Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 11:40
ydnew
ydnew is offline
Hey, ik ga pp vakantie naar Turkije en eheb ergens gelezen dat je je moet laten inenten, heeft iemand hier ervaring mee??
Advertentie
Oud 12-05-2004, 12:38
Miracle
Miracle is offline
Een aantal vriendinnen van me zijn ingeënt ja. Niet veel bijzonders hoor. Maar wat wil je precies weten?
Oud 12-05-2004, 12:47
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
dreen schreef op 12-05-2004 @ 13:38 :
Een aantal vriendinnen van me zijn ingeënt ja. Niet veel bijzonders hoor. Maar wat wil je precies weten?
nou of het echt nodig is zeg maar had gelezen dat het wel aangeraden word, mja ga wel naar de huisarts dan. Hebben ze verder nog last gehad van lastige dingen zoals voedselvergifitiging ofzo??
Oud 12-05-2004, 14:45
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik ga naar Turkije, maar hoef niet te worden ingeent. Ligt eraan wanneer je gaat en naar welk gedeelte.
Oud 12-05-2004, 15:09
Ieke
Ieke is offline
Turkije hoort bij verre bestemmingen. Verder titel aangepast, dat is duidelijker.

Europa ---> Verre bestemmingen.
Oud 12-05-2004, 18:01
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ydnew schreef op 12-05-2004 @ 13:47 :
nou of het echt nodig is zeg maar had gelezen dat het wel aangeraden word, mja ga wel naar de huisarts dan. Hebben ze verder nog last gehad van lastige dingen zoals voedselvergifitiging ofzo??
Ik zou het zeker weten doen!!! Dat lijkt me nogal logisch, want ik loop liever geen enge ziektes op.

Alleen, ik bedacht me net dat een aantal vriendinnen zich wel hadden laten inenten en een andere vriendin niet (die zei dat het niet hoefde).

Ik heb nog nooit gehoord van mensen die ziek werden in Turkije, maar wel in Egypte (voor Egypte moet je ook ingeent worden).

Ik zou gewoon ff de huisarts bellen tijdens het telefonisch spreekuur en dan vragen hoe hard het nodig is in het gebied waar jij heen gaat.
Oud 13-05-2004, 06:15
miro
miro is offline
Het hoeft niet, maar je kunt het voor de zekerheid toch beter wel doen. Ik heb het ook gedaan toen ik naar Turkije ging.
Oud 14-05-2004, 10:46
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
dreen schreef op 12-05-2004 @ 19:01 :
Ik zou het zeker weten doen!!! Dat lijkt me nogal logisch, want ik loop liever geen enge ziektes op.

Alleen, ik bedacht me net dat een aantal vriendinnen zich wel hadden laten inenten en een andere vriendin niet (die zei dat het niet hoefde).

Ik heb nog nooit gehoord van mensen die ziek werden in Turkije, maar wel in Egypte (voor Egypte moet je ook ingeent worden).

Ik zou gewoon ff de huisarts bellen tijdens het telefonisch spreekuur en dan vragen hoe hard het nodig is in het gebied waar jij heen gaat.
Ja zal ik doen
Oud 14-05-2004, 11:31
Balance
Balance is offline
Ik ben vorig jaar naar Turkije geweest en heb me laten inenten.
Het jaar ervoor was ik namelijk gigantisch ziek geworden en ik wilde het zekere voor het onzekere nemen.
Als ik die prik dit jaar weer ga halen, dan ben ik voor de komende 15 jaar beschermt, dus dat doe ik wel (ook al ga ik dit jaar niet naar Turkije).

En beschouw de prik met de prik die je kreeg toen je voor meningokokken werd ingeënd (als je die gehaald hebt tenminste).
Klein prikje in de bovenarm dus.
Oud 19-05-2004, 21:05
Verwijderd
Hier is toch al een topic over?
Oud 31-05-2004, 15:57
Rosaatje
Rosaatje is offline
Ik heb me niet aanvullend laten inenten en ben ook niet ziek geworden, het leidingwater was zelfs gewoon te drinken.

Het wordt wel aangeraden dacht ik, maar het 'moet' dus niet.
Oud 02-06-2004, 10:47
Verwijderd
In principe als je gewoon een beetje nadenkt bij wat je eet, danwel drinkt (dus geen (ongekookt) leidingwater, geen waterijs en beter ook geen sla) dan wordt je niet zo snel ziek hoor. Ik ben ook vier keer in Turkije geweest zonder me in te laten enten en ik ben nog nooit ziek geweest tijdens, of vlak na mijn vakantie.
Oud 02-06-2004, 11:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik zou het doen, je gezondheid is je veel meer waard dan het geld dat je eraan kwijt bent om je in te laten enten lijk me. Bovendien kan je dan met een gerust hart op vakantie.
Oud 03-06-2004, 14:35
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Bij het reisbureau zeiden ze dat het door de GGD aangeraden wordt, maar dat zij het niet aanraden. Wanneer je in de kustplaatsen blijft, zou ik het niet doen...
Als je het wel zou doen, is een inenting tegen gele koorts volgens mij voldoende.

En als je zonder inenting toch ziek wordt, schuif het dan daar niet op af... een voedselvergiftiging is snel opgelopen, en al helemaal in een land als Turkije.
Oud 03-06-2004, 19:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Er zijn nu ook spotjes van op tv en als je meer info wilt kan je kijken op:
www.gezondopreis.nl of www.lcr.nl
Oud 05-06-2004, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Bellenblaas schreef op 03-06-2004 @ 15:35 :
En als je zonder inenting toch ziek wordt, schuif het dan daar niet op af... een voedselvergiftiging is snel opgelopen, en al helemaal in een land als Turkije.
Precies, en daar kan je je niet tegen inenten helaas...
Oud 05-06-2004, 15:44
Yvat
Yvat is offline
Ik ga ook naar Turkije maar laat me wel inenten. Zekerheid voor alles.
Oud 05-06-2004, 18:46
Verwijderd
Ik moest bij de apotheek een lijst invullen en dan zouden ze kijken of inenting nodig was etc..
Oud 07-06-2004, 10:00
ironflower
ironflower is offline
Ik ga over 3 dagen naar Turkije, en heb me niet laten inenten.

In het spotje op tv zeggen ze dat je het oa van besmet drinken en eten kan krijgen.
Ik heb een all inclusive, en ik denk dat je dan wel wat zekerder ben van onbesmet eten, dan dat je je eten op vage standjes op de markt koopt.
En verder let ik gewoon op wat ik eet en drink.

Volgens mij kan je het ook krijgen van besmet lichaamsvocht ed, zelfde als aids.
Dus ontwijk vieze openbare toiletten ofzo.
En als je vrijgezel bent, doe het veilig!

En het risico in het kustgebied lijkt me een stuk kleiner dan als je bijvoorbeeld naar het binnenland van Turkije gaat.
Oud 07-06-2004, 10:12
black pear!
black pear! is offline
Het ligt er ook aan naar welk deel je gaat van Turkije. Ik hoefde toen ik naar Turkije ging geen inenting.
Oud 08-06-2004, 14:33
ydnew
ydnew is offline
Thanxx allemaal!!! Ik laat wel weten of ik het gedaan heb
Oud 08-06-2004, 14:34
ydnew
ydnew is offline
Citaat:
ironflower schreef op 07-06-2004 @ 11:00 :
Ik ga over 3 dagen naar Turkije, en heb me niet laten inenten.

In het spotje op tv zeggen ze dat je het oa van besmet drinken en eten kan krijgen.
Ik heb een all inclusive, en ik denk dat je dan wel wat zekerder ben van onbesmet eten, dan dat je je eten op vage standjes op de markt koopt.
En verder let ik gewoon op wat ik eet en drink.

Volgens mij kan je het ook krijgen van besmet lichaamsvocht ed, zelfde als aids.
En als je vrijgezel bent, doe het veilig!

En het risico in het kustgebied lijkt me een stuk kleiner dan als je bijvoorbeeld naar het binnenland van Turkije gaat.
kun je AIDS krijgen door besmel lichaamsvocht ik zit altijd op wc brillen oei.....
Oud 08-06-2004, 16:24
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
ironflower schreef op 07-06-2004 @ 11:00 :

Je krijgt echt geen aids van vieze toiletten, tenzij er net mensen 'het' erop hebben lopen doen, of er net besmet bloed op is gekomen en je een open wond op je kont hebt. Lijkt mij vrij onwaarschijnlijk dat je op een wc gaat zitten met verse spermaresten of bloed erop.
Oud 08-06-2004, 17:16
ironflower
ironflower is offline
Ik zie dat het idd niet klopt wat ik heb getypt.

Maar het is volgens mij wel zo dat je oa hepatites A wel van besmet lichaamsvocht kan krijgen (sperma, bloed)

En dat ik zelf persoonlijk, op hygiene zou letten.
(handen goed wassen, etc etc, en ik zou zelf het liefst geen openbare toiletten gebruiken)

In mn vorige post zei ik iid dat je vanwege besmet lichaamsvocht dus het beste openbare wc´s kan vermijden.
Dat is dus niet zo. Want het is idd niet dat er nu overal bloed en sperma ed op de wc zal zitten.

Het was meer mn bedoeling om te zeggen dat je gewoon op hygiene moet letten. En de openbare toiletten ed, die ik dan in mn gedachten heb, zal er meer kans zijn op ziekteverwekkers ed, dan op je eigen wc in je hotel kamer.

(ik zag al dat je op lichaam&gezondheid een topic had geopend )
Oud 08-06-2004, 17:18
ironflower
ironflower is offline
Citaat:
ydnew schreef op 08-06-2004 @ 15:34 :
kun je AIDS krijgen door besmel lichaamsvocht
Dat wist je denk toch wel???

Regels voor berichten