Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 20:43
Verwijderd
helemaal zelf verzonnen :

De multi-grondstoftegel

Benodigdheden:

Een rode dobbelsteen (behalve bij steden en ridders)
de multigrondstoftegel

De uitleg

de multi-grondsof tegel vervangt de woestijn.
je kan hem het beste in het midden leggen maar natuurlijk ook ergens anders in het bord, als je hem in het midden legt dan kan je ook de tegels eromheen bij de passende tegels legeen (bijv. bos boven aan de tegel omdat die dan als het waren doorlopen)

bij het basisspel en zeevaders vervang je een witte dobbelsteen met een rode dobbelsteen, maar dat hoeft niet bij steden en ridders.

Hier staat wat je krijgt als je aan de tegel staat:

Bij 1 een hout
Bij 2 een wol
Bij 3 bij zeevaarders: 1 goud/ bij het basis-spel een grondstof naar keuze /bij steden en ridders een handelswaar naar keuze(maar je kan ook afspreken een grondstof naar keuze of een grondstof of handelswaar naar keuze).
Bij 4 een erts
Bij 5 een graan
Bij 6 een steen

De struikrover blijft dezelfde taak vervullen als anders ook kan de struikrover op deze tegel staan, maar als er 7 wordt gegooid dan word deze tegel geblokkeerd (dat er geen grondstoffen meer vanafkomen) tot de speler die de 7 heeft gegooid weer aan de beurt is. Bij die 7 krijg je dus ook geen grondstoffen.Als diegene weer aan de beurt is mag en hij of zij gooit bijv. een 6 met de rode dobbelsteen mag diegene wel een steen. Je kan deze regel natuurlijk ook afschaffen als je hem niet zo bevalt maar dit heb ik gedaan omdat de tegel anders te veel voordelen heeft.

wat vinden jullie ervan? zitten er nog een paar fouten in de beschrijving? nog op of aanmerkingen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2004, 17:09
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
ik denk dat iederen dit een te lange tekst vind ik ben niet zo catan fan dus ik zeg maar niks over
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:12
Smobbo
Smobbo is offline
mmm ik ken het spel maar een btje maar ben ik de enige die de reactie van Altonix met zn dik gedrukte Grondstof niet snap?
Oud 06-06-2004, 22:32
Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
had niet gelezen ik zie al ik hou niet zo van catan, als nieuwe spelvorm op risk had verzonnen had ik gelijk het door gelezen, risk is zo gaaf
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 11:15
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
powerguy schreef op 05-06-2004 @ 21:43
wat vinden jullie ervan? zitten er nog een paar fouten in de beschrijving? nog op of aanmerkingen?
Wat ik er van vind? Ik vind het veels te sterk. Zolang er geen zeven gegooit wordt krijg degene die aan deze tegel zit altijd grondstoffen. Dit betekent dat je wanneer je het spel met meer dan drie spelers speelt er in ieder geval een speler is die niet aan de tegel zit. En aangezien deze tegel zoveel voordelen geeft ten opzichte van een normale tegel maakt hij al geen reele kans op de overwinning meer.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 15:31
Verwijderd
Citaat:
FF4-Ever schreef op 07-06-2004 @ 12:15 :
Wat ik er van vind? Ik vind het veels te sterk. Zolang er geen zeven gegooit wordt krijg degene die aan deze tegel zit altijd grondstoffen. Dit betekent dat je wanneer je het spel met meer dan drie spelers speelt er in ieder geval een speler is die niet aan de tegel zit. En aangezien deze tegel zoveel voordelen geeft ten opzichte van een normale tegel maakt hij al geen reele kans op de overwinning meer.
Als er 7 is gegooid, krijgt niemand grondstoffen?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 19:48
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 07-06-2004 @ 16:31 :
Als er 7 is gegooid, krijgt niemand grondstoffen?
Correct, tot degene die 7 gooide weer aan de beurt is. Maar is dat werkelijk zo erg? Je krijgt voor alles wat gegooid wordt een grondstof (behalve 7 dan) en als er 7 gegooid wordt dan moet je even een beurtje of 3-4 (afhankelijk van het aantal spelers. 3 beurten wachten bij 4 spelers) wachten tot je weer gebruik kan maken van de grondstoffen-bron. Een normale tegel kan rustig ook 3-4 beurten niets produceren.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 21:31
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 07-06-2004 @ 12:15 :

ik heb dit spel al een tijdje niet meer gespeeld, maar ik kan me herinneren dat je met 2 dobbelstenen moet gooien en dan heb je dus niet altijd een grondstof alleen bij 2 t/m 6, niet bij 7 t/m 12.

ik snap dan ook niet helemaal hoe je 1 kan gooien
op je tegel staan een 1 bij hout, lijkt me dan lastig
Oud 07-06-2004, 21:53
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
*gaapt* schreef op 07-06-2004 @ 22:31 :
ik heb dit spel al een tijdje niet meer gespeeld, maar ik kan me herinneren dat je met 2 dobbelstenen moet gooien en dan heb je dus niet altijd een grondstof alleen bij 2 t/m 6, niet bij 7 t/m 12.

ik snap dan ook niet helemaal hoe je 1 kan gooien
op je tegel staan een 1 bij hout, lijkt me dan lastig
Hehe, je gooit inderdaad met 2 dobbelstenen. (bij steden en ridders) Met 1 witte en 1 rode. De grondstoffen tegel werkt als ik het goed lees met de rode dobbelsteen. Wit 2 + Rood 4 = alle tegels met 6 en de multi-tegel produceert erts.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 22:17
*gaapt*
*gaapt* is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 07-06-2004 @ 22:53 :
Hehe, je gooit inderdaad met 2 dobbelstenen. (bij steden en ridders) Met 1 witte en 1 rode. De grondstoffen tegel werkt als ik het goed lees met de rode dobbelsteen. Wit 2 + Rood 4 = alle tegels met 6 en de multi-tegel produceert erts.
ah, nou snap ik et, je hoeft maar op 1 dobbelsteen te letten

in dat geval lijkt me die nieuwe tegel wel erg sterk, dan krijgt degene die daar een dorp of stadje heeft wel erg veel grondstoffen

maar het idee is best leuk
Reageren

Regels voor berichten