Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik verwacht China; Steeds groter wordende macht en hebben genoeg man voor een onverslaanbaar leger, de techniek komt al goed op gang.
Er is een link tussen oorlogvoeren en het aantal jongeren in de desbetreffende landen!
||
Citaat:
![]() (en in de tussentijd verhuis ik snel naar veilig Zuid-Afrika ![]()
|
Gaat het om in Nederland, of ook er buiten?
Het laatste is natuurlijk veel waarschijnlijker. In NAVO verband, of miscchien (lijkt me zeker niet uitgesloten) in EU verband. En dan denk ik aan landen als Noord-Korea of Iran. en op de lange termijn, China, (India), (Indoniesie) of Islamitische staten in het midden oosten. In Nederland zelf, denk ik dat het nooit gebeurt. Amerika schiet er niet zoveel mee op, want 'we' zijn toch redelijk pro- Amerikaans. De onderlinge relatie tussen EU landen is goed, dus Frankrijk of Duitsland lijkt me uitgesloten. Rusland heeft geen geld, of macht (behalve een atoombom, maar dan valt er weinig meer te vechten ![]() Ik denk eigenlijk, en hoop vooral, dat wij (onze generatie) ons hele leven, in vrede zullen leven. ![]() |
![]() |
|
Die bebaarde grappenmakers uit de Panshir-vallei. Hoewel we daar al min of meer mee in oorlog zijn.
China kan in de toekomst vervelend worden, alleen liggen we daar niet echt in de buurt. Rusland kan terugvallen naar zijn badboy-status en opnieuw expansieneigingen krijgen. Lijkt me alleen niet erg waarschijnlijk. De VS kan de oorlog verklaren wegens het strafhof. Dit lijkt me echter zeer onwaarschijnlijk, o.a. omdat het verstrekkende gevolgen heeft voor de relatie met de rest van de wereld en omdat Nederland behoorlijk Atlantisch ingesteld is.
||
Citaat:
|
![]() |
De machtsverhouding zullen vast gaan veranderen wanneer China zich ontwikkelt, maar China in oorlog met Nederland lijkt mij onwaarschijnlijk. Bovendien ligt het zo ver weg.
Het lijkt me sowieso onwaarschijnlijk dat Nederland alleen oorlog gaat voeren, dan eerder in VN of EU verband. Ik stem voor de VS tegen Europa ![]() |
![]() |
|
![]() |
Rusland lijkt mij al helemaal geen gevaar meer, het land gaat (vooral de laatste jaren) in een rap tempo naar beneden. Ziektes(ongeneeslijke TBC, zeer gevaarlijk/dodelijk) ,drankproblemen en ongezonde voeding maken het een zwak land. Ik denk dat als Rusland zo door gaat zichzelf wegvaagd van de kaart.
|
![]() |
Er word telkens aangegeven dat het midden oosten een gevaar zal zijn, maar welke landen worden hier bedoelt?
Ik denk namelijk dat het midden oosten geen gevaar voor ons westen (EU) zal vormen. De EU heeft vrij veel invloed in de politiek.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als er oorlog komt, dan heet dat niet meteen dat die andere partij ook mijn vijand is
![]() Als we in oorlog zouden komen met arabische landen kan ik dat alleen maar begrijpen, ik zou die westerse bemoeizucht ook zat zijn. Als het aan mij lag zouden we een oorlog met de VS beginnen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De Koran, en daarmee de Islam, stimuleert vrouwen juist om te leren en te werken. Alleen in de landen met een Islamitische regering worden vrouwen geacht volledig gesluierd (bv burka) rond te lopen en wordt hen verboden te werken en zonder mannelijk gezelschap over straat te lopen. En lang niet alle landen van de Islamitische wereld of het Midden Oosten (dan heb ik het over het gebied van Turkije/Turkmenistan/Pakistan/Irak/Iran via Saudi-Arabië/Egypte helemaal tot en met Marokko) hebben islamitische wetten. Verder denk ik dat áls er een oorlog komt, dat dat tussen de VS en Bin Laden/Taliban/Saddam Hoessein-aanhangers (radicale moslims dus) zal zijn. Nederland zal dan wel weer stom genoeg zijn om zich ermee te gaan bemoeien.
||
Citaat:
![]() Maar het gaat niet om Islamitische regeringen, maar om Extreem (Orthodoxe) Islamitische regeringen. Die imho niets meer met de Islam te maken hebben, zo erg is het uit z'n verband gerukt.
||
Citaat:
||
Citaat:
(eten) ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ontopic: amerika |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het is met de moslimmeisjes in deze maatschappij altijd nog beter gesteld dan met de jongens.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Christelijke Leugens [Deel I] Sweet_Hadar | 1 | 14-03-2004 21:29 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Palestijnse staat LJ Flem | 342 | 21-05-2003 10:43 | |
Schrijfster Anja Meulenbelt vast in Gaza (wat zielig nou :p) Sweet_Hadar | 52 | 15-05-2003 14:43 | |
Nederland:broeinest voor moslimterroristen. Fellaci | 85 | 02-02-2002 10:15 |