Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2004, 09:06
BelleRosé
BelleRosé is offline
Het zit zo:
Een paar weken terug begon het allemaal. Ik sliep overdag (iets wat ik vroeger nooit deed) en viel soms op mijn boeken in slaap. Ik had 's nachts nog altijd een goede nachtrust, dus ik wist niet waarom mijn lichaam dit deed.
Maar daar bleef het niet bij, ik kreeg ook last van moeilijk ademen. Dat mijn middenrif/longen pijn doen als ik inadem en dat het me vrij veel moeite kost. Nu sinds een paar dagen, ben ik ook vreselijk duizelig, zelfs als ik gewoon mijn hoofd ff naar achter doe en terug naar voor. Mijn bloeddruk is laag en mijn hartslag hoog. Ik heb geen last van stress, ben eigenlijk de rust zelve.
Nu (dagje of 2geleden) heeft mijn hart last van overslaan en krijg ik heel vaak een soort van adrinaline-shok door mijn lichaam, terwijl ik niets doe (ik krijg dus zo opeens het gevoel alsof ik vb met een parachute uit een vliegtuig spring, terwijl ik gewoon in bed zit.) Ik begin dit hele zaakje vreselijk eng te vinden. Mijn ouders hechten er niet veel belang aan, omdat ik een reuma-patiënte ben en het volgens hen daarmee te maken heeft en het dus na een tijdje wel zal overgaan. Maar ik loop er al een tijd mee en ik heb het nog nooit eerder gehad (mijn reuma heb ik al zó lang)

Heeft iemand enige raad wat dit kan zijn? Of wat ik kan doen? Want ik word nu wel stilaan ongerust.
Alvast bedankt
Oud 04-06-2004, 09:08
Verwijderd
Wat boeit het wat je ouders er van vinden? Zijn zij doktoren? Zo niet, laat ze dan maar mooi praten en ga naar de dokter toe. Zelfs als het niets bijzonders is zoals je ouders denken geeft een deskundige je toch een zekerder gevoel.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 10:29
SuperSanne
SuperSanne is offline
Je hebt dan wel reuma en alles, maar dit klinkt niet als een typisch verschijnsel. En zelfs al zou het er wel bijhoren, dan nog wie zegt dat het onschuldig is? Ik zou gewoon naar de arts gaan, want dit klinkt niet best. Liever een keer te veel dan te weinig zeg ik altijd maar
Oud 04-06-2004, 10:40
cyntha
cyntha is offline
Dit klinkt idd niet als een verschijnsel van reuma. Wat het wel is weet ik niet, ik ben geen dokter. Ik zou een keer langs de dokter gaan, dan weet je het meteen zeker.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 12:09
luchtballon
luchtballon is offline
Het klinkt niet normaal idd. Ik weet niet of ik ervoor naar de dokter zou gaan want ik weet niet hóe erg het is, maar jij maakt je ongerust dus ga gewoon naaar de dokter. Hij is de enige die je echt gerust kan stellen.
Oud 04-06-2004, 13:29
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 04-06-2004 @ 11:40 :
Dit klinkt idd niet als een verschijnsel van reuma. Wat het wel is weet ik niet, ik ben geen dokter. Ik zou een keer langs de dokter gaan, dan weet je het meteen zeker.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 13:40
Verwijderd
Ik zou, als ik jou was, naar de dokter gaan. Die kan je meer vertellen dan wij kunnen, en dan je ouders kunnen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 14:03
Verwijderd
Naar de dokter gaan. Zekerheid boven alles, zeker boven betweterigheid van ouders.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:31
mrieke
mrieke is offline
Als ik jou was zou ik zeker maar eens een bezoekje aan de huisarts brengen.
Dat ademhalen en last hebben van je borstkas lijkt op astma,
maar ik weet niet of je hier ook hartkloppingen van krijgt.
Ik heb zelf ook een lichte vorm van astma gehad en had wel last van mn longen dat het echt pijn gaat doen.
Ik denk niet dat dit wat te maken heeft met reuma.
Een bezoek aan de huisarts lijkt mij wel het beste wat je kunt doen. En ja ik snap wel dat je ouders denken dat het met je reuma te maken heeft, maarjji voelt je hier niet fijn bij. Een huisarts kan je dan het beste op je gemak stellen als het er toch mee te maken heeft.
Succes ermee!

kus Mrieke
Oud 07-06-2004, 15:02
toemba
toemba is offline
Deze reply is NIET om je ongerust te maken, maar je moet absoluut een dokter opzoeken.. Het liefst zo snel mogelijk.

Het overslaan van een slag kan af en toe een keer voorkomen. Als je dit echt er regelmatig hebt, kan er iets mis zijn in de prikkelgeleiding van het hart.

Een andere mogelijkheid hangt samen met de genoemde reuma. Circulerende antilichamen en/of bacterien kunnen zich nestelen op een van de hartkleppen via het bloed (aangezien al het bloed via je hart gaat) wat een klepinsufficientie kan veroorzaken.

Ik zeg niet dat het zo is, ik noem de ernstige DD-overwegingen.. Dus: Huisarts!!!
Oud 07-06-2004, 15:10
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Huisartsen hebben het ook lang niet altijd door als er iets ernstigs aan de hand is dus echt erop aandringen dat je doorverwezen moet worden naar een cardioloog ofzo.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 15:11
toemba
toemba is offline
Nee dat is onzin

Een huisarts heeft het inderdaad niet altijd goed maar een huisarts weet wel beter wanneer iemand moet worden doorverwezen naar de cardioloog.

Als iedereen op eigen initiatief naar de cardioloog zou gaan dan zouden de wachtlijsten minstens verdubbelen... En ze zijn al te lang.

Dus: Advies van de HA opvolgen
Oud 07-06-2004, 16:35
ESCO
ESCO is offline
Benauwdheid met hartklachten dat is gevaarlijk.

Cardio is nou niet wat je gaat helpen met hart problemen, alleen als je dik bent kan je er wat aan hebben.
Vorig jaar was een man bij m'n sportschool aan het sporten toen die een hartaanval kreeg.
Resultaat overleden in de sportschool, ambulance kwam iets te laat aan.
Oud 07-06-2004, 17:49
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 07-06-2004 @ 16:10 :
Huisartsen hebben het ook lang niet altijd door als er iets ernstigs aan de hand is dus echt erop aandringen dat je doorverwezen moet worden naar een cardioloog ofzo.
Denk dat je daar niet eens op hoeft door te dringen, meestal verwijzen ze je voor de zekerheid sowieso door.

Regels voor berichten