Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2007, 02:40
DomoBig
DomoBig is offline
Heb net mijn ticket geboekt naar Guatemala. Een vriend doet daar een onderzoek voor zijn opleiding en vroeg of ik langs wilde komen..dus volgende maand ben ik daar.
Is het echt zo onveilig (in the city) als ze zeggen? is het verstandig om zonder prikken tegen enge ziektes heen te gaan?
Advertentie
Oud 08-02-2007, 10:08
Mariekje*
Mariekje* is offline
Een vriend van mij is er samen met zijn vriendin geweest, maar vertelde toch dat hij haar niet alleen heeft kunnen laten. Althans, dat durfde hij niet aan omdat het er schijnbaar verre van veilig is; Zeker op de momenten dat je iets verder van de bewoonde wereld verwijdert bent.
Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus ik kan je er verder ook niet mee helpen. Misschien dat mijn broer er een antwoord op heeft; Dat zal ik hem vanmiddag even vragen.

Naar mijn weten is een vaccinatie tegen Gele koorts in Guatemala verplicht, mocht je een endemisch gebied (een gebied waar het dus heerst) bezoeken. Een dergelijk vaccin kan je 10 dagen voor vertrek nog halen... Verder wordt vaccinatie tegen DTP, hepatitis A, tetanus en polio wel overal aangeraden. Persoonlijk zou ik dan ook gewoon geen risico willen lopen, en gewoon even die prikken gaan halen.

Veel plezier/succes!
Oud 11-02-2007, 18:46
Gothic
Gothic is offline
Loop vooral niet als tourist rond, dus niet met fototoestellen om je nek en dat soort dingen... loop er niet mee te koop dat je uit de westerse wereld komt.
Oud 12-02-2007, 16:13
amor
amor is offline
De steden van latijns-amerika staan niet echt bepaald als veilig bekend. Ga idd niet met je fotocamera te koop lopen, doe geen oorbellen in en andere sieraden om. Zo heb je al minder kans om beroofd te worden. Zou ook je bankpasjes en creditcard gewoon laten waar je logeert. Alleen over straat gaan zou ik ook niet zo snel doen. Vaccinaties zou ik zeker gaan halen!
Oud 12-02-2007, 21:37
Boef
Boef is offline
Vaccinaties halen (sommige zijn jaren geldig, dus geen excuus. Prijzen verschillen, gewoon goed orienteren). 's Nachts een taxi nemen. Informeer ter plaatse bij de toeristenpolitie over onveilige plekken. Pacaya vulkaan in de buurt beklimmen. Veel plezier.
Advertentie

Regels voor berichten