderen.
Maar je kan het wel handmatig veranderen in je register.
Doe het volgende:
  • Start -> uitvoeren: regedit en druk op uitvoeren.
  • klap dan de volgende dingen uit:
    HKEY_CURRENT_USER ->Software ->Microsoft ->Windows ->CurrentVersion ->Explorer -> Shell Folders
  • En verander daar de lokaties.
Oud 31-05-2004, 16:14
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
freyk schreef op 31-05-2004 @ 14:12 :
Helaas weet ik geen automatische manier hoe je dat kan veranderen.
Maar je kan het wel handmatig veranderen in je register.
Doe het volgende:
  • Start -> uitvoeren: regedit en druk op uitvoeren.
  • klap dan de volgende dingen uit:
    HKEY_CURRENT_USER ->Software ->Microsoft ->Windows ->CurrentVersion ->Explorer -> Shell Folders
  • En verander daar de lokaties.
Gelukt, bedankt!
Reageren

Regels voor berichten